nb
door nbw Oct 1, 2010 om 01:53
Voeding & gezondheid

Ranking de ziekenhuizen

Blijkbaar is niet ieder mens gelijk. Vroeger was dat veel duidelijker zichtbaar. Je kon toen, had je het beter, gewoon de klasse kiezen terwijl de rest met 12 man op zaal lagen en deelde je de ellende gewoon met elkaar en het personeel. Nu is het zo dat zorgverzekeraars keurmerken gaan geven op grond van cijfers enof statistieken en gaat bepalen waar we straks de beste zorg kunnen krijgen. En zorgverzekeraars zijn commerciele bedrijven die zich dood lachen om de balkenende-norm. Het is onaanvaardbaar verkeerd dat CZ als commerciele verzekeraar criteria gaat bepalen.Even verder denkend kan het straks zomaar zijn dat een bekwame chirurg met cijfer 6 op zijn diploma niet meer mag opereren.

Toen Claus ziek werd stond geheel ziekenhuis klaar hem zo goed mogelijk te helpen. Ineens geen weekenddiensten of wachtlijsten meer.Alle specialisten stonden die man bij in zijn strijd niet dood te gaan. En over kosten werd nooit gesproken. CZ wenst dit klassesysteem te handhaven in commerciele vorm.

En CZ is keihard in het afwijzen als kind van Jan Oetlul een niet erkende behandeling te laten ondergaan in een buitenland omdat de burocratie dit niet mogelijk maakt.

872 5 Rapporteer

di
door dirk2 - Oct 1, 2010 om 10:14
364 Antwoorden / 21 Vragen

Schrijft U dit naar aanleiding van de lijst van ziekenhuizen die slecht presteren die naar buitengekomen is?
Een ziekenhuis die daar op staat staat bij ons in de regio ook niet goed bekend. Voor ons is het dan ook geen verrassing dat de behandeling van borstkanker door deze instellling een onvoldoende krijgt. Toevallig vingen wij laatst in een winkel nog eens gesprek op van een vrouw die daar geopereerd was en die terug moest komen omdat ze half werk hadden geleverd.

de motormuis
door de motormuis - Oct 1, 2010 om 11:30
598 Antwoorden / 13 Vragen

Nbw.

Ik ben het met U eens dat er ziekenfondsen zijn die met verschillende criteria werken.
Waarom kan bij het ene ziekenfonds een bepaalde behandeling wel, en wordt dan ook vergoed, en bij een ander niet.
Dit is inderdaad onbegrijpelijk. Het is wel zo dat de laatste jaren de ziekenzorg steeds duurder word,wie daar de schuld aan is laat ik in het midden.
En dat er inderdaad ook verschil in zit in kwaliteit van ziekenhuizen en doktoren is
helaas ook een feit.
Maar helaas kunnen wij als gewoon burger daar weinig aan veranderen vrees ik.
Dat regelt de politiek.En als je dan stemt op een partij die belooft daar verandering in te brengen en dit dan alsnog niet doet,of niet aan de bak komt, wat dan ?

an
door anicu - Oct 2, 2010 om 23:45
110 Antwoorden / 0 Vragen

Niet allen prins Claus maar ook Willem Holleder werden direct geholpen. Van mij mag het.
Een ziekenhuis moet doen waar het goed in is en niet met alle geweld alle mogelijke behandelingen aanbieden. Je kunt je in enkele dingen specialiseren of van alles een beetje verstand hebben. Doe mij die eerste maar.

invalide
door invalide - Oct 3, 2010 om 19:41
787 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik een auto wil kopen kan ik op de monteurs site www.problemcar.nl kijken hoe betrouwbaar dit merk en model is en wat de zwakke punten zijn.

Maar mijn eigen lichaam die ik niet kan inruilen heb ik nauwelijks info en op goed geluk de plaatselijke nemen vind ik maar niets.

Dus informatie over goede en slechte zal er voor zorgen dat de werkloze beter hun best gaan doen of moeten sluiten dus beter voor ons en de overige afdelingen.

Het slechtste ziekenhuis voor papa was wel de beste kraam afdeling voor moeders in onze provincie!
Dus wel per afdeling / ziekte zoeken en oordelen.

cschouten_1
door cschouten_1 - Nov 22, 2010 om 14:47
26 Antwoorden / 4 Vragen

In 2005 werd bij mij prostaatkanker geconstateerd en de behandelend chirurg stuurde mij door naar het Palfijn ziekenhuis in Merksem(B).De daar verrichte operatie (bijna 10.000 euro) werd niet door het CZ vergoed,omdat ik 1 nachtje moest blijven.Het werd dan een intramurele behandeling en die vergoedt het CZ niet. Ik was toen verzekerd bij het CZ:Basis met 50+ verzekering.
Ik heb de mij behandelend chirurg hierover aangesproken en zijn antwoord was,dat hij mij weer naar hetzelfde ziekenhuis zou sturen,omdat daar de beste operatie(Brachytherapie) werd gegeven.
Mijn ervaring: CZ zal altijd,als het even kan,onder de vergoeding uit willen komen,hoe en waarvoor je ook verzekerd bent.