Ho
door Horst10 Oct 13, 2006 om 23:02
Voeding & gezondheid

Rechtszaak

is iemand bekend met een lopende of reeds gevoerde juridische procedure / rechtszaak waarin de rechter het arbeids- en financiele conflict (betaling aan hulpverlener) tussen hulpvrager en hulpverlener moest beslechten?

Ik vraag dit omdat ik hier zelf mee te maken heb, maar geen rechtszaken mij bekend zijn. En ik graag zou willen weten waar je daarover iets zou kunnen vinden, ook in wetboek.

673 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 13, 2006 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Uw omschrijving is er vaag. Heeft u al op  www.rechtspraak.nl  gekeken. Hier kunt u zoeken in een uitgebreide database met uitspraken.

groet

louisa2

ve
door verwijderd - Oct 14, 2006 om 13:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kunt u iets expliciter zijn, immers procedures op basis van arbveidsrecht kunnen slecht gebaseerd zijn op het hebben van een arbeidsovereenkomst en een arbeidsovereenkomst wordt normaliter niet aangegaan tussen een hulpvrager (als particulier persoon) en een hulpverlener (als rechtspersoon).

Als er sprake is van een overeenkomst tussen hulpvrager en hulpverlener rechtstreeks kan slechts sprake zijn van eventueel niet nakomen conform het gestelde in het BW boek 6 art 213 en verder, bij een arbeidsovereenkomst geldt BW boek 7 art610 en verder. U kunt een en ander zelf nalezen, zonder toelichting/jurisprudentie bij www.wetboek-online.nl.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2006 om 22:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor uw reactie. Het gaat hier om een arbeidscontract tussen een PGBhouder en zorgverlener. Dit is een arbeidscontract met specifieke rechten en plichten. De PGBhouder is / lijkt meer beschermd.

In mijn geval eist de zorgverlener ten onrechte duizenden euro's, rekeningen kloppen niet enz. Ik durf er nu niet meer over te schrijven. Ik heb al heel veel betaald, maar de zorgverlener eist nog eens duizenden euro's voor niet verricht werk.  Omdat ik binnenkort een rechtzaak te verwachten is, en ik niet weet of die zorgverlener dit leest, vind ik het beter er nu niet over uit te weiden.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2006 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

restlies, als het om duizender Euri gaat heb ik maar één advies, een advocaat inschakelen.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2006 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Gerrit als je de vragen van deze mevr. bekijkt blijkt dit op 21 07-2005 al is gevraagd daar geeft ze ook iets meer informatie waar jij waarschijnlijk meer mee kan..

ve
door verwijderd - Oct 18, 2006 om 10:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo krook@  ik heb nog niet gekeken maar ook dan lijkt me dit echt een zaak om een advocaat in te schakelen, al of niet toegevoegd. Het gaat immers om duizenden €€.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2006 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op 25-11-2005 !!! heeft "hutch" al geadviseerd om een advocaat in teschakelen we zij nu een jaar verder en de vragensteller heeft diudelijk nog niets ondernomen waarom niet.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2006 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

n.av krook hieronder de tekst van de eerdere vraag.

"2004 heb ik me laten misleiden boor een zogenaamde jurise ten sociaal dienstverlener. Ze regelde  PGB voor mij en een kind van me. Ze vorderde al die bedragen op in toataal ca € 29.000. Daarnaast vordert ze nog bij een verz.mij ca € 4500,-- Het ging mis omdat ik de bedragen wel erg hoog vond en vroeg om rekeningen en specificaties en heb over de rekening die de verz. mij niet betaalde, omdat die het werk van de belangenbehartiger niet juist vond (naar ik begrepen heb) ook niet betaald. Ik wilde de spcificatie eerst zien.   Dit leidde er toe dat ze uiteindelijk Incassoburo heeft ingeschakeld, die ons opzadelde met nog eens ca € 13.000 kosten. Ik heb bezwaar ingediend maar wacht nu al vier maanden op antwoord. Ik wil mijn dossier terug maar dat krijg ik niet terug. Ze beroept zich op 'retentierecht".  Het hangt dus af van besluit incassobureau, die in alle talen zwijgt. Deze belangenbehartiger heeft ons enorm gedupeerd ipv geholpen. Ze is bovendien  helemaal geen juriste,

Dus waarschuwing: pas goed op met wie je in zee gaat."

Dit gelezen hebbend herhaald: schakel een advocaat in via het juridisch loket of rechtstreeks. Deze zaak is te ingewikkeld om via dit medium goed te be-adviseren. Ik sluit niet uit dat ook strafrechtelijke aspecten om de hoek kunnen komen zoals ongerechtvaarddigde zelfverrijking  (BW art 6:212 en/of 7:216 maar ook misleiding/fraude/oplichting.

Dus restlies: nogmaals herhaald en hoe lastig misschien ook: een goede advocaat en dan één met ook het laatst door mij genoemde in zijn portefeueille. Het lijkt mij aspect mbt arbeidsrecht maar wel met betrekking tot algemeen overeenkomstenrecht  maar eventueel met strafrechtelijke aspecten. Ik stel dat in alle voorzichtigheid, op basis van de verkregen info.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2006 om 10:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

johanpc² dat is inderdaad ook een goede vraag, waarom niet al eerder iets ondernomen.

restlies@, volgens mij afgaande op een NS probleem on-line, waarom niet?

ve
door verwijderd - Oct 20, 2006 om 01:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allen bedankt voor jullie reactie. Ik heb op rechtszaak gezocht, er staat heel veel op. Mijn vraag hield alleen in om te weten of er al rechtzaken gevoerd zijn en contact te krijgen met een ander slachtoffer. Dat is gemakkelijker als je  een rechtzaak  moet voeren,  omdat er meer kennis kan zijn. Daarnaast zou het voor mij fijn zijn er over te kunnen praten met een slachtoffer van een hulpverlener die ervaring heeft met een dergelijke rechtzaak. Ik ken nu 2 personen die ook slachtoffer van dit bureau zijn. Van een heb ik geen adres, noch tel.nr.

Even een reactie op jullie opmerkingen/adviezen:

Ik heb meteen actie ondernomen. Het lijkt allemaal laat, maar de hulpverlener begon eerst  met dreigen aan de deur en schriftelijk. Ze heeft pas na een maand torenhoge rekeningen gestuurd en na een 1/2 jaar een incassobureau ingeschakeld, die ook wachtte met reageren. Mijn laatste reactie op incasso was in januari en nu pas kregen wij een dagvaarding. Een advocaat is er ook mee bezig. BEDANKT VOOR JULLIE AANDACHT!!!

ve
door verwijderd - Oct 20, 2006 om 14:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de terugkoppeling en succes gewenst.

ve
door verwijderd - Jan 15, 2010 om 02:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen die reageerden. Bedankt! Ik heb zeker iets gedaan, namelijk het tot een rechtzaak laten komen. Omdat die keer op keer verdaagd werd is zijn de 2 uitspraken pas in 2008 uitgesproken. DAS (automatisch je 'verdediger') wilde eerste schikken, maar ik vond dat niet gepast, want dan zou ik akkord gaan en haar moeten betalen, terwijl ze niks had gedaan. De 2 rechtzaken hebben er toe geleid dat zowel mijn kind als ik veel minder moesten betalen. Door alle ellende en mijn lichamelijke beperkingen was ik niet voldoende in staat me fel te verdedigen en DAS ook niet. Ik moest 1/5 betalen, mijn kind 1/4.
Ik heb het beide onder uitdrukkelijk protest betaald. Het Zorgkantoor heb ik al die jaren op de hoogte gehouden maar het is niet haar zaak, zegt ze. Nu, in 2009/2010 ben ik in proces met het Zorgkantoor omdat zij het bedrag terugeist, terwijl ik het met haar medeweten door gerechterlijke vonnis heb moeten betalen aan die zgn PGB 'zorgverleneenster"!! het Zorgkantoor heeft al maanden mijn PGB niet uitbetaald. Ik kan er nu niet verder over schrijven, omdat dit proces nog gaande is, mét advocaat (niet DAS). Zorgwekkend dat als je eenzorgverlener hebt die niet eerlijk blijkt te zijn, geen enkele instantie zich daarvoor interesseert, laat staan de gedupeerde helpt: hoe verder.