je
door jenie Jun 17, 2013 om 15:32
Voeding & gezondheid

Opvang Kinderen van 14 jaar

Ik weet niet goed waar ik met mijn vraag terecht moet dus hoop ik hier van experts antwoord te krijgen.
Ik heb een tweeling van bijna 14 jaar oud, ze zijn beide verstandelijk beperkt en zitten op speciaal vervolg onderwijs. Nu is het zo dat ze volgend schooljaar beiden op dezelfde school terecht komen.

Nu heb ik een probleem. Mijn zonen kunnen niet alleen thuis zijn. Ieder voor zich wel maar samen gaat niet. Ze hebben ruzie samen, maken lawaai waar de buren last van hebben. Het gaat echt niet. Nu werk ik zelf 19 uur per week en gaat het in aankomend schooljaar weleens voorkomen dat ze bv een studiemiddag of hele dag vrij zijn terwijl ik moet werken. Ik heb als zovelen maar 5 weken vakantie dus is het altijd al wel passen en meten.

Natuurlijk heb ik ouders die ik in de zomervakantie ook inschakel als ik moet werken maar die wonen ver van mij vandaan.

Bestaat er iets van opvang voor kinderen met een beperking van 14 jaar. Zoiets als een kinderdagverblijf waarvoor je moet betalen. Ik heb al lopen googlen maar kom alleen op zorgboederijen uit en dat zoek ik juist niet.

Gewoon opvang als er middagen of dagen vrij zijn van school en ik gewoon naar mijn werk moet.

Bedankt voor de antwoorden.

Jenie

963 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 17, 2013 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe doet u dat nu dan? Hebben ze nu op verschillende tijden vrij?

U zou eens bij de nieuwe school kunnen informeren of zij een soort naschoolse opvang bieden. Of dat er een club is waar kinderen van hun niveau terecht kunnen.

En wat is er tegen een zorgboerderij?

Misschien vindt u hier informatie die u zoekt?

Cookies
door Cookies - Jun 17, 2013 om 16:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je maar 19 uur per week werkt, kun je toch schuiven met je uren? Dus vrij nemen op de dag dat ze vrij zijn en op een andere dag van die week gaan werken.

je
door jenie - Jun 17, 2013 om 16:09
36 Antwoorden / 24 Vragen

Momenteel zitten ze op andere scholen en hebben ze inderdaad andere tijden vrij. De school waar ze nu beiden naar toe gaan eindigd elke dag om 14.40 uur en ik werk tot 14.45 uur dus dat is normaal geen probleem. Alleen dus als ze beiden vrij zijn wegens een studiemiddag/dag.

Een zorgboerderij is meer voor de opvang van kinderen in de weekenden en daar heb ik geen problemen mee aangezien ik er dan zelf ben.

Ik zal zeker de school eens bellen of die een oplossing hebben.

Jenie

je
door jenie - Jun 17, 2013 om 16:10
36 Antwoorden / 24 Vragen

Beste Carola,

Was het inderdaad maar zo makkelijk maar dat wil mijn werkgever niet. Tuurlijk kan ik vrij nemen als ze vrij zijn maar zoveel dagen heb ik ook niet.

Ik zoek gewoon een structurele oplossing aangezien ze toch wel tot hun 18e op deze school zitten.

Jenie

Cookies
door Cookies - Jun 17, 2013 om 16:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan heb je helaas geen flexibele werkgever.

Maar weet je wel zeker dat er bij zo'n studie (mid)dag de kinderen niet opgevangen worden door een andere leraar/lerares? Die ervaring heb ik nl. wel in eigen kring vernomen.

je
door jenie - Jun 17, 2013 om 16:38
36 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb de vraag ook neergelegd op school en die denken nu met mij mee. Natuurlijk kan ik op mijn werk weleens andere uren werken maar dat willen ze gewoon liever niet, dat begrijp ik. Ben al blij dat ik nog een baan heb.

Tevens ga ik de vraag ook neerleggen bij een instantie waar ik na de zomer ook thuis hulp van krijg om de jongens beter op te voeden, misschien dat die tips hebben.

Jemoe

ja
door jans2 - Jun 19, 2013 om 11:17
311 Antwoorden / 4 Vragen

Er zijn diverse mogelijkheden, afhankelijk van waar u woont en wat u wilt. U kunt denken aan een "oppas" via een centrale of door uzelf gezocht, een vrijwilliger die het leuk vindt om met uw jongens om te gaan of gereguleerde naschoolse opvang, zie bv.hier.
Wacht u niet tot na de vakantie!