tr
door trijnie_1 Mar 11, 2004 om 08:51
Voeding & gezondheid

Twee regels

hoe kan het toch dat kinderen die naar hbo of hoger onderwijs gaan direct vanaf start een ov krijgen en als je een lagere opleiding doet niet als je nog geen 18 bent.
mijn zoon 17 jaar doet mbo niveau 4 moet elke maand de buskaart betalen van 90 euro terwijl de buurjongen even oud hbo volgd in de zelfde bus gratis reist!! is dit eerlijk??

221 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is m.i. juist dat uw zoon geen OV jaarkaart krijgt omdat uw zoon een opleiding volgt die niet langer dan 4 jaar duurd. Hiervoor kunt u in beroep gaan bij de SVB! Suc6

ve
door verwijderd - Sep 1, 2004 om 23:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt inderdaad op het eerste gezicht oneerlijk. Een HBO-opleiding duurt vaak langer (op z'n minst 4 jaar) en er zijn een groot aantal MBO-opleidingen die sneller gedaan kunnen worden (afhankelijk van het niveau waarmee je instroomt). Verder zijn er meer MBO-opleidingen in de regio's en hebben ze een groter scala aan richtingen (je kunt meer verschillende studies aan één instituut doen). Voor bepaalde HBO-opleidingen moet je verder reizen (bijv. de Hogere Hotelschool in Maastricht -met bepaalde richtingen-, de IVA in Driebergen, etc.). Samen met de duur van de studie zou dat een reden kunnen zijn dat genoemde faciliteiten niet aan MBO-studenten en wel aan HBO-studenten toegekend worden.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2005 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

het verschil zit hem erin (volgens mij) dat er meer mbo-scholen zijn dan hbo en universiteiten, daardoor is de kans groter dat je verder moet reizen wanneer je hbo of universiteit doet. Bij mbo is de kans gewoon heel groot dat er een vestiging dicht in de buurt zit.