ro
door ronaldv2 Oct 19, 2009 om 15:58
Voeding & gezondheid

Op zoek naar FLUOR(ide) vrije TANDPASTA

Inmiddels is, door meerdere onafhankelijke wetenschappelijke studies over de gehele wereld, aangetoond dat FLUOR(ide)
- totaal NIET helpt tegen carries!
- tandbederf juist bevorderd door verzwaking van de natuurlijke sterkte van uw tanden
- andere ziektes veroorzaakt zoals botziekten, botontkalking, on-vruchtbaarheid
- GIFTIG is en niet BIOLOGISCH AFBREEKBAAR is in lichaam.

Google maar eens op "dental fluorisis"....

Ik ben op zoek naar een tandpasta die GEEN (of zeer weinig) Fluor bevat:
Nu mijn vragen:
1 - Welke methode gebruikt u om uw mond en gebit schoon te houden?
2 - Welk merk tandpasta gebruikt u en waarom?
3 - Welk(e) merk(en) tandpasta bevatten GEEN FLUOR(ide) ?

Achtergrond links voor uw eigen Fluoride research te doen:
http://www.fluoridealert.org/
http://www.greaterthings.com/Lexicon/F/Fluoride.htm
http://www.rudolfdewit.com/md_fluoride.html

23560 14 Rapporteer

ma
door marwin - Oct 22, 2009 om 16:17
126 Antwoorden / 15 Vragen

in kindertandpasta zit volgens mij niet zoveel fluoride. Aan de andere kant. Wat is er nou niet giftig? Je kan overal aan dood gaan. Wij kregen zelfs extra fluor behandelingen en fluortabletjes. En 30 jaar later leef ik nog

de
door deejay - Oct 22, 2009 om 16:30
37 Antwoorden / 13 Vragen

- Er zijn twee manieren om "fluorvrije" tanspasta aan teschaffen.

1- In de winkel bij "de Tuinen" verkopen ze "Weleda" deze merk heeft alleen "natuurlijke" produkten in het assortiment. Van shampoo tot tandpasta.

2- Op internet bij "HeelNatuurlijk.nl" kan je echt letterlijk alles vinden om van de "Giftige"stoffen af te komen want hier wordt echt en alleen "Natuurlijke" produkten verkocht.

Succes ermee!

Deejay

labswans
door labswans - Oct 22, 2009 om 16:44
1918 Antwoorden / 10 Vragen

Ik denk dat u een onderzoeker bent en alleen maar informatie wilt hebben wat iedereen gebruikt om het in uw eigen onderzoek te gebruiken. Vooral vraag 2 is een informatievraag die u niets brengst wat u wilt weten maar een informant wel. Dit is te goedkoop

Als u kan googlelen dan kan u zo uw antwoorden vinden.

Op vraag drie : ga gewoon de supermarkt in en bekijk de verpakkingen. Daar staat het gewoon op.

Op vraag 1 : zo weet u of iemand ee ngebit of eigen tanden / kiezen heeft. Dit is ook gratis informatie verzamelen.

Dus zoek het maar op een ander forum uit, u bent op zoek naar duidelijk informatie die u voor andere dingen gebruikt

labswans

tdehond
door tdehond - Oct 22, 2009 om 16:52
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Parodontax Fluoride Vrij (blauwe tube).

ro
door ronaldv2 - Oct 23, 2009 om 15:26
10 Antwoorden / 10 Vragen

@tdhond: Heb ik gekocht!! en proeft
goed.
@marwin - Je hebt helemaal gelijk. Ik heb ook
extra fluorbehandelingen gekregen vroeger. Zie de links voor info als
je wil weten wat fluor kan veroorzaken in lijf. Wat fluor en kids betreft lees de
links, dan weet je wat dit vergif doet in een jong kinderlichaam.

@deejay: Dank je wel voor de tips en de
website!

@labswans:
Uw "onderzoekers(1) en
informanten(2) aanname" en dito achterdochtige conclusies die u
hieruit trekt, zeggen veel meer over uzelf dan over mijn oprechte
zoektocht naar ervarings informatie m.b.t. fluorvrije tandpasta voor
mijn eigen gebit.
>
Wanneer ik zaken zou onderzoeken, zette ik het
er oprecht bij, zodat iedereen (ook online) weet waar ie aan toe is.
Ik heb de vragen juist gesteld om te kijken of er nog andere, betere
manieren waren dan de manier die ik gebruik om mijn gebit te
reinigen, om ervan te leren.

Het staat u compleet vrij om wel of niet te
antwoorden, maar blijkbaar heeft u het nodig om lekker negatief te
gaan zitten z**ken op mijn oprechte vraag hier op het forum. Neem een
voorbeeld aan de andere reageerders of zoek zelf een forum voor
depressieve om uw grieven te uiten waar ze thuishoren.

labswans
door labswans - Oct 23, 2009 om 15:33
1918 Antwoorden / 10 Vragen

@TS oprecht ? ik blijf bij mijn antwoordt. Zeiken doe ik niet , hoogstens op het toilet. Reageren zo zegt al genoeg als TS

Voor de rest , prettige dag verder toegewenst !

Groetjes ,labswans

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Oct 23, 2009 om 15:47
152 Antwoorden / 5 Vragen

beste ronaldv,

ik neem aan dat u vanaf vandaag ook geen vis en schelpdieren meer eet?
o en pas ook op met water drinken in andere landen!

Ik ben van een genaratie die fluoride nog met het kraanwater heeft meegekregen. Ik ben niet onvruchtbaar, heb geen gele putjes in mijn tanden, heb geen botontkalking.

In nederland wordt al jaren geen fluor meer toegevoegd aan het water, in veel andere landen nog wel. De reden om te stoppen met fluoridering was dat de mensen dan geen keus meer hadden.

En dan het potsen, dat kan ook met water en zout, dat werkt ook nog eens polijstend, maar pas op, want zout is ook giftig.

(water ook als je het maar in meer dan voldoende mate binnenkrijgt en van pure zuurstof ga je ook dood)

ro
door ronaldv2 - Oct 23, 2009 om 23:11
10 Antwoorden / 10 Vragen

@eigenwijs:
Wat u aanneemt en uw conclusies daaruit zijn geheel uw eigen zaken.
Zoals ik in mijn reactie hierboven al heb aangegeven, deze aannames zeggen meer over uzelf en uw vooroordelen, dan over mijn zoektocht naar een fluorvrije tandpasta.

Het is mij ook bekend dat in Nederland het drinkwater niet meer ge-fluorideerd word. Mede dankzij de inspanning die mensen uit "uw generatie" hebben gevoerd om dit te voorkomen. Daar kan ik alleen maar blij om zijn, dat we nu nog wel de keuze hebben.

Ik hoop dat u nu ook begrijpt, waarom mijn vraag gaat over een alledaags product wat nog wel barst van de fluoride (tandpasta). Dit is een verbruiks middel voor vele mensen, die zich (nog) niet bewust zijn van de ware aard van allerhande giftige effecten die fluor kan! toebrengen in het kwetsbare evenwicht van een biologisch mensenlichaam. De mensen die nog geloven in alle illusies die hen verkocht worden door de media en marketing industrie.

Dank u wel voor uw suggestie van poetsen met "water en zout' Deze methode was mij nog niet bekend.

ro
door robertpostnl - Jul 18, 2013 om 08:27
1 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels een oude vraag maar daarom niet minder actueel
Dr Dean Burk PHD (34 jaar werkzaam bij het National Cancer Institute) heeft zelfs in een interview voor de Nederlandse televisie verklaard en aan de hand van statistieken aangetoond dat de toename van kankergevallen in de VS correleerde met de invoering van fluoridering van het drinkwater.
Keukenzout is gif, zeezout bevat waardevolle mineralen.
Je kunt ook poetsen (max 1 x per week) met baking soda, zoek het maar op, kun je nog veel meer mee doen. @marvin: je kunt ook met je ogen dicht de straat over steken en als je het naverteld wil het nog niet zeggen dat het veilig is, wel eens gehoord van statistieken?

me
door merelrobben - Dec 8, 2013 om 23:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook verschrikkelijk lang gezocht naar een goed fluoridevrije tandpasta. Ik heb er verschillende gevonden en geprobeerd. De beste in zijn soort dat ik heb kunnen vinden is Theodent tandpasta gemaakt met een ingredient die uit chocola wordt gehaald. Maar moet wel erbij zeggen dat een erg groot nadeel is de ontzettend hoge prijs die ze vragen de goedkoopste die ik kon vinden was euro 13,50 op http://www.speurders.nl/overzicht/theodent-fluoridevrije-tandpasta-137305996.html?sr_ab=1&query=tandpasta&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=

de
door devries1 - Oct 14, 2014 om 22:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Merel ,

Ik ben er achter gekomen dat ze de Theodent tandpasta verkopen bij tandartspraktijk " TANDARTS AAN HET IJ " in Amsterdam .
voor 10 euro per tube.
Ik weet niet waar u woont, maar ze sturen de tandpasta misschien wel op!

door 1953 - Oct 15, 2014 om 03:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Er werd destijds verondersteld dat fluoride kankerverwekkend zou zijn.

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 19, 2014 om 17:04
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Zelf ontdekte is dat Kindertandpasta van Action maar 20% Fluoride van de normale bevat.

Verder op vakantie, in bepaalde landen is het verboden en zijn ze allemaal vrij van fluoride dus daar even hamsteren....

Ik vermoed dat Frankrijk verboden is maar weet het niet meer zeker omdat iemand anders, een vrachtwagen chauffeur die geheel Europa bezoek het altijd voor ons haalde.

ke
door kennyvanlent - Oct 20, 2014 om 12:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ben (nog steeds) op zoek naar een fluorideloze tandpasta. Ik ben van Elmex naar Forever Living Products overgestapt, maar helaas, na verloop van weken had ik constant overgevoelige tanden. Nu probeer ik Theodent.