lo
door loekies Jun 5, 2005 om 20:37
Voeding & gezondheid

Uitgraven na onenigheid (binnen 2 maanden)

Mijn broer ligt begraven op het Ooster Begraafplaats (amsterdam) en wij (familie) willen liever dat hij ergens anders komt te liggen, en dus niet meer in een eigen graf van mijn zwager.

Is dat uberhaupt mogelijk en wat zijn daarvan de kosten (eventueel een schatting)

670 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 5, 2005 om 21:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag loekies,

Nog mijn welgemeende deelneming aan het verlies van je broer. Je kunt via een begrafenisondernemer in vrijwel elke gemeente een verzoek tot herbegraving indienen.

Je kunt als burger een vergunning aanvragen om toestemming te krijgen tot het opnieuw begraven. Een verzoek tot herbegraven kan worden ingediend wanneer je bijvoorbeeld de overledene in een ander graf of begraafplaats wilt plaatsen. De aanvraag voor een vergunning herbegraven wordt in de regel door een begrafenisondernemer ingediend.

De kosten liggen tussen de 400 en de 800 euro. Dit uiteraard exclusief vervoer en de periodehuur van het nieuwe graf. Vriendelijke groet, Ton.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2005 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt :)

de begrafenis heeft volgens mij +/- 700 gekost, dus komen deze kosten er dan bij, dat word dan 1500 euro bij elkaar opgeteld?

of zit ik er erg naast, ik heb namelijk gehoord dat het duizenden euro's kost...

ve
door verwijderd - Jun 6, 2005 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Loekies,

Allereerst mijn medeleven met het verlies van je broer. Weet je zeker dat de begrafenis maar 700,-- euro heeft gekost?

Kijk eens naar de kosten op onderstaande site:

http://www.vergelijk.nl/cgi-bin/l.cgi?special=invergelijkframeset&cat=financieel&theme=vergelijk&wi_id=487&short=geencent&url=http://verzekeringen.vergelijk.nl/uitvaart/

Daar komen ze tot een bedrag van minimaal 1700,-- euro. En dat is de meest simpele begrafenis die er is.

Vladja

ve
door verwijderd - Jun 6, 2005 om 13:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nogmaals dag loekies,

De kosten die ik genoemd heb zijn uitsluitend de eerste bemoeienissen van de begrafenisondernemer om de herbegrafenis mogelijk te maken en de kosten van het uitgraven. Daarna komen er nog zeer veel kosten bij die per gemeente zeer van elkaar verschillen. Reken inderdaad maar op enkele duizenden euro's in totaal. Advies: ga naar een goede begrafenisondernemer en vraag daar een offerte aan waarin alle kosten zijn opgenomen. Sterkte in deze moeilijke tijden, groeten, Ton.

ve
door verwijderd - Jun 6, 2005 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

De kosten vallen wel mee , prijzen verschillen per begraafplaats .

De kosten zijn een nieuwe kist een graf en de kosten van het herbegraven .

Na 10 jaar grafrust kan je zonder probleem via de administatie van de begraafplaats laten her begraven .

Is het binnen de 10 jaar dan moet de administatie een vergunning aan de officier van justitie aanvragen en die geeft alleen toestemming als er dwingende reden zijn .

ve
door verwijderd - Aug 15, 2005 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is onnodig om een aanvraag via een uitvaartverzorger te laten lopen. Dat schroeft alleen de kosten op.

De administratie van De Nieuwe Ooster kan u vertellen wat wel kan en wat niet kan.

Zie ook de rubriek www.uitvaart.nl/jurist met een kolom Begraven en daarbinnen een kolom Opgraven. Daar staan allerhande voorbeelden over zaken rond opgraven, juist ook met onenigheid in de familie. Kunt u zo zien wat kan en wat niet kan.

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben ook bezig op zoek naar de mogelijkheid van het opgraveen van 3 graven van mijn familie die al meer dan 10 jaar overleden waren. Volgens een uitvaartbegeleidingsbedrijf in Twente: Behalve de vergunning van de plaatselijk gemeente, ook van de Ministerie  nodig. Het kost me +/- 5000 euro. Grafmoumenten afhalen 680, opgraven van 3 graven: 1425,leges van de gemeente Vriezenveen 1767, begeleiding kosten 862,50. Ik vind het erg duur vooral de leges van de gemeente. Namelijk men moet voor het begraven betalen en als men wilt opgraven, betaal men nog een keer. Dan gaat die ruimte weer naar een ander en de schat kist van de gemeente weer zoveel honder euro rijker!