fr
door francken Feb 14, 2014 om 12:50
Voeding & gezondheid

Pro-Activ eruit?

Foodwatch is weer eens bezig. Ik gebruik Pro Activ ny ruim 6 jaar. Ik moest vanwege mijn te hoge cholesterol van de huisarts een medicijn gebruiken (mijn verdere leven lang), een zgn statine. Prompt kreeg ik last van pijn in de benen en voelde me niet lekker. Totdat ik bij een kennis van Pro Activ hoorde. Ik stopte met de medicijnen van de huisarts en begon met één flesje Pro Activ per dag. Lekker toetje na het diner! Drie maanden later werd ik weer gecontroleerd en echt: mijn cholesterol was weer binnen de normen. Ik ben diabeet en moet geregeld een controle via mijn internist. Die was echt heel enthousiast. Het wordt tijd, dat leken zoals Foodwatch eerst een uitgebreid wetenschappelijk onderzoek doen, voordat ze dit soort acties opzetten.

520 6 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Feb 14, 2014 om 14:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Leuke reclame?

pi
door pieterwolters - Feb 14, 2014 om 14:50
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als het werkt, lekker blijven gebruiken.

Overigens is het Foodwatch die meent dat Pro-Activ een medicijn is. Becel noemt het geen medicijn.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat zodra mensen dit soort producten gaan gebruiken ze hun hele levensstijl (al dan niet bewust) aanpassen waardoor klachten verminderen. In de meeste gevallen zal een gezondheidsprobleem de trigger zijn om bewuster te gaan leven.

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2014 om 15:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat hier over de margarine en niet over die yoghurt.

En Foodwatch hoeft geen wetenschappelijk onderzoek te doen. Unilever moet aantonen dat die margarine voor gezonde mensen niet schadelijk is.

he
door henny129 - Feb 14, 2014 om 15:56
1 Antwoorden / 0 Vragen

bij mij geeft het ook goede resultaten dus in de winkel laten heb ooit de wedenschap met mijn huisarts gewonnen die er niet in geloofde

bv
door bvdwerff - Mar 26, 2014 om 09:28
4 Antwoorden / 0 Vragen

Kan het niet zo zijn dat u over de gehele linie wat gezonder bent gaan eten/leven met dit positieve resultaat als gevolg?

acjzr1
door acjzr1 - Mar 26, 2014 om 19:36
295 Antwoorden / 3 Vragen

Foodwatch zegt dat mensen die geen te hoog cholesterol hebben ook geen Becel Pro Activ moeten gebruiken, aangezien het dan averechts kan werken. Met andere woorden: als je niets mankeert hoef je ook niet genezen te worden. In uw geval is (of was) er wel sprake van een verhoogd cholesterol. Het verhaal van Foodwatch gaat voor u dus niet op. Als u de berichten van Foodwatch niet goed leest dan heeft u hier weinig recht om te klagen.