![tontoos](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/5b26b06e262a618a9d99dce4de1ab45be8d1562a54ec360b8c1d58055f585380.png)
Varagids
Ik stel mijn vraag hier omdat ik niet goed doordring bij de Varagids.
Ik ben al bijna 40jaar lid van de Vara en heb nog nooit een
probleem gehad met het blad en verzending maar sinds een half jaar heb ik al 3 keer geen blad ontvangen, 2 keer heb ik gemaild er wordt gezegd dat het correct naar het adres is verstuurd dan krijg ik het de lopende week in de bus. Deze week heb ik weer geen gids ik heb maar gebeld op een dure 0900 nummer. Dan wordt er gezegd dat ze het betreuren en er zal een nummer worden toegestuurd vandaag is het woensdag en er is nog geen gids in de bus als ik mijn vrouw de zin doe wordt de Vara gids vandaag nog opgezegd. Ik merk nu pas hoe ik het mis ondanks dat je het ook op internet of de krant kan vinden, mijn vraag is zijn er meer mensen die het probleem hebben en dit is misschien kans om op deze manier binnen te dringen bij de Vara want mailen en bellen naar de Varagids helpt niet, ligt het probleem bij de Vara of bij Post.nl.
![tenormin](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/dfba4c5a412625856e91aa5ea6c822122f807b22df8b5f984f5d9978804b1bd8.png)
Heb zojuist e.e.a. nagelezen maar de VARA maakt het iemand niet gemakkelijk over nazending, zeg. Vooral waar men zegt dat het naar het goede adres is verzonden. Ook ik kan me voorstellen dat u gehecht bent aan de papieren gids en zolang dit nog bestaat en word aangeboden moet het ook geleverd worden. Getuigt niet echt van goede service, op de site zie je b.v. niet (ik niet tenminste) klachten over niet ontvangen gids, maar dat zal wel in de gids zelf staan, hoewel dit ook wel op de site vermeld zou kunnen worden. Ja, een formulier invullen enz. maar dan heeft u zo'n gids ook niet dezelfde week in huis. Krijg zelf mijn gids iedere dinsdag in de bus (geen VARA) en in 50 jaar nog nooit een probleem gehad. Denk dus niet dat het in dit geval aan de levering van PostNl ligt (of wie ze ook mogen gebruiken). Ik hoor wel vaker dat in mijn omgeving er geen VARA gids is ontvangen, dus 't is mogelijk dat het toch aan de verzending bij hen ligt.
Op zich wel weer grappig dat de omroep die Kassa maakt (en daarbij toch vaak anderen terecht wijst) er zelf ook een zooitje van maakt.... Balk en splinter en zo.
![tenormin](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/dfba4c5a412625856e91aa5ea6c822122f807b22df8b5f984f5d9978804b1bd8.png)
[quote=pieterwolters schreef op woensdag 22 jan 2014, 21:48]Op zich wel weer grappig dat de omroep die Kassa maakt (en daarbij toch vaak anderen terecht wijst) er zelf ook een zooitje van maakt.... Balk en splinter en zo.
U gaat mij toch niet vertellen dat, mocht U zaterdags het programma KASSA kijkt, dit objectief is? Tenminste, als ik al kijk zie ik toch dat de stellingname al gemaakt is. Nu doe ik mee aan GfK en 1 van de vragen is altijd: is dit programma zonder, weinig, veel, helemaal met politieke instelling gemaakt. Hoef mijn antwoord niet nader toe te lichten, lijkt me. Net als Pauw en Witteman.
![diumenge](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/ad66969967119d6e81fba82b5e51fd1172e8e2ffb301555c2357f37f50319d52.png)
[quote=pieterwolters schreef op woensdag 22 jan 2014, 21:48]Op zich wel weer grappig dat de omroep die Kassa maakt (en daarbij toch vaak anderen terecht wijst) er zelf ook een zooitje van maakt.... Balk en splinter en zo. Wie zegt dat zij er een zooitje van maken? Kan net zo goed de postbezorger zijn.
![ekiem](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/fd6bc5b7ef32d94122ca6faed2a7505e8fed8d23a39644a1fe6df7f2ea8b260e.png)
Heb zelf ruim 20 jaar de vara gids ontvangen. En altijd deze stipt ontvangen. Nooit een misser.
Ik denk dat het probleem bij de bezorging kan liggen. Als de adressering goed is dat zou bezorging geen probleem moeten zijn. En bij " de post " is er de laatste jaren natuurlijk e.e.a. veranderd.
Het is er niet beter , qua bezorging, op geworden.
gr. Ekiem
[quote=ekiem schreef op donderdag 23 jan 2014, 14:22]Heb zelf ruim 20 jaar de vara gids ontvangen. En altijd deze stipt ontvangen. Nooit een misser.
Ik denk dat het probleem bij de bezorging kan liggen. Als de adressering goed is dat zou bezorging geen probleem moeten zijn. En bij " de post " is er de laatste jaren natuurlijk e.e.a. veranderd.Het is er niet beter , qua bezorging, op geworden.
gr. Ekiem
En het wordt alleen slechter maar met al die wisselende postbezorgers het als bij verdienste doen.
![tenormin](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/dfba4c5a412625856e91aa5ea6c822122f807b22df8b5f984f5d9978804b1bd8.png)
[quote=getty schreef op donderdag 23 jan 2014, 15:23]Lijkt me aan post.nl te liggen. Zijn al veel klachten over. Misschien toch eens bij hun klagen.
Dan weet je ook dat PostNl er geen bal aan doet? Toch?
![getty](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/b35f1282100c45d1d7bf95ccd65d4b8b7ec5004e5a463b42ed0b545838a0fec2.png)
[quote=tenormin schreef op donderdag 23 jan 2014, 16:01][quote=getty schreef op donderdag 23 jan 2014, 15:23]Lijkt me aan post.nl te liggen. Zijn al veel klachten over. Misschien toch eens bij hun klagen.
Dan weet je ook dat PostNl er geen bal aan doet? Toch?
Niet helemaal mee eens. Wij klaagden ook over onze postbode die altijd verkeerde poststukken van de buren bij ons en anderom in de bus gooide. Dit is wel netjes opgelost.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
2e hands auto kapot met grote kosten
Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet
...
Lees meer
![Dynafix](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/0c9381df3ddcca8c605ba8f592bee53718eba38c.jpg)
Dynafix
Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!!
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb
...
Lees meer
Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken
Goedemiddag,
Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
![rebek](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/3635addad96f15184ad219da14b4363240839aec637e62d40950bf38bc35beff.png)
![ALDI Duurdere Notenmelange](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/9f97b72c8f80908d49d0333aa863015bd2f32403.jpeg)
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
![R81](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/215832779a84ee33b1d5faaab865de475e59a8173e6d3d3bb4bd4f429360e1ed.png)
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
![Lidl_ira](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/400b58d6046536fa415fe53eb11c22a62503ee481d740af95fc57a6eec6aa797.png)