br
door brambo47 Jun 2, 2010 om 14:28
Voeding & gezondheid

Supermarkt afrondprijzen

Ik zie net een artikel over de afronding prijzen in supermarkt.
Als ik langs de schappen loop en kijk naar de prijzen, eindigen de meeste prijzen op een positief afronding getal , zoals 6, 7, 8,9 dus zij zullen nooit verlies leiden op afronding. Als ik bijvoorbeeld 1 product koopt van 96 cent betaal ik wel 1 euro dus 4 cent = 4% teveel en mogelijk nog veel meer teveel omdat zij het al op een positief getal hebben geprijsd.
In het buitenland kan ik trouwens gewoon nog met centen betalen wat hier geweigerd word, daarom betaal ik met pin als ik positief afgerond word en met cash geld als negatief afgerond word. Zo let ik op mijn centjes in deze moeilijke tijden.

1180 12 Rapporteer

duif2
door duif2 - Jun 2, 2010 om 14:34
371 Antwoorden / 116 Vragen

Als het 96 cent is geprijst, dan wordt het afgerond naar 95 cent en heb je dus 1 cent winst!!!

br
door brambo47 - Jun 2, 2010 om 14:47
14 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=brambo47 schreef op woensdag 2 jun 2010, 14:28]Ik zie net een artikel over de afronding prijzen in supermarkt.
Als ik langs de schappen loop en kijk naar de prijzen, eindigen de meeste prijzen op een positief afronding getal , zoals 8,9 dus zij zullen nooit verlies lijden op afronding. Als ik bijvoorbeeld 1 product koopt van 98 cent betaal ik wel 1 euro dus 2 cent = 2% teveel en mogelijk nog veel meer teveel omdat zij het al op een positief getal hebben geprijsd.
In het buitenland kan ik trouwens gewoon nog met centen betalen wat hier geweigerd word, daarom betaal ik met pin als ik positief afgerond word en met cash geld als negatief afgerond word. Zo let ik op mijn centjes in deze moeilijke tijden.
sorry foutje de meeste artikelen worden op een positief getal 8, 9 geprijsd.
Bedankt voor feedback :D

br
door brambo47 - Jun 2, 2010 om 15:04
14 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=brambo47 schreef op woensdag 2 jun 2010, 14:28]Ik zie net een artikel over de afronding prijzen in supermarkt.
Als ik langs de schappen loop en kijk naar de prijzen, eindigen de meeste prijzen op een positief afronding getal , zoals 6, 7, 8,9 dus zij zullen nooit verlies leiden op afronding. Als ik bijvoorbeeld 1 product koopt van 96 cent betaal ik wel 1 euro dus 4 cent = 4% teveel en mogelijk nog veel meer teveel omdat zij het al op een positief getal hebben geprijsd.
In het buitenland kan ik trouwens gewoon nog met centen betalen wat hier geweigerd word, daarom betaal ik met pin als ik positief afgerond word en met cash geld als negatief afgerond word. Zo let ik op mijn centjes in deze moeilijke tijden.
De getallen zijn verkeerd sorry.
meestal eindigen de prijzen op 3, 4, 8, 9 zodat er bijna altijd naar boven afgerond kan worden 1 of 2 % of meer extra winst voor de winkelier

richard83
door richard83 - Jun 2, 2010 om 15:29
386 Antwoorden / 28 Vragen

Vreemd? 96 cent wordt meestal toch naar 95 afgerond?

se
door seeker - Jun 2, 2010 om 15:34
181 Antwoorden / 13 Vragen

Nou ik betaal altijd met pin, of het nou in mijn voordeel is of niet, en 1 en 2 en 6 en 7 worden naar onder afgerond, maar met pinnen betaald je gewoon het precieze bedrag en heb je geen last van afrondingen.

melomaan
door melomaan - Jun 2, 2010 om 19:00
157 Antwoorden / 1 Vragen

Of 2 producten die eindigen op 8, dan wordt het op 15 afgerond en verdien je weer een cent.

freya
door freya - Jun 2, 2010 om 21:38
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, het is maar net waar je je druk om wil maken. De praktijk is toch dat je niet 'één' product koopt maar meestal toch een kar (of halve kar) vol. En dan wordt het een heel ander verhaal want dan kun je er zelfs op verdienen.

Kortom, op de lange termijn maakt het geen fluit uit.....

Freya

cathy1
door cathy1 - Jun 3, 2010 om 14:39
125 Antwoorden / 2 Vragen

laten we aannemen dat het 50 / 50 is dat het totaalbedrag van de boodschappen naar boven of naar beneden afgerond wordt.

Door je boodschappen cash te betalen bespaar je dus maximaal 2 cent per keer ....

Stel ...

je doet 1 x boodschappen per week, je bespaart per jaar max 52 hele centen.

En doe je 7 maal boodschappen per week, (ja dat kan hier in rotjeknor) dan bespaar je maar liefst 364 centen door goed op de kleintjes te letten.
3,64 euro per jaar uitgespaard, gefelicitieerd!

erik008
door erik008 - Jun 3, 2010 om 15:18
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Je loopt ook het risico dat je overspannen raakt van deze besparingsdrang.
Je komt bij de dokter terecht.
Weg eigen risico.

Ben je achteraf toch duurder uit.

cathy1
door cathy1 - Jun 3, 2010 om 17:00
125 Antwoorden / 2 Vragen

whahaha, lees net in mijn eigen reactie dat je hier 7 maal per week boodschappen kan doen.... dat kan overal natuurlijk maar bedoelde natuurlijk 7 dagen per week.

Hihi, was zo druk bezig om uit te kunnen rekenen hoeveel ik zou kunnen besparen, zag mijn droomwensen al uitkomen :)

fanobliv
door fanobliv - Jun 25, 2010 om 20:54
26 Antwoorden / 1 Vragen

Ik werk Bij Vomar Voordeelmarkt, en zie de omzetten per dag/week. Er staat ook een tabel "afrondingen", de enige dag is die negatief, de andere dag positief, Supermarketen zoeken hier echt niets achter.

ji
door jiphenry - Jun 27, 2010 om 21:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

ook ik werk bij een supermarkt en heb inzicht over het afronden en dit is inderdaad de ene keer positief en de andere keer negatief en,supermarkten verdienen hier echt niets mee.