commonsence
door commonsence Dec 30, 2010 om 14:22
Voeding & gezondheid

Politie intelligentie

Ik woonde in Ierland op een landgoed van 28 ha.
Geen buren te zien, te horen noch te ruiken.
Verplicht door de verzekeringsmaatschappij moest ik het 3800m2 huis elektronisch laten beveiligen en door hun expert daarna laten accepteren.
Mijn nieuwe vrienden op de golfclub zeiden mij dat ik beter een zwaar geweer kon aanschaffen op mijn plek waar ik pleegde onbevangen te gaan leven.
De politie deed niet moeilijk. Even al mijn personalia en e.e.a. in ons land nagetrokken en de volgende dag kreeg ik mijn vergunning. In de wapenwinkel kocht in mijn dubbelloops jachtgeweer, 2de hands voor 2150 Ierse ponden.
Na 9 jaar terug in Nederland dat geweer naar de politie gebracht vanwege het niet hebben van een vergunning.
Na 3 jaar niets van mij te hebben laten horen ZOU dat geweer vernietigd worden. Is mij nooit gezegd echter dat was in mijn geval niet van toepassing. Na enige maanden meldde ik mij op het bureau afd. Bijzondere Wetten. Daar liet ik weten dat ik op zoek naar een koper was of dat ik anders het geweer op de wettelijk verplichte wijze onklaar zou laten maken door een wapensmid. In november kreeg ik bezoek van een goede vriend die veel jaagt en ook op een groot landgoed woont. Hij had wel belangstelling voor mijn beschreven geweer. Ik wilde het geweer voor slechts 24 uur ophalen hetgeen mogelijk was. Toen ik het bureau belde en vroeg of ik het morgen kon komen ophalen om het de dag daarna weer terug te brengen had de vervangende ambtenaar geen tijd en moest ik dat over 2 dagen nog maar eens opnieuw vragen. Mijn planning liep daardoor in het honderd echter 2 dagen later belde ik. De ijspegel dame van de politie op die afdeling deelde mij mee dat per abuis mijn mooie geweer was vernietigd en bood daarvoor haar excuus aan. Ik werd nu door haar doorverwezen naar een zwaardere ambtenaar van het OM. Hij stuurde mij een excuus brief waarin hij in een adem mij meedeelde dat hij bij handelaren de waarde van mijn vernietigde geweer had nagevraagd. Die hadden het geweer op "500" euro geschat en de diender schreef mij dat hij de handelswaarde mij zou vergoeden als een goede geste.
Het onzichtbare en door de politie vernietigde geweer was nu op 500 euro getaxeerd. Ik kreeg na mijn protest mails weken geen enkel antwoord totdat ik dreigde de media in te schakelen. Nu kreeg ik van weer een andere belangrijke diender een voorstel dat zij mij 200 euro wilden overmaken voor hun fout. Wie zegt mij dat zij mijn geweer niet voor 1000 euro verkocht hebben en nu iets van hun winst moeten afstaan omdat ik het er niet bij wilde laten zitten? Wat vind U van dit geval?

1523 28 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 30, 2010 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik moet ter verduidelijking eraan toevoegen dat die geschatte waarde door die "handelaren" van 500 euro, de nieuwwaarde zou geweest zijn. Een geweer welk ik enkele malen voor het kleiduiven schieten gebruikt had en goed onderhouden toen ik het bij de politie afleverde voor uitsluitend bewaring tot ik een passende en wettige oplossing gevonden had. Het geweer had in werkelijkheid een nieuwwaarde van ongeveer 1500 euro! Dus 3 maal zoveel. Het meest verontrustende is dat er handelaren bij mijn geweer geweest zijn VOOR het zgn "vernietigd" werd. Snapt u? Is hier sprake van corruptie en grove misleiding of vind u dit een rechtvaardige handelwijze van de politie?

ve
door verwijderd - Dec 30, 2010 om 21:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

commonsence

Het is in Ierland dus weinig beter gesteld dan hier.

Pedro.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2010 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op donderdag 30 dec 2010, 21:02: commonsence

Het is in Ierland dus weinig beter gesteld dan hier.

Pedro.

Leer lezen:

"Na 9 jaar terug in Nederland dat geweer naar de politie gebracht......"

ve
door verwijderd - Dec 31, 2010 om 02:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieber Commonsence,

Helaas kan ook ik geen duidelijkheid verschaffen.

U kunt proberen met een formeel schriftelijk verzoek (Wet Openbaarheid van Bestuur) aan de Korpschef van de betrokken politietregio de volgende vragen te laten beantwoorden:

Wie of welke instantie was verantwoordelijk voor het beheer van het door mij in bewaring gegeven geweer?
Wie of welke instantie heeft besloten om het door mij in bewaring gegeven geweer ter vernietiging aan te bieden aan een partij die de vernietiging heeft bewerkstelligd?
Om welke redenen ben ik, als eigenaar van het wapen, over dit besluit niet geïnformeerd?
Op welke gronden is het besluit tot vernietiging van het door mij in bewaring gegeven geweer genomen?
Aan wie of welke instantie is het door mij in bewaring gegeven geweer ter vernietiging aangeboden?
Wie of welke instantie heeft het door mij in bewaring gegeven geweer vernietigd?
Op welke wijze is het door mij in bewaring gegeven geweer vernietigd?
Aan wie of welke instantie zijn de resten van het door mij in bewaring gegeven geweer ter beschikking gesteld?
Welke bewijzen van vernietiging van het door mij in bewaring gegeven geweer zijn voorhanden?
Kan ik de beschikking krijgen over die bewijzen?

Hier zet u ze om te beginnen lekker mee aan het werk. Of het uiteindelijk wat oplevert, dat is de grote vraag. Het is niet onwaarschijnlijk dat uw geweer is doorverpatst. Dat zult u echter NOOIT te horen krijgen.

De vraag is ook; hoe ver wil je gaan voor € 1.500,-- En u moet ook het bonnetje voor de bewaring bij de hand hebben.

Gesundheit!
HerrdoktorOetker

ve
door verwijderd - Dec 31, 2010 om 02:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vind het voorval triest. Vooral omdat je tal van onwaarheden verkondigd. Je hebt vast een hele grote duim. 1 ding kan ik je meegeven. Ons politie-apparaat is burocratie zonder daadkracht.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2010 om 08:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

herrdroetker,

Hartelijk dank voor uw nuchtere, serieuze en intelligente tips waarmee ik de dienstdoende officier duidelijk zal maken, dat niet alles wat zij als politie fout doen, geruisloos en zonder schok of stoot mijn visier zal passeren.
Net zo min als, wanneer ik per ongeluk net 1 seconde door rood gereden zou zijn, kan ik weg komen met mijn "dit deed ik niet met opzet!" In zijn betoog uit zijn laatste brief, waarin hij mij de 200 euro aanbood, volgens zijn schrijven slechts bij wijze van een goede geste, meende hij ook dat ik geen recht heb op smartegeld, daar zij de fout niet met opzet gedaan hadden.
Overigens ik ben verbaasd over hoe weinig mensen van uw kaliber op dit forum blijkbaar aanwezig zijn met een zinnige reactie.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2010 om 08:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

nbw schreef op vrijdag 31 dec 2010, 02:11: Vind het voorval triest. Vooral omdat je tal van onwaarheden verkondigd. Je hebt vast een hele grote duim. 1 ding kan ik je meegeven. Ons politie-apparaat is burocratie zonder daadkracht.

nbw,
U geeft aan dat ik onwaarheden zou verkondigen. Wilt u zo slim zijn om uw eigen geloofwaardigheid bij zulke ferme uitspraken te verduidelijken met harde en bewezen feiten zoals u die ook aangeeft?
Alvast mijn dank daarvoor. Verder was uw reactie nog niet uw naam in deze topic waard.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2010 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer +++++,

Hierbij mijn formeel schriftelijk verzoek (Wet Openbaarheid van Bestuur) aan de Korpschef van de politietregio Nijmegen om de volgende vragen te beantwoorden:

1) Wie of welke instantie was verantwoordelijk voor het beheer van het door mij in bewaring gegeven geweer?
2) Wie of welke instantie heeft besloten om het door mij in bewaring gegeven geweer ter vernietiging aan te bieden aan een partij die de vernietiging heeft bewerkstelligd?
3) Om welke redenen ben ik, als eigenaar van het wapen, over dit besluit niet geïnformeerd?
4) Op welke gronden is het besluit tot vernietiging van het door mij in bewaring gegeven geweer genomen?
5) Aan wie of welke instantie is het door mij in bewaring gegeven geweer ter vernietiging aangeboden?
6) Wie of welke instantie heeft het door mij in bewaring gegeven geweer vernietigd?
7) Op welke wijze is het door mij in bewaring gegeven geweer vernietigd?
8) Aan wie of welke instantie zijn de resten van het door mij in bewaring gegeven geweer ter beschikking gesteld?
9) Welke bewijzen van vernietiging van het door mij in bewaring gegeven geweer zijn voorhanden?
10) Kan ik de beschikking krijgen over die bewijzen?

Ik ga dus uitdrukkelijk niet akkoord met uw redenering en motivatie, specifiek in de context van uw nalatigheid én uw wijze van het bepalen van de waarde van mijn, door uw betreffende handelaren, reeds (?) vernietigde geweer. Of heeft u voor de vernietiging de handelaren even laten komen om de waarde van mijn geweer te laten schatten?
Uw wapenhandelaren, welke met de politie altijd een goede relatie nastreven?
Wie waren dat dan en waar halen zij de onzin vandaan dat mijn geweer slechts een nieuwwaarde van 500 euro zou gehad hebben?
In 1993 heb ik dat geweer 2de hands voor een dikke 2000 Ierse Ponden betaald bij een, door the local gardi John Hunt te Dungarvan, aanbevolen betrouwbare handelaar in Dungarvan, Ireland.
Het exacte bedrag weet ik niet meer met zekerheid op die IP2000+ na.
Er bestaan gegronde redenen genoeg om aan het waarheidsgehalte van uw lezing in deze onderhavige kwestie te twijfelen.
Om kort door de bocht te gaan, teneinde tot een correcte afwikkeling van deze geschiedenis te komen, doe ik al genoeg water bij de wijn om slechts 500 euro te eisen ter vergoeding van de waarde van mijn geweer, plús de moeite, welke ik weer zou moeten doen om een dergelijk geweer op de kop te tikken voor dat geld. Het was het geweer waarmee ik in Ierland prijzen met kleiduiven schieten gewonnen heb en dat wilde ik weer gaan doen met datzelfde geweer in clubverband.

Hopende u mijn standpunt te hebben verduidelijkt.

Hoogachtend,

xxxxxxxxxxxxx

Zodra ik antwoord heb zal ik dat vermelden op deze topic.
C

ve
door verwijderd - Dec 31, 2010 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn mening;

Ireland is geen Nederland en naar hier nemen is dus Uw risico.

U had het beter daar kunnen verkopen omdat je hier zeer moeilijk en alleen als je bij een schiet vereniging zou gaan krijgen, en dan moet je ook nog een dure kluis kopen of bij deze club opslaan.

De Politie heeft een hier verboden wapen opgeslagen maar is geen bank die het bewaarde dus zij hebben ook ruimte nodig.
U krijgt dus opslagkosten of ze verkopen dit.

Ophalen kan nog steeds niet want je hebt nog steeds geen vergunning.
Ik moest mijn wapens dus officieel ook daar achter laten!
Ik informeerde eerst naar de voorwaarden voor ik iets hier naar toe zou nemen en welke voorwaarden er waren en heb het dus op papier dus daar gelaten.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2010 om 12:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

invalide schreef op vrijdag 31 dec 2010, 10:39: Mijn mening;

Ireland is geen Nederland en naar hier nemen is dus Uw risico.

U had het beter daar kunnen verkopen omdat je hier zeer moeilijk en alleen als je bij een schiet vereniging zou gaan krijgen, en dan moet je ook nog een dure kluis kopen of bij deze club opslaan.

De Politie heeft een hier verboden wapen opgeslagen maar is geen bank die het bewaarde dus zij hebben ook ruimte nodig.
U krijgt dus opslagkosten of ze verkopen dit.

Ophalen kan nog steeds niet want je hebt nog steeds geen vergunning.
Ik moest mijn wapens dus officieel ook daar achter laten!
Ik informeerde eerst naar de voorwaarden voor ik iets hier naar toe zou nemen en welke voorwaarden er waren en heb het dus op papier dus daar gelaten.

Dank u voor uw mening.
1) Er was geen enkel risico voor mij wanneer ik bij aankomst van mijn enorme verhuizing het geweer onmiddellijk bij de politie in bewaring zou geven tot ik een Nederlandse wapenvergunning zou hebben of ik het geweer om nostalgische reden onklaar zou maken.
2) Ik wilde het dus doelbewust niet in Ierland laten noch verkopen.
3) Opslagkosten zijn niet aan de orde bij deze wettelijke verplichting om het onbevoegd in het bezit hebben van een geweer of een ander verboden wapen. Juist omdat het geen bank is en er niets over in de regelementen staat/stond. Verkopen door de politie van een andermans eigendom als een geweer is wettelijk niet toegestaan. En al helemaal niet en nooit zonder uitdrukkelijk medeweten en toestemming van de oorspronkelijke eigenaar. Het zou deze onderhavige gekte en chaos veroorzaken en de politie had mij dan geen excuus brief hoeven sturen noch een vergoeding van hun vermeende dagwaarde van mijn geweer hoeven aan te bieden. Uw "dus" was in deze alinea een dus op los zand gebaseerd.
4) U bent niet juist geïnformeerd wat betreft het tijdelijk ophalen of het in mijn bezit hebben van mijn geweer ondanks dat ik nog geen vergunning had. Dat is namelijk WEL toegestaan althans volgens hoofd van de kamer van de bijzondere wetten die inmiddels enige maanden gepensioneerde is. Bij een eerder verzoek om het geweer een dag mee te mogen nemen, werd daar positief op gereageerd na het invullen van een kleine formaliteit.
5) Uw dussen in uw laatste alinea zijn evenzo niet solide geplaatst.
U en ik hoefden onze wapens niet achter te laten in de landen van herkomst mits daar ter plaatse een wapenvergunning aanwezig was. Niet meenemen bij de handbagage, maar wel in het vervoer van de inboedel. Wel is juist dat ik problemen had kunnen krijgen wanneer de douane in de stampvolle 2 verhuiswagens mijn geweer zonder nationale vergunning gevonden had. Bij mijn [/b]ingewonnen informatie bleek dat, ondanks dat Ierland tot de EU was toegetreden, deze wetten nationaal verschillend zijn, waardoor ik in Nederland niet in het bezit mocht blijven van mijn wapen zolang ik geen Nederlandse wapenvergunning zou hebben. Derhalve onmiddellijk naar de politie gebracht en zonder enige boete in bewaring gegeven, precies volgens onze wet. Niettemin nogmaals bedankt voor uw reactie.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2011 om 11:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verhuizen van Ireland naar Nederland doe je niet in een paar weken...

Vooraf een vergunning aanvragen was mogelijk geweest.

En daar of hier naar een schiet club, die hebben een kluis waar Uw wapen meestal wel bij kan of een lid van deze die in prive kluis nog ruimte heeft.

Tot 1,20 meter is het geen probleem.
Grotere zijn zeldzamer.

U had dus ook in Nederland iemand met vergunning kunnen vragen en daar Uw wapen tijdelijk stallen tot Uw eigen papieren rond zijn.
Wegens de kosten staat mijn geweer nu ook bij andere mensen omdat in 1 kluis er wel 4 kunnen staan.

En de waarde, ik weet dat dit soort niet zo populaire goederen vaak enorme verschillen in prijs opleveren.
Dus zowel koopjes als extreem duur.
Meestal gaan ze via een Club in het clubblad of online op forums die zij ook hebben.

Verder is "De Politie" er niet, er zijn deskundigen en kneuzen en niet elke agent kan elke wet precies uit zijn hoofd en daar is U dus slachtoffer van geworden.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2011 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

3) Opslagkosten zijn niet aan de orde bij deze wettelijke verplichting om het onbevoegd in het bezit hebben van een geweer of een ander verboden wapen. Juist omdat het geen bank is en er niets over in de regelementen staat/stond.

Fout.

Artikel 8 Wet wapens en munitie

7. Voor in bewaring gegeven wapens of munitie is een bewaarloon verschuldigd aan de korpschef, overeenkomstig bij regeling van Onze Minister gestelde regels.
8. Bij regeling van Onze Minister worden regels gegeven over een door de korpschef te verstrekken ontvangstbewijs en een door hem bij te houden register met betrekking tot in bewaring gegeven wapens of munitie.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 1, 2011 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

commonsence

Wat ik in mijn vorige post tot uitdrukking bracht was, dat als je in Ierland 1 dubbelloops nodig had, je er in Holland tenminste 2 nodig zult hebben, om de criminelen op afstand te houden.

Ik wens je een voorspoedig 2011.

Pedro.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2011 om 13:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vladja,

Die regels in de regeling door de minister aan de korpschef gegeven, dwingen de korpschef niet tot het vragen van een bewaarvergoeding. Die vrijheid wordt aan hem overgelaten.
Het zou toch ook wel heel vreemd zijn, dat ik als eigenaar van het geweer bij en na de aflevering daar nog nooit iets van gehoord heb?
Het zal waarschijnlijk per korps verschillend zijn.
Iets te hard FOUT geroepen?

ve
door verwijderd - Jan 1, 2011 om 13:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@read,

Sorry voor mijn onvriendelijke reactie na uw uitleg.
Ik had al een dubbelloops en helaas heeft u daar wel een punt in dit verloederde land.
Ik wens u ook een voorspoedig 2011.

ve
door verwijderd - Jan 2, 2011 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Commonsence,

Als blijkt dat er wettelijk geregeld is, dat er bewaargeld verschuldigd is, en dat vind je niet terecht, moet je in de Tweede Kamer zijn om de wet te wijzigen.

Om dan te reageren, zoals bovenstaand, als je op onjuistheid wordt gewezen, geeft een beeld van jouw persoonlijkheid. En dat is - zoals ik dat lees - wild om je heen gaan meppen door allerlei beledigingen neer te zetten en veronderstellingen te uiten over iemands opleiding en denkvermogen, omdat je niet kan accepteren dat je toevallig ongelijk hebt.

Het geeft mij (en de andere lezers) een verrassende blik in jouw gedachtewereld en opvattingen over andere mensen, die het niet met je eens zijn.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 8, 2011 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Inmiddels weer een brief van de Korpsstaf Stafdienst B&1 ontvangen met het verzoek om mijn instemming de 200 euro over te maken. (overigens zoals ik al eerder opmerkte, ZÓNDER bewaarkosten!)
Zij vragen mij in hun eerste excuus brief om te zeggen wat ik voor het verlies van mijn eigendom door de politie vergoed wilde hebben voor het geweer.
Wanneer ik dan 500 euro schrijf, wordt er door hen met de natte vinger een bedrag van 200 euro geoffreerd op een manier van hun vriendelijke geste!
Op al mijn vragen kreeg ik geen antwoord dan alleen de opmerking, "Indien wenselijk kunt u zich hieromtrent nog richten tot de Burgerlijke rechter."
De politie is zo betrouwbaar als de burger denkt dat ie is. Burger fatsoen en recht is hen blijkbaar vreemd geworden. Ondertussen heeft de burgemeester zich al in de strijd geworpen. Hij zal kijken hoe de zaak eerlijk geregeld zal en kan worden.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2011 om 02:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieber Commonsense,

U heeft dus geen antwoord gekregen op de reeks vragen? Dan stel ik voor dat u de Korpschef nogmaals wijst op zijn verplichtingen ingevolge de Wet Openbaarheid van Bestuur en dat u bij onvoldoende beantwoording van de vragen een formele klacht bij de nationale ombudsman zult indienen. Dan bezorgt u ze weer een hoop werk, zonder dat het u veel kost. Als u naar de burgerlijke rechter stapt dan gaat het u geld kosten voor de advocaat en dan is het waarschijnlijk de moeite niet meer waard. Dat is uiteraard waar de Korpschef op rekende met zijn flauwe antwoord. Maar in principe kunt u een rechtszaak aanspannen over de beantwoording van de vragen, de waardebepaling van het geweer en de vergoeding van door u te maken kosten om uw recht te halen.

Gesundheit!
HerrdOktorOetker

ve
door verwijderd - Jan 9, 2011 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

herrdroetker schreef op zondag 9 jan 2011, 02:07: Lieber Commonsense,

U heeft dus geen antwoord gekregen op de reeks vragen? Dan stel ik voor dat u de Korpschef nogmaals wijst op zijn verplichtingen ingevolge de Wet Openbaarheid van Bestuur en dat u bij onvoldoende beantwoording van de vragen een formele klacht bij de nationale ombudsman zult indienen. Dan bezorgt u ze weer een hoop werk, zonder dat het u veel kost. Als u naar de burgerlijke rechter stapt dan gaat het u geld kosten voor de advocaat en dan is het waarschijnlijk de moeite niet meer waard. Dat is uiteraard waar de Korpschef op rekende met zijn flauwe antwoord. Maar in principe kunt u een rechtszaak aanspannen over de beantwoording van de vragen, de waardebepaling van het geweer en de vergoeding van door u te maken kosten om uw recht te halen.

Gesundheit!
HerrdOktorOetker

Dank u voor uw zinvolle reactie.
Ik vertrouw op onze burgemeester die lid van mijn politieke partij is. Mijn grootste frustratie in deze kwestie is dat de politie onverbiddelijk is in haar bonnen schrijven, zonder ooit met verzachtende omstandigheden rekening te houden. Terwijl, wanneer zij zelf stevig naast de pot gezeten heeft, zij de regie dictatoriaal in handen houdt als een absolute monarch uit een dominante politiestaat. Geen eerlijk en respectvol wederzijds overleg over de waarde bepaling van mnijn jachtgeweer dan alleen de vraag, of ik mijn 20 jaar geleden aankoopnota van het geweer even wil overleggen, om het vermeldde aankoopbedrag te kunnen rechtvaardigen. Al doet zij hiermee niet iets tegen de wet, onbetrouwbaar is het woord wat in deze kwestie bij mij het eerste opkomt en wel van onze rechtsordebewaarders. Met dit soort kleine kwesties is de politie in ons land bij de massa onnodig veel goodwill verloren. Vanaf nu dus ook bij mij.

Ich wünsche Ihnen Gesundheit!

ve
door verwijderd - Jan 9, 2011 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ich wünsche Ihnen Gesundheit!

Hoe weet je dat dr, oetker verkouden is en niest?

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 9, 2011 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wacht het Salomonsoordeel van de burgemeester af. Wanneer die overduidelijk de dubieuze waardebepaling in deze casus zal steunen, zal ik onverwijld naar de rechter stappen. Ongeacht wat mij dit gaat kosten. Ik zal niet aarzelen om alle publiciteit aan te grijpen die dit kan en zal opleveren.
Het gaat hier over 2 vragen:
1) Hoe (on)betrouwbaar is onze politie tegenwoordig?
2) Vanwaar die veelvuldige volkswoede uitbarstingen zo vaak tegen de politie, wanneer zij hun taken uitvoeren?

ve
door verwijderd - Jan 9, 2011 om 13:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

commonsence

2) Vanwaar die veelvuldige volkswoede uitbarstingen zo vaak tegen de politie, wanneer zij hun taken uitvoeren?

Al heel lang is uit onderzoek bekend, dat mensen voldoende ruimte nodig hebben. Hebben en krijgen mensen te weinig ruimte (zoals in dit kleine landje), dan roept dat agressie op en die agressie richt zich bij voorkeur op een herkenbare doelgroep zoals bijvoorbeeld de politie, het ambulancepersoneel, de ME, de brandweerlieden, enz. enz..

Pedro.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2011 om 14:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freunde unf Freundinnen,

Wat hier vooral steekt is de arrogante houding van de politie, die hier een fout heeft gemaakt en die dit vervolgens ook nog af wil doen met een fooi. Zonder gedetailleerd in te gaan op de oorzaken van de volkswoede, merk ik op dat er geen reden is voor arrogantie bij de politie. Integendeel. De Korpschef zou daarom er goed aan doen om te overwegen dat een excuus aan Commonsense op zijn plaats is en dat er een redelijke vergoeding wordt gegeven. Een beetje behoorlijk 2ehands dubbelloops jachtgeweer is goed voor € 2.000,- tot € 3.000,-

Obwohl hoffentlich keiner von uns krank ist, nichtsdestotrotz;
Gesundheit!

HerrDoktorOetker ;-)

ve
door verwijderd - Jan 9, 2011 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zondag 9 jan 2011, 13:33: commonsence

2) Vanwaar die veelvuldige volkswoede uitbarstingen zo vaak tegen de politie, wanneer zij hun taken uitvoeren?

Al heel lang is uit onderzoek bekend, dat mensen voldoende ruimte nodig hebben. Hebben en krijgen mensen te weinig ruimte (zoals in dit kleine landje), dan roept dat agressie op en die agressie richt zich bij voorkeur op een herkenbare doelgroep zoals bijvoorbeeld de politie, het ambulancepersoneel, de ME, de brandweerlieden, enz. enz..

Pedro.

Wat is dat nu voor nonsens..... Volgens mij heeft het meer te maken normaal gedrag, dan met de ruimte die ik om mij heen heb.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2011 om 23:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zondag 9 jan 2011, 13:33: commonsence

2) Vanwaar die veelvuldige volkswoede uitbarstingen zo vaak tegen de politie, wanneer zij hun taken uitvoeren?

Al heel lang is uit onderzoek bekend, dat mensen voldoende ruimte nodig hebben. Hebben en krijgen mensen te weinig ruimte (zoals in dit kleine landje), dan roept dat agressie op en die agressie richt zich bij voorkeur op een herkenbare doelgroep zoals bijvoorbeeld de politie, het ambulancepersoneel, de ME, de brandweerlieden, enz. enz..

Pedro.

Ik vrees dat uw klemtoon op de leefruimte niet de ware boosdoeners zijn bij al die uit de hand lopende confrontaties met de politie en met andere hulpverlenende instanties.
De Nederlandse massa laat zich niet zo makkelijk meer autoritair aanspreken. Daar is wel wat voor te voelen vanwege het toegenomen zelfrespect van de gemiddelde burger in ons land. De gezag dragende overheid of instantie tijdens excessieve omstandigheden, waarin het op hun verworven gezag aankomt om alles in goede en werkzame banen te lijden, beseft nog te weinig dat ieder individu respectvol wenst aangesproken te worden, onder alle omstandigheden. Tussen respectvol maar dwingend en super autoritair onbeschoft en vernederend zit n.m.m. het venijn waardoor zo vaak alles escaleert. De massa is niet meer zo onmondig als die in de tijd van onze ouders en grootouders was. Eenmaal de poppen aan het dansen en de massa wordt door de massahysterie meegesleurd, op de enkele wijze uitzonderingen na. De overheid heeft de mond vol over begrippen als respect naar hun medewerkers maar gaat daar zelf allerminst als een vruchtbaar voorbeeld mee om. Ze is te vaak arrogant en onnodig autoritair, zonder het besef, dat zij door het volk op hun plaatsen gekomen zijn en hun salaris door hen betaald krijgen. Derhalve geen enkele reden om nog zo overdreven autoritair naar de mensen te zijn. Dit is een kwestie van al of niet de goede mediatrainingen. En niet op de laatste plaats het bijhouden van je geleerde vaardigheden hoe je een massa tegemoet treed. Dat zou respect afdwingen wanneer ze daar goed mee overweg konden, waardoor de ergernis aanzienlijk minder zo niet helemaal weg zou zijn.
Helaas kun je gezag niet aanleren, dat moet je uitstralen en verdienen.

ve
door verwijderd - Jan 9, 2011 om 23:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Pedro,

Ik vrees dat uw klemtoon op de leefruimte niet de ware boosdoeners zijn bij al die uit de hand lopende confrontaties met de politie en met andere hulpverlenende instanties.
De Nederlandse massa laat zich niet zo makkelijk meer autoritair aanspreken. Daar is wel wat voor te voelen vanwege het toegenomen zelfrespect van de gemiddelde burger in ons land. De gezag dragende overheid of instantie tijdens excessieve omstandigheden, waarin het op hun verworven gezag aankomt om alles in goede en werkzame banen te lijden, beseft nog te weinig dat ieder individu respectvol wenst aangesproken te worden, onder alle omstandigheden. Tussen respectvol maar dwingend en super autoritair onbeschoft en vernederend zit n.m.m. het venijn waardoor zo vaak alles escaleert. De massa is niet meer zo onmondig als die in de tijd van onze ouders en grootouders was. Eenmaal de poppen aan het dansen en de massa wordt door de massahysterie meegesleurd, op de enkele wijze uitzonderingen na. De overheid heeft de mond vol over begrippen als respect naar hun medewerkers maar gaat daar zelf allerminst als een vruchtbaar voorbeeld mee om. Ze is te vaak arrogant en onnodig autoritair, zonder het besef, dat zij door het volk op hun plaatsen gekomen zijn en hun salaris door hen betaald krijgen. Derhalve geen enkele reden om nog zo overdreven autoritair naar de mensen te zijn. Dit is een kwestie van al of niet de goede mediatrainingen. En niet op de laatste plaats het bijhouden van je geleerde vaardigheden hoe je een massa tegemoet treed. Dat zou respect afdwingen wanneer ze daar goed mee overweg konden, waardoor de ergernis aanzienlijk minder zo niet helemaal weg zou zijn.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

commonsence

Ten dele ben ik het met je eens, maar ik blijf erbij dat te vol te vol is en dat de maatschappelijke en culturele verarming en verruwing begint aan de basis en dat de gevolgen daarvan zich razendsnel uitbreiden naar de gezagsdragers (inclusief de politici). Als burgermeesters, om'ers, enz. al moeten onderduiken, dan lijkt het alsof de normen en waarden van en in dit rijke land verschrompelen tot volksgerechten. Een weg terug is er wel, maar die hebben we niet meer in eigen hand. Het zou hier te ver voeren op op dit laatste in te gaan.

Pedro.

ve
door verwijderd - Jan 10, 2011 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op maandag 10 jan 2011, 09:36: commonsence

Ten dele ben ik het met je eens, maar ik blijf erbij dat te vol te vol is en dat de maatschappelijke en culturele verarming en verruwing begint aan de basis en dat de gevolgen daarvan zich razendsnel uitbreiden naar de gezagsdragers (inclusief de politici). Als burgermeesters, om'ers, enz. al moeten onderduiken, dan lijkt het alsof de normen en waarden van en in dit rijke land verschrompelen tot volksgerechten. Een weg terug is er wel, maar die hebben we niet meer in eigen hand. Het zou hier te ver voeren op op dit laatste in te gaan.

Pedro.

Jammer dat u op die weg terug hier niet in wilt gaan. Ik denk dat ik wel begrijp waarom niet.
Wel eens in prefectuur Tokio geweest? Zeer dicht bevolkt (13 milj.) en zeer beschaafde mensen met zoveel beleefdheidsvormen welke ervoor zorgen, dat wij ons Nederlanders holbewoners voelen terug weer in ons land, zoals wij met elkaar omgaan. Hiermee stel ik vast dat het niet aan die overbevolking ligt maar toch aan het overboord gooien van alle fatsoensnormen toen het in ons land mode werd (1960-1970+++) om kinderen niet meer op te voeden volgens de oude, solide gevestigde normen. Ga maar na. Er is tegenwoordig nog maar weinig respect meer bij de meeste jongeren voor de ouderen die het gezag van de levenswijsheid uitstralen . Zelfs bij de beleidsmakers van de zorginstellingen is dat respect voor de hogere leeftijd nagenoeg zoek. Vandaar al die mistoestanden in zoveel van die instellingen. Uitzonderingen vind je bij iedere regel.