ja
door janssenbert Nov 28, 2012 om 14:48
Voeding & gezondheid

Tandarts / Parodontitis

Nieuwe tandarts: Nu heb ik volgens de tandarts last van Parodontitis, Heb zelf echter nooit ergens last van; Nu zitten ze tussen tanden en tandvlees te "peuren"; Is dit echt ernstig?; kosten 700 - 800 Euri!! Of is het een nieuwe truc om je veel geld voor 3 behandelingen uit de zak te kloppen en . . dit wordt nu natuurlijk een jaarlijkse (verslavende) behandeling. Graag Uw ervaringen / advies DANK!

7578 6 Rapporteer

sk
door skyjack - Nov 28, 2012 om 15:07
121 Antwoorden / 0 Vragen

Het is lastig te bepalen of u inderdaad last heeft van parodontitis. Ik zou zelf eerst een second opinion aanvragen als u daar over twijfelt. Heeft u het wel, dan is het absoluut aan te raden dit te behandelen want het kan vrij ernstige vormen aannemen.

Ik hoop voor u dat u het niet heeft, maar in dat geval is uw nieuwe tandarts niet te vertrouwen. Gewoon die second opinion vragen, eventueel via zorgverzekering navragen waar dat mogelijk is.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2012 om 12:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is een grote geldklopperij en zonder blijvend succes. Ga naar de mondhygieniste, dat zit in het tandartspakket als u dat heeft.

ri
door richard36 - Nov 30, 2012 om 03:48
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ik raad sowieso aan om even tot volgend jaar te wachten, zodat we nweer in het oude vergoedingssysteem zitten. Aangezien veel verzekaars dit jaar beperkt vergoedde, omdat je niet bij een aangesloten tandarts zit(omdat de tandarts dit zelf niet wilde, zodat hij meer kon vragen voor een behandeling) en ik zou uw polisvoorwaarden van de tandarts voor komend jaar even nakijken en desnoods overstappen na een andere verzekeraar ivm de aankomende kosten.Het scheelt erg veel qua verzeringsmaatschappij(daarom stap ik ook over ivm tandartsvergoeding )..

Second opinion wordt alleen soms niet vergoed... Ik zou daar nu 96euro voor moeten betalen. Die mensen verdienen echt belachelijk veel voor datgene wat ze doen. En mijn tandarts stuurde me doodleuk naar een andere binnen de praktijk, want hij zat vol:).. Dan ben je geen echte arts. Ik hoor mijn orthopeet het al zeggen:)....

Maar of u het wel of niet heeft, check eerst uw voorwaarden van de verzekering.. De kosten kunnen erg snel oplopen bij een tandarts, zeker als u
bijverzekering voor de tandarts niet groot is.

Ik wens u succes

ekiem
door ekiem - Dec 3, 2012 om 16:10
676 Antwoorden / 100 Vragen

Misschien is het geen slecht idee om bij twijfel een second opinion aan te vragen. En inderdaad, kijk de polis voorwaarden goed na. Ik heb zelf goede ervaringen met de mondhygiëniste .Zit ook in het verzekerings pakket.

dearagain
door dearagain - Dec 3, 2012 om 17:04
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*professioneel gezien moet u dit uiterst serieus nemen (tenminste om je gebit te redden)

*daarna is het elk jaar even bijhouden

tdehond
door tdehond - Dec 3, 2012 om 18:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Als paradontitis niet behandeld wordt kunnen elementen los gaan zitten.

De behandelingen bij de mondhygienist zijn zeker niet verslavend, maar in het belang van het behoud v.h. gebit mogelijk noodzakelijk.