annaguz1
door annaguz1 Mar 31, 2012 om 20:10
Voeding & gezondheid

Schuld dure zorg

Ik heb oedeem over mijn hele lichaam,en omdat ik Fybromialgy heb en als de zwachtels niet helemaal goed zitten doordat het vocht erens anders naartoe gaat s dat erg pijnlijk,via de huisarts en oedeem therapeute werd er speciale zwachtels besteld,dit is voor de voet,het miden been en bovenbeen is allemaal apart,toen ik hoorde hoeveel dit koste schrok ik mij wild voor 6 stukken stop wat met banden aanelkaar zit,en met teen beschermers en 2 been katoenen
onderkousen €1300 euro,ja u hoort het goed,ik heb de verzekering gebeld die zeiden dat ze dat gewoon betalen wilde[na mijn 200 euro natuurlijk,Het is geen wonder dat onze zorg zoo duur word,zelfs steunkousen zijn over de 200 euro en dat is nogtot de knie.,het is toch schandalig dat zulke woekerprijzen gehanteerd worden door fabrieken die de hulp middelen maken,ik wilde het eerst weigeren om daaraan mee te doen,maar het Ziekenfonds vind dit vrij normaal,ja dan vraag je je toch af,hoe het toch mogelijk is dat zulke woekerprijzen gevraagd en nog gehonereeerd worden,net als bij de tandarts als je een stukje laat maken ben je duurder uit HET IS ALLEMAAL BELACHELIJK en wij die het nodig hebben worden er de dupe van

1097 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 31, 2012 om 20:40
11590 Antwoorden / 51 Vragen

De "zorg" is in ons kikkerlandje sinds de afschaffing van het ziekenfond/particulier systeem er niet op vooruit gegaan, dat heeft iedereen ervaren. De zorg is voor iedereen duurder geworden, de vergoedingen minder en de eigen risico's hoger en daar doen we met z'n allen niets meer aan. Helaas. De enige (troost)gedachte die ik nog heb is dat we in ieder geval nog naar een dokter o.i.d. kunnen gaan omdat ze er nog zijn. Maar je moet alleen wel altijd meteen vragen wat de kosten worden ..............

valerius-2
door valerius-2 - Mar 31, 2012 om 22:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De zorg is een melkkoetje geworden, de fabrikanten kunnen zondermeer de prijzen vastellen. Dat daar door de verkering kosten uit de pan rijzen maak voor hun niets uit als zij maar rijk er van worden.

mahadma
door mahadma - Mar 31, 2012 om 22:34
11590 Antwoorden / 51 Vragen

En straks kan je jezelf alleen nog verzekeren als je nooit ziek wordt.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp - Apr 1, 2012 om 06:49
53 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas reizen de kosten in de zorg de pan uit. Het huidige systeem dat gehanteerd wordt mist een prikkel om kosten te besparen. De fabrikant bepaalt de prijs, hoe hoger hoe beter voor de fabrikant. De verzekeraar betaalt de fabrikant. De prijs maakt de verzekeraar ook niet zoveel uit.
Bij te hoge kosten gaan de premies gewoon omhoog.
Zorg heb je als consument soms gewoon nodig. Over het algemeen heb je geen keuze, je hebt de zorg nodig.
Het ontbreken van een prikkel om kosten te besparen zorgt ervoor dat de komende jaren de prijzen alleen maar meer zullen stijgen. Het gegeven dat er circa 1 miljard euro op jaarbasis ten onrechte gedeclareerd wordt in de zorg geeft wel aan dat er dingen goed fout zitten.

Inderdaad absurde prijzen voor uw zwachtels, maar u heeft ze nodig. Er valt voor u weinig te kiezen.

jb
door jb1986 - Apr 1, 2012 om 07:55
33 Antwoorden / 1 Vragen

De kosten reizen de pan uit maar kan je geen betalingsregeling treffen.
1 x 100 en vraag een bewijs bon dat je het betaald heb bewaar het goed.
Die 200 kan je via de belasting weer terug krijgen.
En als de ziekenfonds de rest daarna betaal vraag ook om een bewijsje.
Maar de regels veranderen ook telkens maar valt te proberen.

Dat de zorg achteruit gaat is erg jammer.

stacey
door stacey - Apr 1, 2012 om 14:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=annaguz1 schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 20:10]zelfs steunkousen zijn over de 200 euro en dat is nog tot de knie.,het is toch schandalig dat zulke woekerprijzen gehanteerd worden door fabrieken die de hulp middelen maken,ik wilde het eerst weigeren om daaraan mee te doen,maar het Ziekenfonds vind dit vrij normaal,ja dan vraag je je toch af,hoe het toch mogelijk is dat zulke woekerprijzen gevraagd en nog gehonereeerd worden,net als bij de tandarts als je een stukje laat maken ben je duurder uit HET IS ALLEMAAL BELACHELIJK en wij die het nodig hebben worden er de dupe van

Die woekerprijzen voor therapeutische elastische kouden komen Niet van de fabrikanten maar (in de meeste gevallen) van de tussenhandel, de helft van de productie gaat tegenwoordig via buitenland omdat het hier in Nederland niet meer rendabel is......dan moet er geld op toe gegelegd omdat de zorgverzekeraars de vergoedingen hiervoor in de afgelopen jaren steeds verder teruggeschroefd hebben wat de verkoopprijs vanzelfsprekend drukt.......

En product dat je nu hebt is een CircAid verwacht ik ?
Kan wel kloppen dat die duur is, wordt hier ook niet geproduceerd maar geimporteerd vanuit Israël, dus importkosten ed en de fabriek die dit importeerd moet aan dat werk iets verdienen en de tussenhandel die het uitlevert ook.......

Maar als je het te duur vind kun je er ook voor kiezen te blijven zwachtelen natuurlijk............ wees blij dat je het product vergoed krijgt, dat heb je te danken aan de fabrikanten die deze uitweg hebben gekozen mede voor de patiënten omdat het in een andere vergoedingscatagorie valt dan de therapeutische kousen en daardoor wel gewoon (geheel) vergoed wordt.

stacey
door stacey - Apr 1, 2012 om 14:47
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jb1986 schreef op zondag 1 apr 2012, 07:55] bewaar het goed.
Die 200 kan je via de belasting weer terug krijgen.
.

Echt niet. Ziektekosten zijn niet zomaar allemaal onbeperkt meer aftrekbaar en eigen risico krijg je ook niet (nooit) vergoed, is niet voor niets voor iedereen Eigen Risico......

tdehond
door tdehond - Apr 1, 2012 om 16:59
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Steunkousen worden m.i. op maat aangemeten. In mijn geval meet degene waar ik de steunkous bestel eerst de maten van het lichaamsdeel op waar de kous om heen moet. Vervolgens worden deze speciaal voor mij gemaakt. Ik denk dat deze procedure extra kosten met zich mee brengt.

Ik neem aan dat bij u ook de zwachtels etc op maat gemaakt zijn.

Ik vind in het algemeen bezwaarlijk dat we steeds meer moeten betalen voor steeds meer uitgeholde zorgpakketten in combinatie met verhoging jaarlijks van eigen risico.

Ik vind belachelijk dat om de kosten te drukken medicatie niet meer vergoed wordt, chronische aandoeningen opeens miraculeus niet meer als chronisch aangemerkt worden etc.

Maar ja. Ik voel me de dupe van de mensen die massaal op VVD en PVV gestemd hebben.

jb
door jb1986 - Apr 1, 2012 om 17:08
33 Antwoorden / 1 Vragen

Je kan het altheid proberen en kreeg mijn steunzolen ook anders terug
Dus echt niet kan je niet zeggen als je het niet meeneem naar de belasting dienst.
En het niet probeer.

ultraglide1998
door ultraglide1998 - Apr 1, 2012 om 17:27
149 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=addiemen schreef op zondag 1 apr 2012, 06:49]Helaas reizen de kosten in de zorg de pan uit. Het huidige systeem dat gehanteerd wordt mist een prikkel om kosten te besparen. De fabrikant bepaalt de prijs, hoe hoger hoe beter voor de fabrikant. De verzekeraar betaalt de fabrikant. De prijs maakt de verzekeraar ook niet zoveel uit.
Bij te hoge kosten gaan de premies gewoon omhoog.
Zorg heb je als consument soms gewoon nodig. Over het algemeen heb je geen keuze, je hebt de zorg nodig.
Het ontbreken van een prikkel om kosten te besparen zorgt ervoor dat de komende jaren de prijzen alleen maar meer zullen stijgen. Het gegeven dat er circa 1 miljard euro op jaarbasis ten onrechte gedeclareerd wordt in de zorg geeft wel aan dat er dingen goed fout zitten.

Hopelijk hebben die " reizende kosten " een goede verzekering tegen de rijzende zorgkosten want stel je voor dat ze tijdens de reis in het ziekenhuis terecht zouden komen.

Inderdaad absurde prijzen voor uw zwachtels, maar u heeft ze nodig. Er valt voor u weinig te kiezen.

stacey
door stacey - Apr 1, 2012 om 17:28
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tdehond schreef op zondag 1 apr 2012, 16:59]Steunkousen worden m.i. op maat aangemeten. In mijn geval meet degene waar ik de steunkous bestel eerst de maten van het lichaamsdeel op waar de kous om heen moet. Vervolgens worden deze speciaal voor mij gemaakt. Ik denk dat deze procedure extra kosten met zich mee brengt.

Ik neem aan dat bij u ook de zwachtels etc op maat gemaakt zijn.

Zwachtels zijn gewoon rollen verband...........

En jou kousen worden gemeten en de maten worden aangeleverd bij de fabriek waar ze geheel op die maat geproduceerd worden, maatwerk dus en ja dat brengt natuurlijk extra kosten met zich mee, anders dan confectie/standaard maat die in massa productie gemaakt kunnen.

stacey
door stacey - Apr 1, 2012 om 17:39
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Verwacht dat vraagsteller --voor 6 stukken stop wat met banden aanelkaar zit,en met teen beschermers en 2 been katoenen-- zoals ik eerder zei een CircAid heeft
Dat is niet zomaar een zwachteltje CircAid

Overigens is het wel zo dat je dit product veelal zelf aan kunt trekken anders dan een therapeutische kous die vaak door thuiszorg aangedaan moet worden bij ouderen evenals zwachtelen .........
dus dat is weer besparing in zorgkosten aan de andere kant.