kl
door klaver52 Sep 27, 2009 om 18:23
Voeding & gezondheid

Tandarts vergoeding bij kanker

Onlangs is er bij mij keelkanker geconstateerd deze gaan ze behandelen met chemo+bestraling.Hiervoor moet mij gebit 100% zijn volgens de kaakchirurg wordt dit door de basis verz.betaald maar mijn tandarts zegt van niet.Heb zelf ook geinformeerd bij mij verz.en daar moest mij tandarts een machtiging aanvragen en volgens hem gaan ze niks vergoeden daar ik waarschijnlijk de eerste zes maanden of langer geen inkomsten heb(kleine zelfstandige)en het toch ongeveer 1200 euro gaat kosten zou ik graag weten of hier iemand weet hoe het geregeld kan worden.

bij voorbaat dank

1495 3 Rapporteer

kiran
door kiran - Sep 27, 2009 om 18:52
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@klaver52

U heeft het over 'mijn tandarts', als u regelmatig naar de tandarts gaat is uw gebit toch in orde?

Verder lijkt mij dit een vraag voor uw verzekering, een ieder handelt anders. Als uw verzekering zegt dat de tandarts een machtiging moet aanvragen wil dat m.i. zeggen: kosten worden voor een deel vergoed. Let wel, ik schrijf dit uit eigen weetjes van mijn tandarts. Bv geen kronen vergoeding meer. Maar bij ongeval: tandarts vraagt toestemming bij verzekering, de kronen moet je dan wel betalen, maar met korting. Denk dat dit dezelfde kant evt. op gaat.

Zou nog eens uw verzekeraar opbellen en vragen ingeval van korting, hoeveel die is. Maar gratis? Dacht het ook van niet.

Het beste met u!

poltol
door poltol - Sep 27, 2009 om 21:41
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Als u bij de kaakchirurg in behandeling bent geldt volgens mij de vergoeding voor specialistische behandeling. U heeft dan niets van doen met uw tandarts. U moet u laten verwijzen, naar de kaakchirurg, door de behandelende arts voor de chemo. Dus niet via uw tandarts. Alles regelen in hetzelfde ziekenhuis. Mijn vrouw had één zelfde situatie, maar dan voor een open hart operatie, en alles is 100% vergoed door de verzekering als zijnde specialistische behandelingen. Succes met uw aanstaande behandeling.

Vr.gr. poltol

mariegh
door mariegh - Sep 28, 2009 om 14:30
263 Antwoorden / 13 Vragen

Bel je verzekeraar en vraag naar de afdeling Machtigingen. Daar kunnen ze u waarschijnlijk veel meer vertellen over wat wel en niet wordt vergoed. Overigens kan het zijn dat u even bij hun adviserend tandarts langs moet komen, die de situatie bekijkt en vervolgens adviseert of er wel of niet een machtiging wordt afgegeven. Hij/zij kan dan meteen uw vragen beantwoorden. Dus het antwoord van uw eigen tandarts lijkt me engiszins voorbarig.
Overigens sterkte met de behandelingen.