juupke
door juupke Apr 10, 2008 om 10:18
Voeding & gezondheid

Verkouden / griep

Ahhrg,

In december was ik verkouden, daarna weer in februari. In de week na pasen had ik weer iets te pakken met koorts en verkoudheid, en ook spierpijn in mijn rug. Nu ben ik weer flink verkouden en heb ook weer hier en daar spierpijn. Ik ben het inmiddels wel erg beu, normaal gesproken ben ik een keer in het jaar verkouden.

Weet iemand hoe dit nu komt, en of ik het had kunnen voorkomen? Weet iemand een wondermiddel hoe ik er vanaf geraak? Ik drik wel wlke dag vers geperste citroensap of sinasappelsap met de gedachte mijn weerstand aan te vullen.

2068 5 Rapporteer

hutch
door hutch - Apr 10, 2008 om 14:52
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Juupke,

wat dacht u van de huisarts......?

Gr. Hutch

kiran
door kiran - Apr 10, 2008 om 15:04
2791 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Juupke

Ja lastig he, dat eeuwige gesnotter, lijkt dan ook geen eind aan te komen. Krijg bij u het idee dat er een griep maar niet weg wil. En een wonder middel is er niet. 'Gewoon' uitzieken. Heeft u er wel eens aangedacht dat als je zo vaak verkouden bent, dat u misschien wel eens ergens allergisch voor zou kunnen zijn? Is wel een optie.

En voorkomen? Ook moeilijk, of je moet jezelf de hele dag opsluiten. Wat ik zelf doe, al is het nog zo koud buiten, trek natuurlijk wel een jas aan, maar pak mezelf niet te dik in. Zo creeer je ook extra weerstand. En mocht ik eens ergens terecht komen waar een hoop 'snotneuzen' zitten, ik geef ze geen hand! Als je andere tegen jou gesnotter wil beschermen, was dan regelmatig de handen. Want doorgaans is dat de boosdoener van het aan elkaar doorgeven. [buiten dat het natuurlijk ook in de lucht hangt]

En dan misschien nog een klein tipje. Kinderen hebben vaker 'gemenere' bacterien bij zich dan volwassenen. Blijf uit de buurt totdat de snotneus periode voorbij is. [vinden mijn neefjes niet leuk van mij, maar tante kan heel 'beroerd' zijn van die ventjes!] Dus ik begrijp u helemaal! Maar een echte doeltreffende oplossing? Sorry!

Wens u sterkte, groet, Kiran

ba
door bachanaal - Apr 10, 2008 om 19:46
248 Antwoorden / 7 Vragen

er zijn diverse homeopathische middelen die prima helpen.om de weerstand te verhogen is echinacea prima(arkocaps) verder is aconitum prima tegen griep (zit oa in Gripp-Heel). bekend is ook nisyleen en Oscillococcinum(=kuur).vroeger was ik met griep al gauw 10 dagen kwijt, sinds ik homeopathie gebruik ben ik er met een paar dagen weer vanaf.welk middel het beste werkt hangt van de constitutie af, is dus voor ieder verschillend. verder kan vaak handen wassen besmetting voorkomen.alle middelen zijn overal verkrijgbaar ook bij webwinkels.

my
door mylo1 - Apr 10, 2008 om 23:01
75 Antwoorden / 2 Vragen

Hier nog een..kom er maar niet van af!

Hoor het meer in mijn omgeving..nu heerst er weer een griep?..met spierpijn [heb dat gelukkig niet] maar het gesnotter houd niet op

Ben echt nergens allergisch voor ,dus wie het weet mag het zeggen!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 15, 2008 om 10:08
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag juupke,

Het zal niet meevallen en het klinkt misschien als vloeken in de kerk, maar laat de alcohol eens een maand staan. Van alcohol is bekend dat ze nuttige (afweer)stoffen in je lichaam afbreken. Een onregelmatig leven, weinig beweging, laat naar bed, roken en weinig vitaminerijk, afwisselend voedsel eten, verlaagt je weerstand drastisch. Nu hoor ik je zeggen: schiet me dán maar gelijk dood, maar echt het werkt.
Neem in plaats van sinaasappelsap de héle sinaasappel (zonder schil;-) en dan 2 of 3 verdeeld over de dag. Laat die citroen maar staan: slecht voor je tanden! Neem dan liever een kiwie/sesprie.

@ Hutch: In Didam, waar ik zes jaar gewoond heb, hadden we een prima huisarts. Een wijs en goed mens, wijlen dr. Bekema. Apotheek aan huis. Zijn vrouw runde die. Dan kun je toch wat verdienen.
Zijn lijfspreuk: Als je griep hebt of verkouden bent en je gaat naar de dokter, dan duurt het zeven dagen. Ga je niet, dan duurt het een week.

Groet, Hardware ERror MAN.