do
door dorpsmeisje Jul 30, 2008 om 00:27
Voeding & gezondheid

Salon laser

Hoi allemaal,

wie van jullie heeft er (positieve of negatieve) ervaringen met de salon laser hair remover of de scan remover?

Mijn verzekering vergoedt namelijk het hoge bedrag van 0 Euro en ik (als vrouw) wil nu wel eens blijvend van mijn snor en baard af. 3x per week epileren is echt tijdrovend en bij erkende klinieken betaal je voor de nodige behandelingen meer dan de aanschafprijs van dit ding. Vandaar dat ik het overweeg. Alle ervaringen zijn welkom!

Groetjes, Mireille

10470 27 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 30, 2008 om 08:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

google eens zou ik zeggen

http://www.ciao.co.uk/Reviews/Rio_Scanning_Laser__6704526

labswans

ve
door verwijderd - Jul 30, 2008 om 11:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Mireille,

Niet doen, tenzij je de geldpest hebt. Zo'n ding van €199,-- kan nooit hetzelfde dan een professioneel laserappaat van vele tienduizenden euro's.
Alleen al door de Teleshop/Telsell aanbieding zou ik al schichtig worden. Het is meest speelgoedkwaliteit wat daar verkocht wordt.
Denk maar aan de biostabiel!

Kijk ook eens naar de reacties hier: http://forum.fok.nl/topic/1164702
En hier: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=13360

Boekdelen!

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2008 om 11:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag mireille,

Dat is dus echt weggegooid geld als je dit produkt koopt. Anders gezegd: het produkt doet niet wat het zegt te doen.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2008 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Wij hebben zelf een schoonheidinstituut en ik zou je zeker niet aanraden om dit product te gaan gebruiken.. Ga eens kijken voor een IPL behandeling. Dit is definitief ontharen doormiddel van lichtflitsen. En ik zou je adviseren om na vraag te doen of jou verzekering dit ook dekt. In de meeste gevallen bij "over" beharing vergoedt de verzekering dit. Mits de salon bij de Anbos is aangesloten...

ve
door verwijderd - Jul 30, 2008 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mireille,

Ik heb laten laseren door een huidtherapeut in het ziekenhuis.

Donkere haren na enkele behandelingen sinds 2 jaar blijvend weg.

Gezicht wordt vergoed door ziekenfonds/lichaam niet.

Ik ben elke dag weer als een kind zo blij dat ik het heb laten doen.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2008 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi trek er geld voor uit en ga naar een laserstudio die mensen doen

dat elke dag met succes ik heb het nu 2 jaar geleden gedaan myn schaamhaar,benen en oksels alles is nog superglad!

kosten 750 euro maar dan gebeurt het ook goed.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2008 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al nagevraagd bij mijn verzekering, en ik krijg dus echt niets vergoed. En behandelingen zijn erg prijzig.

Via de fora die ik van enkelen van jullie doorkreeg ben ik niet veel wijzer geworden. Er zijn erg weinig mensen op te vinden die het apparaat hebben en er ervaring mee hebben, en daarvan is een aantal erg lovend en zijn enkele anderen diepbedroefd.

Zijn er hier mensen die het apparaat hebben gebruikt en kunnn omschrijven wat de resultaten zijn?

ve
door verwijderd - Jul 31, 2008 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Mireille,

Via de huidarts heb ik een verwijzing gekregen en dan vergoedt de verzekering, afhankelijk van je polis, een bepaald bedrag. Omdat ik donker en licht haar heb, heb ik me electrisch laten epileren en dat was zéér effectief. (Behalve van dat haar ben ik nu ook van mijn neurose af want ik werd er helemaal gek van). Voor de pijn op de gevoeligste plekken is er een crèmepje op recept verkrijgbaar. Als je ipv zelf epileert drie keer electrisch gaat laten epileren, ben je binnen een week een heel gelukkig mens.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2008 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mvr.
Als je echt van dat verkeerde haar af wil. Moet je echt echt echt naar een specialist. Geloof me liever dat en goed dan allerlei zooi die niet werkt en uiteindelijk even duur uit komt. Na 1 behandeling zul je al verschil merken. En de verzekering is verplicht zo een behandeling bij een dermatoloog uit de basisverzekering te vergoeden tot een bepaald bedrag per jaar als het in het gezicht zit. Voorwaarde is vaak wel dat je het van te voren aanvraagd voor een bepaalde kliniek en specifiek aangeven dat het om het gezicht gaat. En dit jaar is zo een behandeling mits op advies van een arts ook nog aftrekbaar als de verzekering toch moeilijk doet. Ik kan natuurlijk niet in uw portemonnee kijken, maar succes ermee.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2008 om 09:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Mirelle,

Na vele jaren bezig te zijn geweest met elektrisch ontharen (wat ik echt geen pretje vond en ook duur) ben ik 7 jaar geleden begonnen met Laserbehandelingen in mijn gezicht. Hier ben ik tot op de dag van vandaag nog heel enthousiast en tevreden over. Ik kon dit bij mijn eigen schoonheidssalon laten doen. 1 maal per week kwam een medewerkster van een kliniek de behandelingen doen.

Veel verzekeringen vergoeden inderdaad alleen maar een gedeelte van de kosten voor je gezicht. Maar dan moet wel duidelijk op de rekening "Gelaat" staan.

Door mijn goede ervaringen heb ik inmiddels mijn oksels en bikinilijn laten laseren. Het is een gemak dat je nooit meer hoeft te ontharen.

Voor mijn benen ben ik later overgestapt naar IPL. Je hebt dan wel meer behandelingen nodig als bij laser maar is wel een stuk goedkoper en zeker zo goed. In de salon kunnen ze wel een indicatie geven over het aantal behandelingen dat je nodig hebt.

Bij donkere haren werken de behandelingen veel beter dan bij lichte.

Veel salons hebben een aanbieding bij gecombineerde behandelingen. Het is de moeite waard om even een rondje te maken voor info.

Vergis je niet in de aanschafprijs van een laser- of IPL apparaat. Je praat voor een goed apparaat dan al gauw van een investering van ± € 10.000,- of meer. En om de apparaten veilig te kunnen gebruiken heb je ook nog een opleiding nodig. Dit is mij door een schoonheidsspecialiste verteld.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2008 om 15:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ 5ilver

De basis verzekering betaald helaas niet aan laser/ipl/electrisch ontharen. Het wordt alleen via aanvullende verzekering betaald en alleen gelaat. Meestal vergoeden ze maar 50-75% en tot een bepaalde bedrag afhankelijk hoe je verzekerd bent.

@ Mireille

3x per week epileren is wel erg veel. Een haar wat weg is komt omgeveer zo'n 4-6 weken terug. Gebruik eens een keer een koude hars strips voor gezicht, als je goed doet ben je in ieder gevaal een aantal weken van af.

Gr. Gul

ve
door verwijderd - Sep 13, 2008 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik heb goed nieuws: een aantal weken geleden ontdekte ik Bioxetcreme die de haargroei zou remmen (29,95) en die werkt inderdaad erg goed. Ik hoef nog maar 1x per week te epileren en de haren die nog teruggroeien zijn van een veel slechtere kwaliteit, ze zijn dunner en laten veel makkelijker los, dus dat is meteen een tip voor lotgenoten!

ve
door verwijderd - Sep 14, 2008 om 00:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Mireille:

Hardstikke goed voor je! En maar goed dat je je goeie geld niet aan zo'n flutding hebt uitgegeven.

En nog bedankt voor het terugmelden wat je gedaan hebt. Daar kan iemand anders zeker nog wat aan hebben.

H.

ve
door verwijderd - Oct 20, 2008 om 13:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mireille,

Ik las je vraag en dat was zo ongeveer de zelfde vraag die ik over het apparaat had/heb. Maar ik heb er 1tje aangeschaft en heb hem vorige week mogen ontvangen. Als je nog geintereseerd bent laat het maar even weten.

Groeten

ve
door verwijderd - Oct 21, 2008 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, allereerst veel succes met je aankoop. Laat (ons allemaal denk ik) maar weten of het bevalt of niet, of ook lichte haren verdwijnen, enzovoorts. Ik hoop, dat je niet voor niets veel geld betaald hebt!

Groetjes, Mireille.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2008 om 09:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi allemaal,

ik heb ook flink zitten googelen om antwoord te krijgen op dezelfde vraag. Wat me opviel was dat het door veel mensen wordt afgeraden, maar dat zijn dan wel mensen die aannemen dat het niet zal werken en er verder geen ervaring mee hebben.
Op een Engelse site vond ik een hele uitgebreide en grappige review van dag tot dag. Je Engels moet wel redelijk zijn om het goed te kunnen volgen. In deze review kwam naar voren dat het vooral heel veel tijd kost voor grote oppervlakten, maar dat de gebruiker wel resultaat boekje bij 'individuele' haartjes, bijv. op de kin. Dit is de link: http://www.olivetalks.com/2008/01/16/rio-laser-hair-remover-does-it-work-day-1/

Uiteindelijk heb ik besloten om het gekke ding zelf aan te schaffen en dan overal te posten wat mijn ervaringen zijn, zodat er eindelijk eens een echt antwoord op de vraag komt: Werkt het? Mocht het een vreselijke miskoop zijn dan is het een hele dure les, mocht het werken dan ga ik er een hoop mensen blij mee maken, want vrienden en familie hoeven dan natuurlijk niet zelf ook nog eens zo'n investering te doen :-) Ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2008 om 09:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ vien:

Hoe nobel kan iemand zijn....

H.

ve
door verwijderd - Nov 15, 2008 om 00:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lezers.

Nou we zijn morgen een maand verder en heb ondertussen al 2 keer laser gebuikt. ik begin wel het idee te krijgen dat het haar begint uit te dunnen. ik zie wat kleine plekjes die haar vrij zijn maar misschien let ik er nu te veel op en had ik dat altijd al....ik kan nog niet vertellen of hij wel werkt of niet. Maar ik zal jullie op de hoogte houden.

Groeten

ve
door verwijderd - Dec 29, 2008 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik weet niet of er nog iemand inlogt op deze vraag :-). maar ik ben inmiddels een paar weken/maanden verder met de Salon Laser Hair remover (scanmodel) en ik moet zeggen dat ik nog geen progressie zie. Het lijkt dus een hele dure miskoop te zijn. Bovendien is het erg saai om hem te gebruiken. Tot nu toe concentreer ik me op mijn oksels en snor, want de benen bestrijkt echt een veel te groot gebied. Officieel kan ik er nog niets over zeggen, want er wordt gesteld dat je eigenlijk pas na 6 maanden volledig van je haar af bent, gezien de verschillende groeifases van het haar. Maar goed, dan zou ik toch rond deze tijd volgens mij al wel enige vooruitgang moeten zijn. En die zie ik dus niet. Maar wie weet. Ik zal in ieder geval over langere tijd nog eens posten.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2008 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik weet niet of er nog iemand inlogt op deze vraag :-). maar ik ben inmiddels een paar weken/maanden verder met de Salon Laser Hair remover (scanmodel) en ik moet zeggen dat ik nog geen progressie zie. Het lijkt dus een hele dure miskoop te zijn. Bovendien is het erg saai om hem te gebruiken. Tot nu toe concentreer ik me op mijn oksels en snor, want de benen bestrijkt echt een veel te groot gebied. Officieel kan ik er nog niets over zeggen, want er wordt gesteld dat je eigenlijk pas na 6 maanden volledig van je haar af bent, gezien de verschillende groeifases van het haar. Maar goed, dan zou ik toch rond deze tijd volgens mij al wel enige vooruitgang moeten zijn. En die zie ik dus niet. Maar wie weet. Ik zal in ieder geval over langere tijd nog eens posten.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2008 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik weet niet of er nog iemand inlogt op deze vraag :-). maar ik ben inmiddels een paar weken/maanden verder met de Salon Laser Hair remover (scanmodel) en ik moet zeggen dat ik nog geen progressie zie. Het lijkt dus een hele dure miskoop te zijn. Bovendien is het erg saai om hem te gebruiken. Tot nu toe concentreer ik me op mijn oksels en snor, want de benen bestrijkt echt een veel te groot gebied. Officieel kan ik er nog niets over zeggen, want er wordt gesteld dat je eigenlijk pas na 6 maanden volledig van je haar af bent, gezien de verschillende groeifases van het haar. Maar goed, dan zou ik toch rond deze tijd volgens mij al wel enige vooruitgang moeten zijn. En die zie ik dus niet. Maar wie weet. Ik zal in ieder geval over langere tijd nog eens posten.

ve
door verwijderd - Dec 29, 2008 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik weet niet of er nog iemand inlogt op deze vraag :-). maar ik ben inmiddels een paar weken/maanden verder met de Salon Laser Hair remover (scanmodel) en ik moet zeggen dat ik nog geen progressie zie. Het lijkt dus een hele dure miskoop te zijn. Bovendien is het erg saai om hem te gebruiken. Tot nu toe concentreer ik me op mijn oksels en snor, want de benen bestrijkt echt een veel te groot gebied. Officieel kan ik er nog niets over zeggen, want er wordt gesteld dat je eigenlijk pas na 6 maanden volledig van je haar af bent, gezien de verschillende groeifases van het haar. Maar goed, dan zou ik toch rond deze tijd volgens mij al wel enige vooruitgang moeten zijn. En die zie ik dus niet. Maar wie weet. Ik zal in ieder geval over langere tijd nog eens posten.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2009 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik log nog steeds af en toe in om te kijken hoe het verder gaat! Hoop  niet dat je echt een (dure) miskoop hebt, en zal voor je duimen!

ve
door verwijderd - Jan 4, 2009 om 16:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou we zijn weer bijna 2 maanden verder. Ik moet zeggen er zijn wel al diversen plekken zonder haar maar het gaat minder snel als beloofd. Het is een erg tijdrovende bezigheid. Maar ik blijf de moed er in houden als het gemiddeld 6 maanden moet duren voordat het weg is.

mijn conclusie tot nu toe is hij werkt wel maar heel traag. het duurt erg lang voor je wat resultaat ziet.

Groeten,

Micha

ve
door verwijderd - May 24, 2009 om 12:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi allemaal,

Er wordt nog steeds veel ingelogd op deze vraag! Ook wordt er veel naar verwezen op andere sites. Als iemand dus inmiddels een reactie heeft na meer dan 6 maanden gebruik van het laserapparaat, dan wordt dat zeer gewaardeerd! Ik ben erg benieuwd of het toch wel werkt na een half jaar. Ook vraag ik me af of er een verschil zit tussen de Rio Salon Laser en de Salon Laser van TellSell. Misschien is het wel dezelfde, maar ik las veel reacties over de Rio Salon Laser van mensen die zeiden dat hun huid te gevoelig was voor het laserapparaat.

ve
door verwijderd - May 24, 2009 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu meer dan een half jaar verder kan ik zeker zeggen dat dit product niet werkt. Ik had het idee dat het wel wat deed zoals ik al eerder vermelden, maar achteraf gezien was dat waarschijnlijk meer hoop als dat het daadwerkelijk wat deed. Dus voor een ieder die dit apparaat wil aanschaffen DOE HET NIET!!! hij werkt echt niet. En nee dat apparaat van Telsel is exact het zelfde apparaat als die van Rio.

Geef je geld maar aan iets leuks uit want je krijgt hier zeker spijt van.

ve
door verwijderd - May 24, 2009 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vien, ook ik heb de gegevens eens gelezen, maar, als je het heel goed doorleest, is de eindconklusie toch wel, dat het (hoe grappig) eigenlijkgeen milimeter helpt...

Succes met je poging!

Gr. Henri