ma
door marry_1 Jun 6, 2005 om 17:01
Voeding & gezondheid

Slikken van de antoicanceptiepil bij eventuele zwangerschap

Wie heeft er ervaring met de gevolgen van het slikken van de pil bij evenntuele zwangerschap.Ik slik namelijk de pil,ben de laatste keer minimaal ongesteld geweest en zou dus misschien wel zwanger kunnen zijn.(Ik doe morgen en test)Weet iemand wat de gevolgen kunnen zijn voor de vrucht?

4907 3 Rapporteer

pedissekali
door pedissekali - Jun 6, 2005 om 23:25
66 Antwoorden / 14 Vragen

Hoi,

alseerst veel succes gewenst morgen.

Volgens mij heeft de pil geen effect op de vrucht , maar om het zeker
te weten kun je altijd kijken op dokter-dokter.nl of ouder-kindzorg.nl

Gewoon even bellen naar de huisarts is natuurlijk nog beter.

groeten,

Joost

ronnat
door ronnat - Jun 7, 2005 om 23:05
8 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb zelf tijdens mijn tweede zwangerschap de pil ook doorgeslikt terwijl ik toch zwanger bleek te zijn, Mijn kind is gezond ter wereld gekomen en heeft er nog steeds geen last van gehad. Hij is nu bijna 12, dus ik denk dat het niet zoveel kwaad kan. Maar als je twijfelt dan zou ik toch de vraag bij de verloskundige neerleggen. Dit is voor je eigen gemoedsrust ook beter, anders blijf je er maar mee in je maag zitten.

pu
door puyen - Jun 11, 2005 om 21:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

De hormonen die in de pil zitten worden in de zwangerschap ook door de placenta gemaakt en dan in grote hoeveelheden.Uitgebreide ervaring leert dat doorgaan met de pil geen schade oplevert voor de ongeborene.Dit wordt ondersteund door medische litteratuur daaromtrent.