ma
door marloesje Aug 20, 2006 om 22:31
Voeding & gezondheid

Tandarts bezoek

hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, de tandarts heeft donderdag mijn kies gevuld. Niks mis mee zou je denken. Tijdens de behandeling maakte mijn tandarts de opmerking dat mijn zenuw erg ver teruggetrokken was. Het gaatje was nogal diep. Ondanks deze opmerking heeft de tandarts mijn kies gevuld en me naar huis gestuurt. Overigens moet ik erbij vermelden dat ik al enige tijd last van deze kies had. De kies zit rechts onder maar het trok door naar echt boven incl mijn oor en hoofd. Eenmaal thuis wachten ik vol goede moed de uitwerking van de verdoving af... Toen deze eenmaal uitgewerkt was ging ik door de grond van de pijn. De tandarts had wel iets geroepen over napijn..maar deze pijn kon toch niet de bedoeling zijn?Na een nacht vol pijn besloot ik vrijdag de tandarts te bellen. Hij was helaas niet aanwezig en dus besloot ik een spoedtandarts te bezoeken. Deze stelde vast dat ik een wortelkanaalbehandeling nodig had om de pijn weg te halen. Nu is mijn vraag... kan ik tegen de tandarts zeggen dat ik de rekening met betrekking op het vullen van het gaatje niet betaal.Tenslotte moet er nu weer een nieuwe vulling in wat betekent dat ik dubbele kosten maak.

Alvast bedankt!!!

547 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 20, 2006 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is er bij U in Uw lichaam ook een afwijking, als het anders loopt dan normaal, dan kan er wel eens iets mis gaan, hij is geen helderziende, en zonder foto's (kosten  ook veel) kan het dus zijn dat U achteraf gelijk heeft, maar teveel foto's is ook niet gezond!

Wees blij dat die Spoedtandarts wel deskundig was en geen pijnstillers gaf, want dat gebeurt ook nog wel eens, zodat U maandag pas was geholpen. Het zal wel vaker voorkomen maar teveel doen kost U elke keer veel geld, en nu maar eenmalig!

ve
door verwijderd - Aug 21, 2006 om 01:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas ik denk dat u toch de rekening zult moeten betalen.Een tandarts kan niet zien hoe de kies gaat reageren nadat het gevuld is.Had helaas ook zo iets,kreeg een wortelkanaalbehandeling en zou een kroon krijgen.Helaas stootte mijn kies de pin af waarop de kroon zou moeten komen.Resultaat ;kies werdt getrokken en ik kreeg toch een dure rekening.Ik weet nu wel dat een schroef in mijn kaak ook niet door mijn lichaam geaccepteerd wordt.Lang leve het  nieuwe zorgstelsel.

ve
door verwijderd - Aug 21, 2006 om 07:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch wel raar ?Of vinden jullie dat ook niet , dat je op een  broodrooster van  meschien wel 15 euro meer garantie hebt als op een tandarts behandelijng van meschien wel honderde euro,s .  Wij schijnen dat alle maal maar goed te vinden.  Rare wereld die gezondheids zorg!!!!!!!!!!       Geen passend antwoord maar een hint om er eens verder over na te denken.   Jacbigboss

ve
door verwijderd - Aug 21, 2006 om 09:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb dit wel eens gehad.De reactie van de tandarts was dat het wel vaker voorkomt.De zenuw gaat dan juist heel heftig reageren op de vulling.Maar het kan ook zijn dat een zenuw juist tot rust komt doordat er geen irritatie meer is.Mijn tandarts doet in het vervolg een speciale voedingsbodem onderin de vulling en ik heb nu ook bij grote vullingen geen last meer.Maar heb toen ook inderdaad een zenuwbehandeling moeten ondergaan.En tandarts laat het liefste de zenuwen zitten.In dit geval had een foto al uitsluitsel kunnen geven omdat je al last had kan de zenuw al aangetast zijn geweest.

ve
door verwijderd - Aug 25, 2006 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

De tandarts heeft eerst een vulling gemaakt zodat de zenuw zich nog kon herstellen, dit gebeurt namelijk meestal. Helaas is bij jou dat niet gebeurt vandaar dat er nu een wortelkanaalbehandeling noodzakelijk is. Je kunt natuurlijk overleggen met de tandarts of de rekening geannuleerd kan worden. Maar let op de tandarts hoeft dat niet te doen!!