Uw Huis Veilig?
Hallo,
Vanavond stond er iemand van UwHuisVeilig aan de deur. Hij wilde een presentatie geven en aan de hand van de presentatie hoe ik daar op zou reageren kon hij kijken of ik in aanmerking kwam voor een gratis pakket om mijn huis te beveiligen. Natuurlijk kwam ik daar voor in aanmerking. Aanschaf is gratis, Instalatie kosten zijn €229,- en per maand €32,95. Hier zit ik dan 5 jaar aanvast. €229,- + 5jaar x 12maanden x €32,95 = €2206,-. Moest meteen beslissen, want het was alleen vanavond. Natuurlijk kan ik binnen 8 dagen er onderuit komen.
Heeft hier iemand toevallig ervaring mee? (Ik lees namelijk negatieven dingen over ze op Kassa en Radar.)
Ze willen het namelijk met mond en mond reclame verkopen. Maar had nog nooit eerder van ze gehoord. Ze zijn wel bij G4S aangesloten.
Gaarne hoor ik reacties.
Met vriendelijke groeten, Boukje
Enne....als je je huis goed wil beveiligen, steek dan de helft van die €2200 in kwalitatief goed hang en sluitwerk en je hebt je huis beter beveiligd dan met dat 'beveiligingssysteem' en je hebt er véél langer plezier van dan die 5 jaar......
Freya
Ja je zou zeggen als het op radar en kassa staat als negatief, dat het ook negatief is.
Maar zoveel wordt er niet gezegd. Alleen niet aan de deur kopen, dat geld kun je beter besteden....
Vandaar dat ik wilde weten of er mensen zijn die ook een abo hebben genomen, of in vriendenkring iets hebben gehoord over ze.
Ben verder gaan googelen, niet dat ik er veel wijzer van werd. Alleen negatief. Ik hoop op reacties waarom ik het contract niet moet ontbinden binnen nu en een paar dagen, anders ga ik het maandag ontbinden.
Alvast bedankt allemaal.
Ik hoop niet dat u ja hebt gezegd. Zo ja, dan per omgaande aangetekend annuleren met een beroep op de colportagewet. Kopie zorgvuldig bewaren.
En nooit meer binnenlaten die boeven. Niet tot maandag wachten.morgen meteen doen.
[quote=freya schreef op donderdag 6 dec 2012, 22:49][quote=boukje1989 schreef op donderdag 6 dec 2012, 22:35]....
(Ik lees namelijk negatieven dingen over ze op Kassa en Radar.)
....
Dat zegt m.i. dan toch genoeg.....?
Freya
Als ze (ik noem maar wat) 10000 klanten hebben en 0,1% daarvan heeft een negatieve ervaring en zet dat op Radar of Kassa dan lijkt het heel wat maar t.o.v. 99,9% tevreden klanten zegt het helemaal niks natuurlijk. Kortom: je hebt meer nodig dan alleen wat klachten op een forum.
[quote=boukje1989 schreef op donderdag 6 dec 2012, 23:11]Ben verder gaan googelen, niet dat ik er veel wijzer van werd. Alleen negatief. Ik hoop op reacties waarom ik het contract niet moet ontbinden binnen nu en een paar dagen, anders ga ik het maandag ontbinden.
Alvast bedankt allemaal.
Ik raad aan schriftelijk aangetekend te ontbinden ( liefst vandaag) Dan kunt u aantonen dat tijdig ontbonden heeft ( copie brief + verzendbewijs minimaal 5 jaar zorgvuldig bewaren). Telefonisch ontbinden levert geen bewijs op voor u.
Liefst zie ik dat bedrijf u een schriftelijke bevestiging stuurt dat u ontbonden heeft.
[quote=boukje1989 schreef op donderdag 6 dec 2012, 22:35]Moest meteen beslissen, want het was alleen vanavond. Natuurlijk kan ik binnen 8 dagen er onderuit komen. Ze willen het namelijk met mond en mond reclame verkopen. Maar had nog nooit eerder van ze gehoord.
Trap hier NOOIT in. Dergelijke figuren willen aankomende 'slachtoffers' alleen maar onder druk zetten. Zij krijgen namelijk per aangebracht 'slachtoffer' een bonus uitbetaald.
Blijf nuchter en zeg tegen dit soort figuren, dat, mocht u interesse hebben, u hen wel terug zult bellen.
Iemand die bij u aan de deur komt en u met dat welbekende smoesje dat die aanbieding 'alléén vanavond geldt' onder druk probeert te zetten, is per definitie een leugenaar. Dergelijke figuren moet u onmiddelllijk het huis uit zetten!
Wedden dat u de volgende dag of ook nog later, voor hetzelfde geld dat krijgt, wat die avond ook is aangeboden...... Sterker nog: als u de volgende dag belt en u bied voor hetzelfde €2000,-- , dan is de kans heel erg groot, dat u het ook krijgt.
Een tip van mij: koop of sluit een contract NOOIT direct aan de deur of op straat (af).
ALTIJD eerst heel goed nadenken. De kans dat u eerlijk wordt voorgelicht is te verwaarlozen.
Als ik u was, zou ik dit contract ook per omgaande (vandaag nog) ontbinden. In ieder geval aangetekend versturen. Anders loopt u het risico, dat uw brief 'niet aangekomen' is.
Bij deze daag ik dat bedrijf ('Uwhuisveilig') dan ook uit, om hier (op) te reageren.
Of zij reageren niet, of er wordt een gigantisch onzin verkooppraatje geplaatst.
Liebe Boukje1989,
Hutch hierboven heeft de spijker op zijn kop getikt. Dat u "meteen moest beslissen" is in het Burgerlijk Wetboek aangeduid als een "onder alle omstandigheden misleidende handelspraktijk". Zie met name het sub. g. van artikel 193g. Dat klinkt u vast bekend in de oren.
Gaat u er maar van uit dat een verkoper die zich van misleidende handelspraktijken bedient, geen goede bedoelingen heeft.
Gesundheit!
HerrDoktorOetker
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer