li
door lindykarina Jun 11, 2005 om 12:53
Voeding & gezondheid

Op zoek naar een goede ziekenfondsverzekering

Ik ben een vrouw van 20 jaar oud en studente. Ik heb geen eigen inkomen. Nou zijn mijn ouders overgestapt van de slechte particuliere verzekering anderzorg naar de trias. In eerste instantie zou ik in aanmerking komen voor een studentenverzekering, maar omdat ik pas in september een hbo opleiding ga doen kan dit nou dus niet. Ik ben nu dus ook niet verzekerd. Laatst is er contact opgenomen met de trias die verwezen mij naar een verzekering van over de honderd euro. Ik ben nou dus onverzekerd omdat ik geen zin heb om zoveel te betalen voor mijn verzekering, omdat ik van andere mensen gehoord heb dat zij minder betalen voor hun trias verzekering. Wie kan mij dus vertellen wat voor mij de goedkoopste en beste verzekering is. alvast bedankt

Lindy

337 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 11, 2005 om 13:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaat een website waar je verzekeringen met elkaar kunt vergelijken. Dit geldt ook voor ziekenfonds. Adres is http://www.independer.nl

ve
door verwijderd - Jun 11, 2005 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

lindy, Ik zou eens contact opnemen met Ohra in Arnhem ik ben nu sinds 1980 lid van deze club, en heb nog nooit een probleem gehad met deze maatschappij.Aangezien per 1-1-06 het nieuwe zorgstelsel in werking treed ,kan je ze vragen om een tussenoplossing voor dit moment in Nov/dec 2005 stuurt Ohra de nieuwe spelregels naar de klanten en iedereen ( ook ik ) kan en mag eventueel veranderen.Er is bij alle verzekeringsmaatschappijen dan ook een acceptatieplicht, je kunt dan altijd i.v.b. met de premie een besluit nemen.Kijk maar eens bij WWW.OHRA.NL  succes fred.

ve
door verwijderd - Jun 26, 2005 om 00:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als eerste kan ik je van harte adviseren om niet te lang onverzekerd rond te blijven lopen. Je hoeft niet ongezond te zijn om toch met medische zorg in aanraking te moeten komen. Ik zou er niet aan moeten denken dat je bijvoorbeeld een ongeval krijgt en een paar maanden in het ziekenhuis terecht komt. De kosten zijn dan gigantisch en het echt niet waard om een paar Euro per maand te besparen, waardoor je zo in de problemen kunt geraken. Ik hoop natuurlijk dat je heel lang gezond bent en blijft, maar je weet nooit ...

Verder kan ik je adviseren om contact op te nemen met een gedegen, onafhankelijke tussenpersoon. Een goede assurantietussenpersoon kan je -geheel vrijblijvend- een vergelijking zenden tussen de voorwaarden en premies van verschillende maatschappijen. Veel tussenpersonen hebben namelijk een goed vergelijkingsprogramma (Rolls), welke door middel van een abonnement zeer regelmatig up-to-date wordt gehouden met de voorwaarden en premies van heel veel zorgverzekeraars. Op deze manier kun je je beslissing, gebaseerd op de verhouding tussen premies en voorwaarden, waarschijnlijk zelf heel goed maken. Het is voor de meeste mensen namelijk ondoenlijk om zelf een goede vergelijking te maken tussen de verschillende voorwaarden en uitsluitend de premies vergelijken is geen goede zaak/geen eerlijk vergelijk.

Of het advies van de eerder genoemde maatschappij dan nog overeind blijft betwijfel ik enigzins, maar die beslissing laat ik graag aan ieder voor zich over.

Algemeen kun je in ieder geval wel zeggen dat bij zorgverzekeraars nog wel eens opgaat dat goedkoop duurkoop blijkt. Veel uitsluitingen, behoorlijke eigen bijdragen en hoge eigen risico's kunnen de premie wel drukken, maar dan blijkt in praktijk vaak dat je bovenop de premies zoveel zelf moet betalen, dat je beter iets meer premie per maand had kunnen uittrekken.

Ik weet het wel, studenten hebben niet veel geld om uit te geven en moeten goed opletten waar zij nog kunnen besparen, zodat hoge verzekeringspremies heel vervelend zijn, maar een goede gezondheid is onbetaalbaar en wanneer je onverhoopt op de gezondheidszorg aangewezen geraakt wil je toch ook niet voor te grote verrassingen komen te staan.

Overigens kunnen kinderen die studerend zijn vaak nog tot een bepaalde leeftijd (verschilt per verzekeraar, maar soms wel tot 27 jaar) meeverzekerd blijven op de polis van de ouders tegen de 'kindpremies'. Deze premie is in het algemeen toch lager dan de premie die men betaalt indien zelfstandig een polis wordt aangevraagd en er (nog) geen recht is op de Studenten Standaard Pakket Polis.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2006 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

ga informeren bij een aantal ziekenfonsen er zijn er die een jongerenverzekering hebben tot ik dacht 28 jaar cz in ieder geval wel

ve
door verwijderd - Jan 9, 2006 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan u de polissen van de ex-ziekenfondsen niet adviseren. Vrijwel alle ex-ziekenfondsverzekeraars bieden per 1 januari 2006 natura-polissen aan, wat inhoudt dat u geen vrije keuze meer hebt voor wat betreft de zorgverleners. Die vrije keuze zal in de toekomst mogelijk steeds verder worden beperkt.

Een restitutiepolis geniet dus zonder meer de voorkeur.

Een lage premie is dus wel leuk, maar de voorwaarden zijn minstens zo belangrijk.

Vergelijk eens de voorwaarden van ONVZ Zorgverzekeraar. Zeer goede voorwaarden en alle voorwaarden op basis van de restitutiepolis. Kost wel iets meer, maar dan heb je ook wat.