Retour
Hallo,
Waarschijnlijk heeft deze vraag er al vaak opgestaan maar ik kan hem nergens terug vinden.
Op 18 nov j.l heb ik een jas gekocht met een losse bontkraag. Ik heb deze jas maar liefst 1x aangehad toen het stiksel van de jas los ging. Ik heb toen naar de winkel gebeld en dit zouden ze netjes oplossen. zo gezegd zo gedaan. dit was netjes opgelost 1,5 week later op 29 nov kreeg ik me jas terug. Nu zag ik op 1 dec dat er een stud uit de jas was en na goed kijken kwam ik er achter dat de bontkraag die er bij verkocht is niet mooi op de jas muts aansluit de drukkers van de muts zitten verder uit elkaar zodat er openingen vallen. Dit ziet er dus niet mooi uit. Nu belde ik vanochtend de eigenaar van de winkel en vertelde ik dit verhaal, hij baalde en bood gelijk aan dat ik hem mocht omruilen voor een andere jas. Ik zei dat ik op dat moment geen leuke jas had gezien die ik dan zou willen voor dat geld dus me geld terug wilde.
Toen vertelde hij mij dat ze dit niet deden, omruilen was geen probleem maar geld terug geven wel.
Mijn vraag is uiteindelijk mogen ze dit wel? Heb ik geen recht van retour of is de oplossing van hun juist?
Hoe komt het dat die jas dit heeft, komt dat door de reparatie, of staat dat er helemaal los van? Is dit nu eenmaal iets wat bij de jas hoort of is het echt een fout van de jas, waardoor hij in principe onverkoopbaar is en uit de winkel verdwijnt?
Geld terug is geen basisrecht bij "stenen" winkels. De verkoper heeft u een andere jas/ruilen aangeboden, en dit is een oplossing die mag. Vraag een ruil/tegoedbon met een fatsoenlijke einde geldigdigheidsdatum. U zult vroeg of laat wel weer daar een jas kunnen vinden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer