dg
door dgrift Sep 16, 2008 om 14:15
Voeding & gezondheid

Overbelaste knie

door fietsen een overbelaste knie,aan rechts voorkant, kan bijna niet buigen en niet op de knie liggen , beetje dik  al 14 dagen,welke behandeling  adviseert u mij en  wat is beter koude of warme kompressen. Welke homeopathische  middelen zijn er.

1992 4 Rapporteer

labelle
door labelle - Sep 16, 2008 om 14:32
10 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo,

Naar een (sport) fysiotherapeut voor gerichte spierversterkende oefeningen. En om te weten te komen welke belasting u moet vermijden!

Koude kompressen op de knie, smeren met Arnica zalf en voor inwendig gebruik Arnica tabletjes / korreltjes.

Beterschap,
Labelle

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 16, 2008 om 14:34
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag dgrift,

De symptomen lijken op een slijmbeursontsteking. Het beste advies dat ik u geven kan: ga naar de huisarts.
Wilt u dat per sé niet, probeer dan diclofenac, voltaren of alive.(NSAID's) Als u daar tegen kunt. Het zijn ontstekingsremmer en pijstiller in één. De pijnstiller laat u de knie weer normaal gebruiken (niet wéér overbelasten) en dat bevordert de doorbloeding, waardoor genezing sneller gaat.
Lees eerst de bijsluiter, want niet iedereen kan NSAID's verdragen of mag ze hebben. Gelijktijdig kunt u er warme compressen erop leggen. Dat hoeft niet per sé, want het lichaam reageert op een ontsteking al met een (plaatselijke) temperatuurverhoging. Een onsteking "rijpt" daardoor sneller.

Maar nogmaals, ik zou er mee naar de huisarts gaan. Daar is ie voor.

Hardware ERror MAN.

kiran
door kiran - Sep 16, 2008 om 14:38
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@dgrift

Ik zou als ik u was de huisarts er even naar laten kijken.

U zegt: niet kunnen buigen, dus pijnlijk. Al 14 dagen opgezet.

Zou net zo goed een ontsteking kunnen zijn. Met koude kompressen kan het slinken, maar of het dan weg gaat en over is?

Succes met de knie!

ro
door ronny530 - Sep 16, 2008 om 15:37
2803 Antwoorden / 41 Vragen

Hoi allen, ondanks de goede bedoelingen vind ik dit een vraag die bij de huisarts thuis hoort. Experts weten veel maar adviezen op medisch gebied kan leiden tot verkeerde adviezen. De huisarts is de enige met de kennis en de remedie om u van de klachten af te helpen.

M.v.g. Ronny.