yt
door ytsmas Jan 29, 2015 om 20:11
Voeding & gezondheid

Prijslijs specialisten

ytsmas.
.
Ging naar de K&O arts (Medisch centrum Leeuwarden) omdat ik meer begon te snurken, tevens had ik wel eens dat mijn stem oversloeg. Mijn huisarts kon niets vinden en daarom dus naar de specialist.
Na eerst een half uur moeten wachten (schijnt normaal te wezen in een ziekenhuis) was ik aan de beurt.
De beste man keek eerst in mijn keel waarbij ik de gebruikelijke AAA, OOO en UUU moest zeggen. Daarna ging hij met een slangetje in mijn neus om ook hier een indruk van te krijgen. Het resultaat was ( waar ik wel blij mee was) dat er geen ernstige afwijkingen waren, mijn tong was iets aan de dikke kant en de neusdoorgang iets aan de nauwe kant. Wilde ik meer weten over mijn snurk gedrag moest ik een afspraak maken voor een nacht in het ziekenhuis. Voor mij was het echter eerst voldoende. Ik stond dus tussen de 10 en 15 min. weer buiten. Een half jaar later kwam de rekening 1000 euro. Na hierover gebeld te hebben gaven ze toe dat het 900 moest wezen,een rekening van 103 euro was fout geboekt. AL MET AL SNAP IK NU DUS DAT DE ZORGKOSTEN DE PAN UITRIJZEN PLUS INEFFICIËNT MET AL DIE VERLOREN WACHTUREN.
VOLGENS MIJ KAN ER BEST NOG VEEL BEZUINIGD WORDEN IN DE ZORG.
Verder zou er een prijslijst moeten hangen bij de specialist in de wachtruimte. Had ik mijn vraag iets anders gesteld was er een andere code aan gegeven. Nu viel het onder slaapstoornis en dit was de duurste categorie.

470 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Jan 29, 2015 om 21:23
11629 Antwoorden / 51 Vragen
0

Wachten in een ziekenhuis is inderdaad normaal, de ene patiënt vraagt meer tijd als de andere en dat is niet voorspelbaar. Stel je even voor dat je na 3/4 van het onderzoek de tijd om is en je weggestuurd wordt omdat de volgende patiënt aan de beurt is .........

Een prijslijst ophangen heeft m.i. geen zin, je weet van te voren dat (of een dokter nu 1 minuut met je bezig is of 1 uur) dàt bezoek je gewoon dik geld kost. Als je precies weet wat er gaat gebeuren kan je dat opvragen, maar of ze je dat vertellen is nog een tweede, blijkt in de praktijk.

Wat het tarief betreft, de dokter heeft een opleiding gehad, heeft een secretaresse en moet vaak in het ziekenhuis kamer(s) huren. Dus logisch dat een dokter geld kost. En voor bepaalde onderzoeken bestaan vaste prijzen.

yt
door ytsmas - Jan 29, 2015 om 22:23
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

ten eerste lijkt het mij vrij simpel dat je als specialist gelijk al kan inschatten of een onderzoek binnen 10 min. gedaan kan worden of veel langer duurt. Degene welke je niet binnen 10 min. geholpen kan worden zal een nieuwe afspraak moeten maken waarbij de specialist gelijk al kan inschatten welke tijd hiervoor nodig zal zijn. Zodoende krijgen degene welke langere tijden nodig hebben een op tijd ingeschatte afspraak en de rest kan binnen normale wachttijden geholpen worden. Het is een kwestie van organiseren. Verder was er bij mij in eerste instantie 1000 euro voor (met voorbereiden en afhandelen van de administratie) 15 min. berekend. Dus dat is 32.000 op een 8 urige werkdag en dus 160.000 euro per week. Ik weet niet hoeveel secretaresses je moet rekenen en welke huur je moet betalen in een ziekenhuis enz. Wat ik wel gevonden heb is dat je bij andere klinieken maar 275 euro hoeft te betalen voor hetzelfde onderzoek. Dacht ik dat het bijelkaar brengen van disciplines kostenbesparend zou zijn. Het is hetzelfde verhaal als de meeste fusies. Hoe groter de instantie hoe meer er naast de primaire taken wordt verzonnen welke totaal niets met de doelstelling hebben te maken. Met andere woorden geldverspillende zorginstellingen door inefficiëntie, teveel stafpersoneel met daarboven een wolk van overhead.

mahadma
door mahadma - Jan 29, 2015 om 22:27
11629 Antwoorden / 51 Vragen
0

Als je naar mijn avatar kijkt, de kristallen bol, kijk die hebben ze nodig als ze kunnen zien hoelang een onderzoek duurt. En die nieuwe afspraak, dan gaan de patiënten weer klagen dat het niet in één keer kan .........................

yt
door ytsmas - Jan 29, 2015 om 22:52
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als je geen specialist bent heb je inderdaad een glazen bol nodig. Deze mensen kunnen echter binnen 10 min. een eerste diagnose vaststellen. Alleen degene waarbij meer tijd nodig is zullen terug moeten komen maar hebben het voordeel dat ook zij geen lange wachttijden hebben. Onze huisarts werkt op deze manier en dat gaat perfect. Uitzonderingen vanwege een incident is vanzelfsprekend altijd mogelijk, maar dat is dan ook uit te leggen.
Het lijkt mij dus Mahadma dat je wat minder in je bol moet kijken en wat meer naar de realistische mensen om je heen. Hoogstwaarschijnlijk kom je niet uit het bedrijfsleven.

diumenge
door diumenge - Jan 30, 2015 om 06:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Nou ytsmas, zo te lezen kan jij alle problemen in de zorg wel oplossen. Pak die kans, heel Nederland zal je dankbaar zijn!

bergseroel
door bergseroel - Feb 4, 2015 om 11:23
39 Antwoorden / 4 Vragen
0

Tsja het is moeilijk om voor iedere patient een andere rekening te sturen en dat is nou juist waar we met zn allen (middels de zorgwet) een einde aan hebben gemaakt door voor de DBC's te kiezen. 1000, of 900 euro is uiteraard veel voor een kortdurend bezoekje, maar gaat u binnen een jaar nog eens langs deze KNO-arts, evt zelfs met slaapregistratie, dan valt dat ip binnen dezelfde DBC. De stemstoornis kan evt in een nieuwe, tweede DBC gedeclareerd worden. Let daar wel op als dat nog niet gebeurd is.
Verder is de prijs van een fiberscoop (slangetje door de neus) +- 8000 euro en moeten deze uitgebreid gedesinfecteerd worden gedurende een halve dag in de spoeling en droogkast. Rechtvaardigt nog geen 900 euro rekening, maar zet het wel in perspectief.

curly
door curly - Feb 5, 2015 om 23:18
162 Antwoorden / 18 Vragen
0

[quote=ytsmas schreef op donderdag 29 jan 2015, 20:11]ytsmas.
Verder zou er een prijslijst moeten hangen bij de specialist in de wachtruimte. Had ik mijn vraag iets anders gesteld was er een andere code aan gegeven. Nu viel het onder slaapstoornis en dit was de duurste categorie. .

Een prijslijst. Goed idee !

Of misschien eerst een offerte aanvragen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ju
jukwis - Jul 3, 2024 om 20:15
Auto & vervoer

Geen papieren handleiding meer bij nieuwe Volvo.

Bij Volvo kun je de handleiding bij een nieuwe auto alleen op het schermpje in de auto raadplegen. Een, naar mijn ervaring, zeer verkeersonveilige situatie.
Het papieren exemplaar is vanwege het millieu afgeschaft. !? Lees meer

Mo
Movara - Jul 3, 2024 om 13:27
Winkels & webshops

Tegoedbon en geen geld na aankoop van kapot kledingstuk mag dat

heb een blouse (€19,99)gekocht in 2e handswinkel waar men zegt dat elk stuk zorgvuldig wordt nagekeken.
Helaas is bij dit stuk een fabricagefout over het hoofd gezien. Ik heb gebeld (14/6-'24); moest foto's met toelichting per email sturen.
hierna 2x gebeld en vanochtend uitsluitsel gekregen: geld kan niet teruggegeven of overgemaakt worden; dit staat ook op de kassabon.
Bij uitz ... Lees meer

El
ElleP - Jul 3, 2024 om 13:33
Winkels & webshops

Mag Webwinkel Boeties.nl restitutie weigeren in dit geval?

Paar weken terug paar laarzen gekocht. Online staat dat de laarzen in het begin oncomfortabel kunnen zijn, maar dat na 2 weken dragen het leer naar de voet gaat vormen. Dit staat op de site van Sendra, het merk van de laarzen. Ze voelden bij het passen wat oncomfortabel, maar ze pasten verder prima.   Na een kwartier erop lopen werden ze echter pijnlijk. Dit werd niet minder na een week en lang ... Lees meer