Ac
door Ac Ghazi Sep 7, 2020 om 08:57
Voeding & gezondheid

Overstappen van huisarts

Hallo,
Mijn ouders willen graag overstappen van huisarts de reden is :omdat zij zich niet gehoord voelen.
2 weken geleden  op een vrijdag is mijn vader met de symptomen van beroerte bij de huisartsen praktijk en daar heeft 20 minuten moeten wachten totdat er iemand kwam, ik zag mijn vader achteruit gaan en toen is hij met spoed opgenomen. Dit was de druppel. Mijn moeder heeft het huisartsen praktijk gebeld om door te geven dat ze bij de huisarts weg wil, en toen werd de vraag gesteld waarom.  Hoe kunnen wij dit aanpakken?  Met vriendelijke groet  Ac Ghazi

5128 7 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Sep 7, 2020 om 09:02
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U hoeft de oude huisartsenpraktijk niet te bellen, maar u moet op zoek naar een huisarts die nog patiënten aanneemt. U kunt daarvoor o.a. deze link gebruiken https://www.zorgkaartnederland.nl/huisarts

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2020 om 09:45
16848 Antwoorden / 202 Vragen

U kreeg al aanwijzingen. Ik teken erbij aan dat het naar mijn mening wel een heel erg normale gang van zaken is dat wordt gevraagd naar de aanleiding om te willen veranderen/weg wil gaan. Hoewel ik niet inzie waarom de reden dan niet verteld zou worden, antwoord geven hoeft niet.
Houd er rekening mee dsat veel huisartsen geen ruimtre hebben voor nieuwe patienten maar ook dat een huisarts waar mogelijk wel plaats is ook zal vragen naar de reden van wisselen.

me
door mein33 - Sep 7, 2020 om 10:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

DOOR AC GHAZI 7 SEP. 2020.

2 weken geleden  op een vrijdag is mijn vader met de symptomen van beroerte bij de huisartsen praktijk

@AC GHAZI

Hopelijk gaat het inmiddels beter met uw vader, maar mocht dit zich onverhoopt nomaals voordoen dan moet er direct 112 gebeld worden.

Nooit (meer) iemand die symptomen heeft van een beroerte verplaatsen, wachten tot er (snelle) hulp van het ambulancepersoneel aanwezig is om de persoon de nodige medische zorg te verlenen.

Laten uw ouders eens een goed gesprek aangaan met de huisarts over de ontstane situatie, mogelijk kunt u hen hierbij wel ondersteunen door bij een dergelijk ophelderingsgesprek ook aanwezig te zijn.
Van huisarts veranderen is niet zo eenvoudig, want meestentijds hebben zij een praktijk die al (over)vol is en/of hebben de huisartsen een onderlinge afspraak om geen patiënten van elkaar over te nemen.

brainless
door brainless Sep 12, 2020 om 13:20
324 Antwoorden / 0 Vragen

Tegen mijn man werd verteld dat hij mij naar de huisartsenpost moest brengen (22 km verderop) die toentertijd niet bij het ziekenhuis in zat.
Daar aangekomen moesten wij gewoon wachten op onze beurt (minimaal 20/25 minuten) en toen pas werden wij doorgestuurd naar het ziekenhuis waar mijn man mij heen moest brengen.
Ze hielpen hem wel mij in de auto te zetten omdat ik links ondertussen niet kon bewegen,

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Sep 7, 2020 om 12:03
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ac,

Ik raad u aan om een huisartsenpraktijk in de buurt binnen te lopen, als u in een grote stad woont.

Meestal lukt het wel.

Als u vindt, dat uw huidige huisarts niet goed heeft gehandeld, kunt u een klacht indienen bij het Regionaal medisch Tuchtcollege.

mahadma
door mahadma - Sep 7, 2020 om 12:54
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Wij verhuisden naar een ander adres. Op 1 minuut lopen was er daar een huisarts, praktisch onze buurvrouw. Wij konden na een paar maanden wachten toen er weer plek was bij onze nu nieuwe huisarts. Bedenk dat vele huisartsen "vol" zitten en pas weer plek hebben als er minder patiënten zijn in hun bestand weer nieuwe aannemen (of niet).

mo
door mof - Sep 23, 2020 om 13:02
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U bent geen verantwoording schuldig. Als een andere arts plaats heeft in de praktijk kunt u gewoon overstappen.