bo
door bowie16 Jan 15, 2015 om 13:47
Voeding & gezondheid

Taxi

ik heb een groot probleem met mijn zorg verzekeraar menzis ben invalide kan niet lopen maar voort bewegen met rolstoel enz ze willen me geen taxi geven want ik schijn niet onder de hardheids clousule te vallen dan moet je gemo krijgen nier dialise rolstoelgebonde en dat ben ik maar ze wijzen het steeds af ben wanhopig ben onder behadeling in st maartenskliniek nijmegen voor zenuw blokade in mijn rug 4 keer per jaar en nu willen ze een stamceltherapie op starten in Hilversum bi DR HERMAN d BOER de huisarts heeft 4 maal een aanvraag ingediend wordt zo aan kant geschoven U ben mijn laatste hoop ik weet het niet meer mijn man moet steeds thuis blijven van zijn werk dat kost dagen en geld [edit redactie]

1003 4 Rapporteer

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Jan 15, 2015 om 14:17
174 Antwoorden / 1 Vragen

U zou ook kunnen reizen met de regiotaxi tegen gereduceerd tarief of wellicht is Valys nog een mogelijkheid. Scheelt in ieder geval een heleboel geld ten opzichte van de reguliere taxi

alfaromeo164
door alfaromeo164 - Jan 15, 2015 om 14:20
174 Antwoorden / 1 Vragen

http://www.menzis.nl/web/Zorgaanbieders/Zorgsoorten/ZiekenEnAmbulancevervoer/Machtigingen.htm

tijger1
door tijger1 - Jan 15, 2015 om 14:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u permanent aan een rolstoel gebonden bent, moet u geen beroep doen op de hardheidsclausule maar komt u gewoon in aanmerking voir een vergoeding.

Neem dat op met uw specialist in Nijmegen en vraag hem een verklaring. En dien dan een klacht in.

Als die rolstoel maar tijdelijk is, hangt het er van af hoe vaak u naar Hilversum moet en de afstand.

menziswebcare
door menziswebcare - Jan 15, 2015 om 14:36
31 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo bowie16,

De vergoeding van zittend ziekenvervoer is door de overheid opgenomen in de Basisverzekering. Er zijn voorwaarden verbonden aan de vergoeding en er is voorafgaand altijd toestemming noodzakelijk. Zie voor meer informatie: http://www.menzis.nl/web/Zorgverzekeraar/Consumenten/Vergoedingen1/Vergoedingen/ZiekenvervoerMetRolstoelTaxivervoer.htm?detail=true&year=2015&productline=jcr:63E3DA5E-29C6-4C57-983F-4E188619E0EE.
Ik begrijp uit uw bericht dat uw aanvraag is afgewezen. Als u wilt dan bekijk ik graag uw dossier. Uw gegevens zijn welkom per e-mail. Wilt u verwijzen naar deze website? Ons mailadres is social@menzis.nl.

Met vriendelijke groet,
Jeannette Nijdam
Menzis