amorlaura
door amorlaura Mar 20, 2010 om 15:19
Voeding & gezondheid

Unox tomatensoep met 230 groente

Unox maakt reclame met een tomaten soep met 230 gr. groente per kop. Mijn vraag is, mag dit. Er zitten een paar stukjes tomaat in en veel heel veel oregano Maar verdere groente Ho maar.Dit is misleiding

7179 23 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 20, 2010 om 15:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Het hoeven geen brokken te zijn, kan ook vermalen zijn. Is het en dikke soep? (Veel gemalen groente).

Vladja

amorlaura
door amorlaura - Mar 20, 2010 om 15:32
10 Antwoorden / 3 Vragen

Als er gezegd wordt groente Dan wil ik ook groente proeven en groente zien Je kan er wel gemalen aardappelen door heen doen Dat bind wel lekker

tdehond
door tdehond - Mar 20, 2010 om 15:35
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Om tomaten soep te maken zijn tomaten nodig.
Klik hier om de ingrediënten van de diverse soepen te bekijken.
Er zou b.v. in de kruidige tomatensoep 82 % tomaten zitten.

vladja
door vladja - Mar 20, 2010 om 15:52
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Soep is om naar binnen te kunnen slurpen. Als je moet kauwen kan je net zo goed een hap eten nemen.

Vladja

harrie
door harrie - Mar 20, 2010 om 16:04
765 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=amorlaura schreef op zaterdag 20 mrt 2010, 15:32]Als er gezegd wordt groente Dan wil ik ook groente proeven en groente zien Je kan er wel gemalen aardappelen door heen doen Dat bind wel lekker

In veel landen gelden aardappelen ook als groente, kwestie van taalgebruik. In principe is dit ook zo.
Zolang het hoofdingediënt tomaten zijn kan er naar believen aardappels/rode bieten etc. toegevoegd worden.
Het probleem is dat de ingrediënten heel goedkoop moeten zijn, anders valt er niets te verdienen.....
Die 230 gram zal in theorie wel kloppen, alleen niet met de groentes die Ik er in zou willen zien.

pavoordf
door pavoordf - Mar 20, 2010 om 16:12
519 Antwoorden / 73 Vragen

Tomaten valt ook onder groente. Misschien wordt dit over het hoofd gezien ?!

knoop4x9
door knoop4x9 - Mar 20, 2010 om 16:45
533 Antwoorden / 0 Vragen

Voor zover mij bekend word tomatensoep gemaakt van tomatensap tomatenpuree wat stukjes tomaat vermecelli en wat balletjes maar of de sap en de pure puur uit tomaat bestaat betwijfel ik, als een soepkom al zo,n kwart liter is en er moet 230 gram groente in zitten dan loopt je kom over dus het hele verhaal unox kan gewoon niet.

Mvrgrt Nico

tdehond
door tdehond - Mar 20, 2010 om 16:49
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Volgens mijn hoogbejaarde moeder: 6 rijpe tomaten voor ongeveer 150 cc verse tomatensoep.
Er gaan ongeveer 4 niet te grote tomaten in 200 gram.

amorlaura
door amorlaura - Mar 20, 2010 om 16:50
10 Antwoorden / 3 Vragen

Vermecelli en balletjes zitten er niet in en alleen tomaten vind ik geen groente-tomatensoep

tdehond
door tdehond - Mar 20, 2010 om 16:57
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Correctie:
6 tomaten wegen 400 gram belt moeder net door.
Het recept:
1 cm water in steelpan ( doorsnede 17 cm)
In de kop v.d. tomaten een kruis zetten met een mesje.
Tomaten in de pan.
Op laag pitje opwarmen tot tomaten aan de kook komen. Roeren, roeren roeren.
Als het tot moes is gekookt, dan zeven.
Vervolgens terug in de pan.
Eventueel half zakje tomatensoep poeder erdoor heen roeren.
Weer aan de kook brengen.
Vier minuten zacht door laten koken.
De soep kan opgediend worden.

Eet smakelijk.

vladja
door vladja - Mar 20, 2010 om 16:57
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Is het nou tomatensoep van tomatenpulp met wat groente en nog een hoop andere (chemische) toevoegingen of groente-tomatensoep?

Soep moet je slurpen niet kauwen.

Je bent niet verplicht om die kant en klare soep te kopen, je kan ook je eigen soep maken en er in doen wat je wilt.

Vladja

amorlaura
door amorlaura - Mar 20, 2010 om 17:09
10 Antwoorden / 3 Vragen

Op de zak verpakking staat kruidige tomatensoep met de vermelding "extra 230 gr groente per kop" maar de groente is niet te vinden Alleen tomaten vind ik geen groente sorry.
Noem het dan alleen kruidige tomatensoep.
Hoe ik tomatensoep moet maken weet ik wel.Ik heb 25 jr een restaurant gehad.
Maar het gaat mij om de misleiding van van de verpakking.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 21, 2010 om 12:49
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Laura:

"Alleen tomaten vind ik geen groente sorry."

Dat mag jij vinden. Zet er dan niet bij dat je 25 jr. een restaurant hebt gehad, want dat komt dan een beetje dom op mij over.
Wat vind je van paprika, courgettes, komkommers, pompoenen, witte, bruine en blauwe bonen, enz. die aan een struik groeien en ook een kleurtje hebben, dan ook geen groente? Volgens mij sta je dan wel alleen, ondanks die 25 jaar....

Hardware ERror MAN.

tdehond
door tdehond - Mar 21, 2010 om 13:11
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=amorlaura schreef op zaterdag 20 mrt 2010, 17:09]Op de zak verpakking staat kruidige tomatensoep met de vermelding "extra 230 gr groente per kop" maar de groente is niet te vinden Alleen tomaten vind ik geen groente sorry.
Noem het dan alleen kruidige tomatensoep.
Hoe ik tomatensoep moet maken weet ik wel.Ik heb 25 jr een restaurant gehad.
Maar het gaat mij om de misleiding van van de verpakking.

Leuk opgemerkt, want de tomaat is een vrucht.

Culinair gezien is de tomaat een groente.

Bron: Je tekst hier...

amorlaura
door amorlaura - Mar 21, 2010 om 13:35
10 Antwoorden / 3 Vragen

Er wordt heel slecht gelezen sorry Ik schreef ALLEEN tomaten vind ik geen groente
Als ik erwtensoep maak en ik doe er ALLEEN erwten in kan ik ook zeggen dat er groente in zit. Maar is verder niet te eten.
Als ik in een restaurant zit en ik krijg alleen tomaten bij mijn gebakken aardappetjes dan vraag ik waar de groente blijft. En als ik de TV reclame ziet over deze soep dan doen zij er allerlei VERSCHILLENDE groente in.
En die vind ik niet in die soep terug.
Misschien zo een beetje duidelijker onder onze lezers

edwardus
door edwardus - Mar 21, 2010 om 13:37
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je vindt dat er sprake is van misleiding, meld dan je klacht bij de VWA (Voedsel en Waren Autoriteit). Ben je alleen maar van mening dat tomaten de titel groente niet mogen dragen, bespaar je dan maar de moeite. Het lijkt overigens wel komkommertijd (wel groen).

toolboy
door toolboy - Mar 21, 2010 om 14:34
965 Antwoorden / 40 Vragen

Das spelen met de regeltjes,Elke wellezende leest tomatensoep,Het andere soort van unox heet groetensoep.
T

tdehond
door tdehond - Mar 21, 2010 om 15:55
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=amorlaura schreef op zondag 21 mrt 2010, 13:35]Er wordt heel slecht gelezen sorry Ik schreef ALLEEN tomaten vind ik geen groente
Als ik erwtensoep maak en ik doe er ALLEEN erwten in kan ik ook zeggen dat er groente in zit. Maar is verder niet te eten.
Als ik in een restaurant zit en ik krijg alleen tomaten bij mijn gebakken aardappetjes dan vraag ik waar de groente blijft. En als ik de TV reclame ziet over deze soep dan doen zij er allerlei VERSCHILLENDE groente in.
En die vind ik niet in die soep terug.
Misschien zo een beetje duidelijker onder onze lezers

Eigenlijk niet.
t.s. vroeg zich af of er 230 gram groente in een kom soep zou kunnen zitten.
Dat kan volgens mij.

Als er bij de aardappeltjes tomaten liggen, dan ligt er al groente op uw bord. :)

amorlaura
door amorlaura - Mar 21, 2010 om 16:27
10 Antwoorden / 3 Vragen

Met deze logica stop ik hierbij, bedankt voor de reacties

pavoordf
door pavoordf - Mar 21, 2010 om 16:48
519 Antwoorden / 73 Vragen

Zoals eerder opgemerkt, tomaat is groente. Zie ook
Je tekst hier...

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 21, 2010 om 16:52
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Soep is om naar binnen te kunnen slurpen. Als je moet kauwen kan je net zo goed een hap eten nemen.

Ik maak altijd groeten- of kippensoep met veel groenten. Als je het goed door laat koken hoef je echt niet te kauwen hoor.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 21, 2010 om 17:46
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Laura:

Je schreef:
"...alleen tomaten vind ik geen groente-tomatensoep"

Worden hier geen groentetomaten bedoeld?

Het ligt er maar aan waar je de klemtóón op legt. Een klemtóón teken heb ik niet gezien en dan leg ik de klemtóón waar ik denk dat deze moet liggen.
Op tomáten, denk ik dan.
Achteraf zeg jij dat de klemtóón op alléén moet liggen. Geef dat dan meteen aan, dat voorkomt misverstánden.
Dat heeft dus niets met lezen of niet kunnen lezen te maken, doch met het creëren van misverstánden. Gebruik maken van leestekens kan dit vóórkomen. Een paar punten meer zou je ook niet misstaan.

H.

to
door tom1944 - Apr 7, 2010 om 12:49
24 Antwoorden / 1 Vragen

Amorlaura,

De vaststelling van jou over deze Unox soep heb ik eerder al naar "FOOD WATCH"
gestuurd met het verzoek dit uit te zoeken. Ben benieuw of en wanneer ik bericht krijg. Het riekt naar bedrieging van de consument.