Puresential, de finale update van misleiding
Hallo, honderden gedupeerden van Puresential.
Ik heb twee inventarisaties gedaan onder vraag/antwoord;
a) ervaringen met Kantongerecht zaken
b) ervaringen met incassoburo's
ad a)
Niemand heeft zich gemeld met een aanvraag voor concrete voorgeleiding! Laat staan van een negatieve uitspraak door de Kantonrechter voor de consument.
Conclusie; Puresential zal een zaak naar het Kantongerecht te A'dam niet doorzetten. De talloze reacties op hun dubieuse praktijken maakt dat zij geen schijn van kans hebben op een uitspraak in hun voordeel.
ad b)
Conclusie; In enkele dagen is mijn oproep ruim 1500 keer bekeken. Er zijn wel dreigementen van Puresential en in enkele gevallen een incasso dreigbrief, maar nergens uit blijkt dat bij negeren of weigeren dit langdurig wordt doorgezet. Het bloedt vanzelf dood.
Conclusie over Puresential
Er zijn ruim voldoende juridische argumenten dat het Puresential gratis proefpakket, nimmer mag leiden tot een automatisch vervolg "voordeelpakket" op basis van een lidmaatschap waar niet om gevraagd is door de aanvrager. Nog los van apecten zoals; vage en telkens gewijzigde actievoorwaarden, structurele onbereikbaarheid, geen reacties op e-mails, foutieve kantooradressen, ondanks tijdige afzegging binnen 7 dagen toch vervolg pakket toegestuurd krijgen, afboeking van een geldbedrag zonder expliciete opdracht, enz. enz.
Kortom; stop met je zorgen te maken en volhard in het weigeren van elke betaling, storneer indien dit speelt en meldt dat je het graag voor laat komen bij het Kantongerecht te A'dam.
Conclusie over vele web-site reacties.
In mijn beeld zijn er minsten 10 tot 15 call center medewerkers van Puresential dan wel belanghebbenden, bezig met gedupeerden op het verkeerde been te zetten.
Zij geven zg. adviezen als; je had je tijdig moeten afmelden, heb je wel bewijs, voorkom incasso buro's en betaal maar (dat is helaas dan je leergeld), enz.
Ik kan dit vermoeden niet hard bewijzen. Maar waarom zou je al vanaf begin dit jaar steeds dezelfde soort reacties blijven geven. Wat beoog je daarmee en wat is je belang of drijfveer?
Tot slot.
Als je behoefte hebt aan een uitvoerigere juridische onderbouwing, dan ben ik graag bereid die te geven.
Vandaar dit item onder discussie.
Zijn er niet-gedupeerden die het niet met me eens zijn?
Tot hoors
ad a)
Niemand heeft zich gemeld met een aanvraag voor concrete voorgeleiding! Laat staan van een negatieve uitspraak door de Kantonrechter voor de consument.
Conclusie; Puresential zal een zaak naar het Kantongerecht te A'dam niet doorzetten.
Deze conclusie zou m.i. voorbarig kunnen zijn omdat een incassobureau een hele collectie mensen verzamelt van een bedrijf voordat er een rechtzaak volgt om de openstaande bedragen te incasseren. Zie o.a. Sudoku. ( bij Radar en Kassa is daar veel over terug te vinden)
Uiteraard hoop ik dat de consument wijzer wordt en zich zelf niet meer in de nesten werkt door op eigen initiatief gratis proefpakketten te bestellen.
[quote=tdehond schreef op woensdag 13 jul 2011, 09:32]ad a)
Niemand heeft zich gemeld met een aanvraag voor concrete voorgeleiding! Laat staan van een negatieve uitspraak door de Kantonrechter voor de consument.
Conclusie; Puresential zal een zaak naar het Kantongerecht te A'dam niet doorzetten.
Deze conclusie zou m.i. voorbarig kunnen zijn omdat een incassobureau een hele collectie mensen verzamelt van een bedrijf voordat er een rechtzaak volgt om de openstaande bedragen te incasseren. Zie o.a. Sudoku. ( bij Radar en Kassa is daar veel over terug te vinden)
Uiteraard hoop ik dat de consument wijzer wordt en zich zelf niet meer in de nesten werkt door op eigen initiatief gratis proefpakketten te bestellen.
Beste tdehond
Ik dacht dat inmiddels voldoende was aangetoond niemand zich door de misleidende praktijken van Puresential in de nesten werkt, er was bewuste consumenten misleiding aan de orde. En je gaat ook niet in op de opgesomde ervaringen van gedupeerden. Waarom niet??
Je opmerking dat een incassoburo eerst 'n collectie mensen verzamelt is m.i. niet juist. Elke zaak is individueel. Daar profiteert dit soort bedrijven juist van! Anders zouden de consumenten een collectieve zaak kunnen aanspannen.
Hier is procedureel volgens juridische termen sprake van een negatieve optie (je zit plotsklaps ergens aan vast tenzij je opzegt). Zo'n negatieve optie leidt per definitie niet tot een rechtsgeldige overeenkomst. Daarvoor is vereist dat de verkoper/leverancier een aanbod - als vervolg op de gratis aanbieding - doet dat door de koper expliciet wordt aanvaard. De Stichting Reclame Code heeft inmiddels uitspraak gedaan (op 11 mei j.l.) dat de reclame van Puresential voor het proefpakket voor Acai Slim misleidend en oneerlijk is (dus ook voor Green Tea Patches).
Trouwens een incassoburo dat wil doorzetten moet verbonden zijn met 'n deurwaarder. De claim van 'n deurwaarder kun je betwisten en voor laten komen bij de Kantonrechter.
Wat ik niet pak is dat je soms handige tips geeft, maar de toon van je moet wel betalen blijft overheersen.
Groet
[quote=godefriedus schreef op woensdag 13 jul 2011, 10:30][quote=tdehond schreef op woensdag 13 jul 2011, 09:32]ad a)
Wat ik niet pak is dat je soms handige tips geeft, maar de toon van je moet wel betalen blijft overheersen.
Groet
Een incassobureau gaat niet voor 1 rechtzaak naar de rechtbank, maar doet er een aantal tegelijk ( achter elkaar als dat duidelijker is).
In dit geval is het afwachten tot er incassozaken voor de rechtbank zijn uitgevochten om te kunnen aantonen of de klant of het bedrijf wint. Zolang ik geen uitspraken kan bekijken is m.i. nog niets aangetoond.
Dit bedrijf hanteert een formule die andere zaken als b.v. Sudoku ook hanteren.
Zij bieden een gratis pakket aan. Vervolgens verzuimt de onvrijwillige klant om eerst na te gaan of er een catch is wat te lezen is in de algemene voorwaarden die bedrijf hanteert.
Ik lees eerst de av voordat ik ergens wat bestel om te kijken of de voorwaarden conform de wet koop op afstand zijn.
Ik heb al aangegeven dat de voorwaarden dat de klant moet aangeven als een proefpakket niet arriveert niet conform de wet is.
Burgerlijk Wetboek, boek 7. Bijzondere overeenkomsten Titel 1 Koop en ruil
Afdeling 9
Koop op proef
artikel 45
1.koop op proef wordt geacht te zijn gesloten onder de opschortende voorwaarde dat de zaak de koper voldoet.
artikel 46
Zolang de koop niet definitief is, is de zaak voor risico van de verkoper.
Deze voorwaarde kan dan ook betwist worden omdat het conform de wet is dat zolang de koop niet definitief is de zaak voor risico van de verkoper is, niet de koper.
Helaas heeft tot nu toe nog niemand gemeld met welk incassobureau samengewerkt wordt. Dus kunnen wij niet grasduinen of dit een goed werkend incassobureau is en of na te gaan is met welke gerechtsdeurwaarder samengewerkt wordt, of mogelijk al hierbij in dienst is.
Er vanuit gaand dat het proefpakket gearriveerd is.
Dan blijft de onvrijwillige klant in verzuim om binnen de gestelde termijn aantoonbaar af te melden.
Dat is een negatieve optie - daar ben ik het mee eens.
Onvrijwillige klant gaat hier echter mee akkoord door ondanks deze negatieve optie het proefpakket te bestellen.
Ik ben het ook met u eens dat dit bedrijf het erg moeilijk maakt om aantoonbaar te annuleren en dat kan dan ook door de onvrijwillige klant mee genomen in zijn verweer! Het is aan de rechter om te bepalen of dit een valide argument is om de incassoprocedure af te blazen en de kosten voor het bedrijf te laten zijn.
M.i. hoeft u niet te betalen als het proefpakket niet is bezorgd bij u omdat de opschortende voorwaarde nog van kracht is. (artikel 45 koop op proef)
Het bedrijf moet aantonen dat u het proef pakket ontvangen heeft. M.i. kan dat alleen door een verzendbewijs te overhandigen.
Deze proefpakketten worden voor zover mij bekend niet aangetekend verstuurd. Dus kan bedrijf dit niet bewijzen.
Een onacceptabele negatieve optie is m.i. het toesturen van ongevraagde pakketten die geannuleerd moeten worden, anders moet u dit betalen. Deze manier van handelen is in Nederland niet toegestaan wat in een wet is vastgelegd.
@Godefriedus,
Dat de toon van betalen blijft doorklinken in de uitleg van tdehond is niet helemaal vreemd, aangezien er dus nog geen gerechtelijke uitspraak is gedaan, dus de conclusies die je trekt zijn erg voorbarig.
Daarnaast kan het aantal mensen dat in de ogen van Pure niet betaald, wel collectief aangeboden worden aan een incassobureau, die ze daarna persoonlijk behandelen.
Wat je doet is conclusies trekken die nergens gestaafd kunnen of zijn geworden.
De oproep zal inderdaad 1500 keer bekeken zijn en er zullen waarschijnlijk ook wel betalingsherinneringen zijn verstuurd, maar is er nog geen vervolg aan gegeven door Pure.
De opmerking stop met je zorgen maken, berust nergens op. Je hoeft je pas geen zorgen te maken indien er geen sprake meer is van een betalingsherinnering of er inderdaad een gerechtelijke uitspraak ligt.
ik ben het dus niet met je eens.
Een uitvoerige juridische onderbouwing zal welkom zijn, maar is nog niet gestaafd voor de rechtbank.
Natuurlijk ben ik het wel helemaal met je eens, om dit 'bedrijfje' aan te pakken, maar vooralsnog ben ik niet overtuigd.
[quote=godefriedus schreef op woensdag 13 jul 2011, 10:30][quote=tdehond schreef op woensdag 13 jul 2011, 09:32]ad a)
Niemand heeft zich gemeld met een aanvraag voor concrete voorgeleiding! Laat staan van een negatieve uitspraak door de Kantonrechter voor de consument.
Conclusie; Puresential zal een zaak naar het Kantongerecht te A'dam niet doorzetten.
Deze conclusie zou m.i. voorbarig kunnen zijn omdat een incassobureau een hele collectie mensen verzamelt van een bedrijf voordat er een rechtzaak volgt om de openstaande bedragen te incasseren. Zie o.a. Sudoku. ( bij Radar en Kassa is daar veel over terug te vinden)
Uiteraard hoop ik dat de consument wijzer wordt en zich zelf niet meer in de nesten werkt door op eigen initiatief gratis proefpakketten te bestellen.
Beste tdehond
Ik dacht dat inmiddels voldoende was aangetoond niemand zich door de misleidende praktijken van Puresential in de nesten werkt, er was bewuste consumenten misleiding aan de orde. En je gaat ook niet in op de opgesomde ervaringen van gedupeerden. Waarom niet??
Je opmerking dat een incassoburo eerst 'n collectie mensen verzamelt is m.i. niet juist. Elke zaak is individueel. Daar profiteert dit soort bedrijven juist van! Anders zouden de consumenten een collectieve zaak kunnen aanspannen.
Hier is procedureel volgens juridische termen sprake van een negatieve optie (je zit plotsklaps ergens aan vast tenzij je opzegt). Zo'n negatieve optie leidt per definitie niet tot een rechtsgeldige overeenkomst. Daarvoor is vereist dat de verkoper/leverancier een aanbod - als vervolg op de gratis aanbieding - doet dat door de koper expliciet wordt aanvaard. De Stichting Reclame Code heeft inmiddels uitspraak gedaan (op 11 mei j.l.) dat de reclame van Puresential voor het proefpakket voor Acai Slim misleidend en oneerlijk is (dus ook voor Green Tea Patches).
Trouwens een incassoburo dat wil doorzetten moet verbonden zijn met 'n deurwaarder. De claim van 'n deurwaarder kun je betwisten en voor laten komen bij de Kantonrechter.
Wat ik niet pak is dat je soms handige tips geeft, maar de toon van je moet wel betalen blijft overheersen.
Groet
Ik wel even zitten broeden op het verweer van de onvrijwillige klant.
Als aantoonbaar opgezegd is ( schriftelijk aangetekend) naar het verkeerde adres, dan zou m.i. een screenprint van de site met daarop de verkeerde postcode in combinatie met copie brief en verzendbewijs een rechtsgeldig bewijs van uw tijdige opzegging zijn. Wat weliswaar niet naar het juiste adres ging, maar dat dit verwijtbaar is aan het bedrijf wat onjuiste info als contact adres door gaf.
Mogelijk dat een rechter voor deze situatie begrip heeft.
[quote=tdehond schreef op woensdag 13 jul 2011, 15:17]Ik wel even zitten broeden op het verweer van de onvrijwillige klant.
Als aantoonbaar opgezegd is ( schriftelijk aangetekend) naar het verkeerde adres, dan zou m.i. een screenprint van de site met daarop de verkeerde postcode in combinatie met copie brief en verzendbewijs een rechtsgeldig bewijs van uw tijdige opzegging zijn. Wat weliswaar niet naar het juiste adres ging, maar dat dit verwijtbaar is aan het bedrijf wat onjuiste info als contact adres door gaf.
Mogelijk dat een rechter voor deze situatie begrip heeft.
Hi,
Dit is welliswaar niet mijn positie en ik kan met gemak nog wel 20 ellende varianten noemen die her en der op internet staan. Dus wat bedoel je hiermee?
Bij mijn bezoek aan de Kantonrechter te A'dam neem ik mee;
- de vernietigende uitspraak van de Stichting Reclame code (11 mei jl.)
- een dossier met honderden gevallen van gedupeerde consumenten
- de uitspraak met toelichting van ConsuWijzer waarin de geldigheid van een
automatische verbintenis c.q. verplichting wordt betwist
- mijn korrespondentie waar inhoudelijk niet op werd gereageerd
- een onderbouwd juridisch verweer en een advokaat (mag best wat kosten)
- een glimlach die niet van mijn gezicht valt af te branden
Moet ik nog door gaan? Uit mijn inventarisatie blijkt klip en klaar dat nog niemand ooit voor de Kantonrechter is gedaagd voor deze zaak.
Waarom blijf jij daar dan naar wijzen?
Ik zie dat je al sinds februari bezig bent met dit soort reacties. Soms zinvol maar meestal in de categorie; "je komt er toch niet vanaf, betaal nu maar".
Waarom stop je daar zoveel energie in? Mag ik iets over je drijfveer horen?
hallo.ik heb in juni een proefpakketje ontvangen maar geen nabestelling gedaan maar ze zijn zo onbeschoft dat ze het gewoon gestuurd hebben zonder dat ik daarom gevraagd had/heb.Ben ook niet van plan dit te betalen laten ze maar met een bewijs komen dat ik een contracht of wat dan ook met ze heb afgesloten,dat kunnen ze niet en maak me ook niet druk over het verdere verloop hiervan.Kan alleen dit pakketje niet terug sturen er staat nergens een adres vermeld en telefonich natuurlijk onberijkbaar.Ze zoeken het maar uit stelletje oplichters,vallen.k
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Webshop Salura
Hallo ik heb 6 september een spiegel besteld bij website Salura maar heb deze nooit ontvangen. de site is nu ook niet meer bereikbaar. Ik had een track and tracé ontvangen en daar stond in dat de spiegel verzonden was vanuit China en in Nederland was aangekomen maar even later deed de track and trace het niet meer. Dit bedrijf zou in Amsterdam zitten en had alleen een website heb verschillende ... Lees meer
Verkeerde Lounge bank geleverd
Op 12 september, na 3 maanden wachttijd werd mijn bank bezorgd, helaas de verkeerde.
Direct doorgegeven aan het bedrijf, het zou uitgezocht worden, daarna nog verschillende keren gebeld, tot nu toe, 11 dagen verder, nog geen resultaat.
Wel werd er gezegd dat als zij de bank opnieuw gaan bestellen ik er weer 3 maanden op moet wachten.
Mijn vraag is, kan ik de koop ontbinden, omdat ik
...
Lees meer
Wie is ook opgelicht door scooterrijbewijs.nl? Bedrijf reageert niet...
Mijn zoon wilde binnen enkele weken zijn scooter rijbewijs halen. Deed navraag bij het bedrijf over de beloftes op de site. Na aanmelding bleek dat er maanden tussen theorie en praktijk examen gaan zitten. Hij zou moeten bijbetalen, maar dan nog lukt het niet binnen zijn planning. Hij vroeg hen alles te annuleren en zijn geld terug te storten. De servicedesk medewerker gaf echter geen antwoord op ... Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer