ha
door harmsen Jul 5, 2021 om 12:26
Voeding & gezondheid

Opname verzorgingshuis

Mijn onderbuurvrouw gaat mentaal flink achteruit. Ze is behoorlijk obstinaat, beschuldigt iedereen van van alles en nog wat en maakt ruzie met iedereen in het portiek. De familie wil geen enkel contact met haar en doet helemaal niets aan de situatie. Ze gaan ervan uit dat anderen de problemen wel zullen oplossen. Ik kan toch niet voor elkaar krijgen dat zij opgenomen wordt in een verpleeg- of verzorgingshuis!!! Ik zit zelf in een rolstoel!! Wat denken die familieleden wel!!!

2967 14 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 5, 2021 om 12:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wij kunnen dat ook niet voor ellkaar krijgen. Maak melding bij de huisarts of het maatschappelijk werk van de gemeente.

ro
door ronny530 - Jul 5, 2021 om 12:54
2786 Antwoorden / 41 Vragen

Het is eigenlijk niet aan u om over de familieleden te oordelen omdat u niet kunt weten wat de oorzaak van de breuk met de familie is maar terzijde. Maatschappelijkwerk op de hoogte stellen is een optie maar als de onderbuurvrouw niet wenst mee te werken houdt het op en gezien haar gedag tot nu toe zal ze hulp ook niet accepteren. Misschien is een vriendelijk gesprek aangaan een optie omdat het gedrag ook een roep om aandacht kan zijn.

sw
door swat1500 - Jul 5, 2021 om 13:03
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Er rust geen wettelijke verplichting op familie om te zorgen voor familie.
Als de betreffende familie geen contact wil hebben met uw buurvrouw dan is dat hun goed recht.
Zoals gezegd u kunt het een en ander aankaarten bij de gemeente.
Mocht uw buurvrouw voor overlast zorgen dan kunt u ook de wijkagent inschakelen. Die kan op zijn beurt andere professionals inschakelen.

getty
door getty - Jul 5, 2021 om 13:17
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Meld de zaak bij het sociaal wijkteam of wijkagent.

aurora1
door aurora1 - Jul 5, 2021 om 15:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus u bent boos? Net zoals met uw eerdere mededelingen?

Behalve melden bij de gemeente e.d. maar zo weinig mogelijk en zo kort mogelijk in het portiek verblijven en haar verder negeren?
Wij hier kunnen niets eraan veranderen. U kunt daarnaast proberen u minder vaak kwaad te maken want daar heeft u niets aan.

aurora1
door aurora1 Jul 7, 2021 om 22:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U gaat ook helemaal niet over dergelijke privézaken. U kunt dat alles ook niet beoordelen. Daarvoor moet u in dat vakgebied gestudeerd hebben....

gerbera
door gerbera - Jul 5, 2021 om 16:28
7368 Antwoorden / 14 Vragen

U hoeft opname ook niet te regelen, sterker nog u moet zich, grof gezegd, totaal niet met die zaak bezig houden. U woont daar niet alleen en als het andere buren te veel wordt zullen zij wel ingrijpen en contact opnemen met de gemeente. Zo het tot opname zou komen is het de gemeente die contact zal opnemen met de familie.

 Wat denken die familieleden wel!!!

Die zullen wel een reden hebben dat ze geen contact hebben, maar dat ze er van uitgaan dat u, of anderen, het probleem oplost is iets wat u zelf waarschijnlijk bedenkt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 5, 2021 om 19:42
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Meld dit als al gezegd  bij het sociaal wijkteam of wijkagent. (Sociaal maatschappelijke instelling in uw Gemeente waar de politie u ook naar zal/kan verwijzen. U kunt verder zelf helemaal niets doen, hoe lastig dat ook lijkt voor u.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Jul 6, 2021 om 08:14
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Mentaal achteruit?
Als ze alles wil en  familie ziet het niet meer zitten?
Ik zou dan ook niets doen en door rijden in de rolstoel en negeren.

Je hoorde niets,  nooit reageren en  doen alsof ze er niet is.
De beschuldigingen  ook negeren...

Maar via  Gemeente of Politie vragen wegens de overlast is wel enige wat je kunt doen.
En als jou nog wel goede buren hetzelfde doen, dus meerdere meldingen  werkte het sneller, elke dag een andere buur!

Mijn lijkt gedwongen opname na overlast en niet normaal zelfstandig meer kunnen wonen voldoende.
Een  Mobiel  op Film zetten en opnemen als bewijs  lijkt me slimmer voor bewijs...

maar vanuit rolstoel,  dan liever een gezonde lopende laten filmen....

pino123
door pino123 - Jul 6, 2021 om 08:37
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Als meer bewoners hier last van hebben, laat dan ook meer bewoners hier contact over opnemen met de wijkagent. Gebundelde meldingen krijgen meer aandacht.

panter22
door panter22 - Jul 6, 2021 om 09:07
6599 Antwoorden / Vragen

Het lijkt er op dat je onderbuurvrouw aan het dementeren is.
Als er een sociaal wijkteam is in je woonplaats of maatschappelijk werk, dan kun je daar eens informeren wat je kunt doen om je buurvrouw zover te krijgen dat ze zelf hulp gaat zoeken. Zolang ze zelf niet wil en geen gevaar oplevert voor de omgeving, gebeurt er in de regel niets. En voor ruzie maken uit je huis gezet worden en opgesloten worden in een instelling? Dan moet er echt wel meer aan de hand zijn.
Lees deze info eens:
https://www.samendementievriendelijk.nl/wat-kun-jij-doen

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jul 6, 2021 om 10:47
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Er bestaat een kans dat er een wachtlijst is en mevrouw niet erg genoeg is....

Dat maken ze nooit bekend aan de buren... dus die wetten.... dan blijven we klagen!

Donuts
door Donuts - Jul 6, 2021 om 10:53
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ze is behoorlijk obstinaat, beschuldigt iedereen van van alles en nog wat en maakt ruzie met iedereen in het portiek.

Dat is natuurlijk geen enkele reden om iemand op te nemen in een verzorgingshuis. Alsof alleen dementerenden obstinaat enz. kunnen worden. Misschien zit ze gewoon niet lekker in haar vel. Of hakt dat hele Corona gebeuren er stevig bij haar in. Zo kan ik nog wel heel veel meer redenen bedenken waarom iemand obstinaat enz. kan worden.

sira
door sira Jul 7, 2021 om 13:54
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Ja, zoals al die omwonenden die zich met haar bemoeien.

aurora1
door aurora1 Jul 7, 2021 om 22:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Precies. Die lijken wel te willen dat die persoon naar hun pijpen gaat dansen. Lijkt wel een roddelclub daar.

aurora1
door aurora1 - Jul 7, 2021 om 23:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U gaat ook niet erover of iemand, wie dan ook, in een verzorgingshuis opgenomen moet worden. Dat kunt u ook niet beoordelen. En u gaat ook niet over de familieleden van anderen.
Misschien moet u zelf wel in een verzorgingshuis opgenomen worden? Of vinden anderen dat? Mensen moeten zich niet zoveel en negatief met anderen bemoeien en vooral ook stoppen met roddelen.

tenormin
door tenormin - Jul 7, 2021 om 23:26
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@harmsen, de familie wil geen enkel contact met haar. Dus u suggereert "omdat" ze daardoor moeilijk is of obstinaat etc. Als u schrijft dat mevrouw met het hele portiek ruzie maakt? Weet u ook dat sommige mensen obstinaat worden van alle bemoeïenissen andere mensen voor hem/haar maken. "Je moet dit, je moet dat, je zou je zo moeten gedragen en noem maar op. Ik ben momenteel ook obstinaat en vind het (even) heerlijk dat ze (mijn familie dus) me met rust laten. Want al die beste stuurlui die aan wal staan en alles beter lijken te weten: s*dem**ter op. Dus, als de kinderen/familie geen contact willen: prima toch. Het is ook niet uw pakkie aan. Het enige is dus dat u een melding kan maken bij de Gemeente en/of woningbouw of waar dan ook: wijkagent o.i.d. er verder heeft u er heel eigenlijk, niets mee te maken.

lo
door lovewinnie - Jul 8, 2021 om 17:17
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Gelukkig hebben buren hier niks over te zeggen. U kunt wijkteam of wijkagent berichten en wellicht dat er dan wat ( thuis) hulp kan komen . Maar als mevrouw dit niet wil kunnen ze dat haar niet verplichten. Wellicht zijn jullie buren wel het probleem dat mevrouw zo doet. Alle tegen een. Lijkt kleuterschool wel. Kunt ook gewoon negeren en door.
En als heel de flat problemen met haar heeft is dat jullie probleem .
Gelukkig kunnen ook mensen met mentale problemen gewoon wonen  . Het zou fijn zijn als jullie buren wellicht samen kijken of jullie zouden kunnen helpen. Het gaat aangenaam kunnen maken..ze zal jullie negatief energie ook wel voelen.
Misschien is het een heel naar mens maar is dat nu zo erg?  Zolang ze geen gevaar opleverd voor zichzelf of een ander kun je weinig doen

Familie heeft hier in ook geen plichten . Heel hard. Maar zullen niet voor niks contact verbroken hebben.
Wellicht dat corona haar mentale gezondheid flink heeft laten achteruit gaan en ze gewoon echt in de war is ( dementie) . Ze kunnen dan is agressie vertonen . Maar zolang ze redelijk voor zichzelf kan zorgen mag en kan dat gewoon in je eigen huis