fa
door fangio Sep 6, 2012 om 19:49
Voeding & gezondheid

Politici op TV

Lekker goedkoop voor de omroepen om iedere avond peppies en kokkies op de buis te laten mekkeren. Het komt op precies hetzelfde neer dat we 4 weken lang echt iedere avond naar een herhaling zitten te kijken van het Nederlandse elftal debacle.
Ik heb nog geen politici gehoord over mijn / onze gezondheid. Het gaat alleen maar over geld en nog eens geld. We hebben al lang door dat de grote partijen het echt best vinden dat de Nederlandse bevolking wordt gedecimeerd door o.a. de Q-koorts. Zelfs na de reprimande van de nat. ombudsman weigeren ze excuus te maken aan de slachtoffers. Mijn stem gaat daarom naar de twee leden van de 2e kamer die wel fatsoen hebben, namelijk de dames Thieme en Ouwehand.

256 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou, gefeliciteerd. Daarmee verandert het hele politieke leven....not....

Verder maak ik zelf uit dat ik vlees eet, maar dit terzijde....

ve
door verwijderd - Sep 6, 2012 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach als je geen vak geleerd hebt is het goed betaalde baan, de bevolking is de werkgever maar daar trekken zij zich niets van aan.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 02:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het volledig met je eens . De lokale nederlandse politiek is een nietszeggend toneelstuk dat we kunnen volgen. gemiddeld elke 2 jaar. En eigenlijk is iedereen die de moeite neemt te gaan kiezen bij voorbaat bedrogen.want wat wij beloven kan na de verkiezing niet meer haalbaar zijn.

Ik stel deze zinloze democratie iets anders voor. Zorg voor een kiesdrempel van 20 zetels. Haalt jouw partij deze niet dan kies je in de 2e ronde voor de richting die het best bij je past. Dat voorkomt heel veel zinloos geruis en schaamteloos geleuter.En dat dwingt politici tot inbinden en keuzes die echt helpen. Al dat gesjoemel met bijvoorbeeld GL of SGP ben je kwijt.

Mijn sympathie gaat uit naar PvdD. Echter met maar 2 zetels in de kamer bereik je succes, maar blokkeerde een 1e kamer van duistere democratisch gehalte gekozen afgevaardigden dit dierenleed blijven toestaan. Hun goedpraten is dat het gebeurt mits volgens strenge regels en toezicht terwijl ze weten dat dit niet gebeurt.

Wederom een voorbeeld van eigen status verkiezen boven een meerderheid in wat het volk wil

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach er blijven gelukkig nog genoeg politici-vrije zenders over.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 12:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

en anders gewoon een dvd-tje opzetten met een goede film. Daar word ik veel vrolijker van dan al dat slappe politieke geleuter en al die beloften die na de 12e al weer vergeten zijn.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

festinger schreef op vrijdag 7 sep 2012, 02:28: Ben het volledig met je eens . De lokale nederlandse politiek is een nietszeggend toneelstuk dat we kunnen volgen. gemiddeld elke 2 jaar. En eigenlijk is iedereen die de moeite neemt te gaan kiezen bij voorbaat bedrogen.want wat wij beloven kan na de verkiezing niet meer haalbaar zijn.

Ik stel deze zinloze democratie iets anders voor. Zorg voor een kiesdrempel van 20 zetels. Haalt jouw partij deze niet dan kies je in de 2e ronde voor de richting die het best bij je past. Dat voorkomt heel veel zinloos geruis en schaamteloos geleuter.En dat dwingt politici tot inbinden en keuzes die echt helpen. Al dat gesjoemel met bijvoorbeeld GL of SGP ben je kwijt.

Mijn sympathie gaat uit naar PvdD. Echter met maar 2 zetels in de kamer bereik je succes, maar blokkeerde een 1e kamer van duistere democratisch gehalte gekozen afgevaardigden dit dierenleed blijven toestaan. Hun goedpraten is dat het gebeurt mits volgens strenge regels en toezicht terwijl ze weten dat dit niet gebeurt.

Wederom een voorbeeld van eigen status verkiezen boven een meerderheid in wat het volk wil

Inderdaad moeten ze die kiesdrempel flink verhogen, het is natuurlijk belachelijk dat er ruim 20 partijen meedoen, met deze versnippering bereik je niks!

De PvdD vond ik ook wel aardig, maar niet meer sinds ik weet dat ze voor sluiting van de Dierentuinen zijn, dat gaat me echt te ver!

Ik ben ook nog een twijfelaar, maar als ik aan mijn eigen portemonnee denk kom ik toch uit bij de SP!

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 14:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

melomaan schreef op vrijdag 7 sep 2012, 12:13: en anders gewoon een dvd-tje opzetten met een goede film. Daar word ik veel vrolijker van dan al dat slappe politieke geleuter en al die beloften die na de 12e al weer vergeten zijn.

Of zoals ik, tv helemaal uit en een boek lezen.
Met een spannende thriller op de bank is ook heerlijk.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 16:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

De politiek weet zelf niet wat het nu wil.
Als rechts wint wil het niet met links samen want er zijn te veel verschillen en andersom ook.
Dus wordt het weer moeilijk om een regering te formeren.
Of het wordt er weer een van tig partijen waar dus weer zoveel over en weer wordt toe gegeven dat er niets terecht komt van hun huidige voornemens.
Dus een oproep aan de zwevers, laat die grote partijen maar door modderen en kies voor het midden die zijn immers al links en rechts maar hoeven niet onderling tot overeenstemming te komen.
Mijn voorkeur gaat naar D66, deze is duidelijk.
En voor de kiezers van PVDA en VVD laat ze maar eens nadenken over waar ze mee bezig zijn en schakel over naar het midden.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het midden is voor mij gewoon; niet durven kiezen.
Het midden is voor mij geen keus.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben daarom ook nog steeds zwevend.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Las net dat SP kiezers liever Samsom als MP willen.
Ik ben dus niet de enige die Roemer niet zit zitten, en dat maakt het nou allemaal zo moeilijk kiezen.

ve
door verwijderd - Sep 7, 2012 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het akelige van de gevestigde partijen is dat ze de economie willen redden, althans, dat zeggen ze, door belastingen te verhogen én te bezuinigen. Ze zijn van mening dat banen creëren alleen mogelijk is door deze maatregelen.
Het typisch is nu dat ze in België een heel andere mening hebben, namelijk alle salarissen EN uitkeringen zijn verhoogt om het bestedingspatroon te vergroten en zo de economie aan te wakkeren en uiteraard banen te scheppen. Het gekke is dat ik in deze variant meer geloof heb dan in de Nederlandse en het is ook nog eens veel sympathieker.
De surrogaat economen op TV roepen dan wel dat we moeten denken aan de concurrentie t.o.v. het buitenland, maar het lijkt mij dat je ook een middenweg in deze kunt kiezen.

Trouwens, in deze tijd van z.g. marktwerking zouden we ook eens kunnen kijken of het mogelijk is om de 2e en uiteraard 1e kamer uit te besteden aan bijvoorbeeld Belgisch of Zwitserse politici. Wellicht goedkoper en doeltreffender. Niets mis mee omdat de ambtenaren gewoon Nederlands blijven en het echte werk doen.