Re
door Remcov_1975 Oct 23, 2022 om 21:45
Voeding & gezondheid

Vernieuwde corona vaccinatie

tot mijn verbazing lees ik op "https://www.ad.nl/binnenland/nieuwere-herhaalprik-tegen-huidige-variant-beschikbaar-maar-oude-voorraad-moet-er-eerst-uit-br~a72cbb99/" dat de overheid eerst de "oude" voorraad gaat opmaken, maar er wordt ons op de site "https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/aanpak-coronavaccinatie/herhaalprik?utm_campaign=coronavirus_vaccinatie&utm_source=coronavaccinatie.nl/herhaalprik&utm_medium=redirect" wel beloofd dat je dit najaar de nieuwste variant gaat krijgen. hebben jullie daar ook iets over gehoord of gelezen? kunnen jullie anders eens vragen aan de minister hoe dit kan en dat er dus een loze belofte wordt gedaan? hoe kan ik nu weten welke prik ik krijg??

6561 15 Rapporteer

borg queen
door borg queen - Oct 23, 2022 om 21:51
127 Antwoorden / 2 Vragen

Je weet alleen welke soort prik (merk) je krijgt ( staat op je vaccinatiebewijs) en of dat oude voorraad is weet je ook niet, maar lijkt me stug. Waarschijnlijk weer iemand die zoiets de wereld in gooit om iedereen op het verkeerde been te zetten en onrust te zaaien. Dat laatste schijnt in de mode te zijn.

lo
door lovewinnie Oct 24, 2022 om 09:24
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Het is helaas een feit dat je nog steeds het allereerste uitgebrachte vaccin krijgt . Deze informatie is ook terug te vinden online op betrouwbare paginas . Is is nog geen aan gepast vaccin op de markt. Deze zijn wel besteld maar zijn nog niet goedgekeurd. Ze komen deze herfst. Kan november zijn maar ook pas eind december . En wellicht als beoordeling langer duurt pas in de winter
-------

Het EMA beoordeelt op dit moment nieuwe, aangepaste vaccins van fabrikanten Pfizer en Moderna. Deze komen waarschijnlijk in de herfst beschikbaar en hebben als doel betere bescherming te geven tegen nieuwe varianten. Dit zijn twee “bivalente” vaccins en bevatten zowel de oorspronkelijke coronastam (Wuhan) en een omikronstam.

Als je in aanmerking komt voor een extra prik, dan kan het verstandig zijn om deze nu te halen. Een booster met een van de huidige vaccins werkt nog altijd goed tegen het coronavirus – ook tegen de omikronvariant. Met name het risico dat je ernstig ziek wordt, is na deze extra prik kleiner.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 24, 2022 om 09:50
16828 Antwoorden / 202 Vragen

@LOVEWINNIE: pertinet onjuist!
@BORGQUEEN, helaas deels onjuist. Ik heb mijn eerste 2 injectie met het Pfizer vaccin gehad als ook aangetekend in het gele boekje en daarn de inmiddels drie herhaalprikken met het Moderna vaccin. Als ook aangetekend in o.a. mijn gele boekje. Bij de derde was het een kwestie van voorraad, daarna een kwestie van onderscheid in leeftijd. (Als nagevraagd)

lo
door lovewinnie Oct 24, 2022 om 13:28
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Dat je een ander merk krijgt heeft niks te maken met virus variant dat ze gebruiken .
Alle vaccins nu op de markt zijn nog gelijk aan de allereerste vaccin.
De nieuwe die komt in de herfst daar wordt een extra variant voor gebruikt. Ipv 1 dus 2. Deze beschermd beter tegen nieuwe corona variant

Alle andere vaccin, ongeacht merk maken gebruik van het zelfde virus en dat is nog steeds het allereerste corona versie

Het maakt niet uit of dat Moderna, phizer of mengelmoes is van bijde. Kwa Bescherming maakt het ook geen verschil welke van de 2 je neemt

Ze zijn gelijk, alleen een andere naam.

Het vaccin wat deze herfst op de markt komt is ook gewoon van het zelfde merk alleen aangepast zodat het ook beter beschermd tegen nieuwe varianten.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 23, 2022 om 21:59
7180 Antwoorden / 3 Vragen

Herhaalprik met vernieuwde vaccins

De herhaalprik in het najaar wordt gegeven met vernieuwde mRNA vaccins van BioNTech/Pfizer en Moderna. Deze beschermen tegen meer varianten van het coronavirus, zoals de omikronvariant.  Iedereen vanaf 12 jaar kan de herhaalprik met de vernieuwde vaccins halen als zij daarvoor aan de beurt zijn. Dit kan vanaf 3 maanden na de laatste coronaprik of coronabesmetting. Om de herhaalprik te kunnen halen moet de basisserie van de coronavaccinatie zijn afgerond. De basisserie bestaat uit:

  • 2 prikken met het vaccin van BioNTech/Pfizer, Moderna, Novavax of AstraZeneca, of;
  • 1 prik na een coronabesmetting, of;
  • 1 prik met Janssen.

Er worden voldoende vernieuwde vaccins geleverd om iedereen vanaf 12 jaar een herhaalprik aan te bieden.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/aanpak-coronavaccinatie/herhaalprik

jewee
door jewee Oct 26, 2022 om 11:44
61 Antwoorden / Vragen

Zo is het idd beloofd maar de oude voorraad wordt eerst opgemaakt.

CORONAVIRUSWie nu een vaccinatie tegen corona haalt, wordt ingeënt tegen een variant die al vier maanden niet meer dominant is. Het ministerie laat de nieuwe herhaalprik tegen corona bewust op de plank liggen. Er is een versie beschikbaar die speciaal is gemaakt tegen de huidige variant van het omikronvirus, maar eerst wordt de oude voorraad opgemaakt

sira
door sira - Oct 23, 2022 om 22:20
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Dat verhaal klopt.
Er is een vernieuwd vaccin voor de subvariant BA.4-5, maar ze hebben besloten eerst de oude vaccins opmaken, omdat daar teveel van was ingekocht.

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=nieuwe+herhaalprijk+met+oude+variant

https://www.briefjevanjan.nl/

tenormin
door tenormin Oct 23, 2022 om 22:55
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, en die ga ik dus NIET halen. taal onbelangrijk voor anderen: ik weet het: maar die prikt men maar in luchtballonnen.

sira
door sira Oct 23, 2022 om 23:22
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Ik had hem al gehaald voor deze berichten verschenen, maar ik ga nog wel bellen om te vragen hoe ik kan zien of ik het vernieuwde of oude vaccin heb gekregen.

lo
door lovewinnie - Oct 23, 2022 om 23:40
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Er is duidelijk gecommuniceerd wat je krijgt. Nog steeds het eerste vaccin. Er zijn nieuwe aangekocht en zullen uiteindelijk ook gegeven worden .Naar eerst gaat de oude voorraad op . Dat kun je ook navragen bij de ggd .
Wilt u gevaccineerd worden kunt u wachten op de nieuwe of gewoon nog een van de oude nemen.
Uiteindelijk maakt het voor de nieuwe varianten niet uit want blijft een gok ( net als griepprik).
Alle vorige vaccinatie tegen corona waren allemaal het zelfde dus zou persoonlijk wachten tot nieuwe aangeboden wordt
Zelf niet gevaccineerd dus ook niet te maken met dit dilemma

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 24, 2022 om 09:46
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb recent de herhaalprik met het aangepaste Moderna vaccin ontvangen en voor zover ik weet krijgt iedereen dat nu of het aangepaste Pfizer vaccin.

Naar ik begreep woredt er wel onderscheid gemaakt op basis van leeftijd. Ouderen krijgen het Moderna vaccin en jongeren Pfizer. In Iedergeval is dat bij GGD Oost het geval.

jewee
door jewee Oct 26, 2022 om 11:45
61 Antwoorden / Vragen

CORONAVIRUSWie nu een vaccinatie tegen corona haalt, wordt ingeënt tegen een variant die al vier maanden niet meer dominant is. Het ministerie laat de nieuwe herhaalprik tegen corona bewust op de plank liggen. Er is een versie beschikbaar die speciaal is gemaakt tegen de huidige variant van het omikronvirus, maar eerst wordt de oude voorraad opgemaakt

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 26, 2022 om 15:05
16828 Antwoorden / 202 Vragen

@JEWEE, helaas niet correct. Bij mijn recente herhaalprik ervaring kreeg ik het Moderna vaccin en jongeren na mij (na indeling in een aparte groe0 het Phizer vaccin.  Beide op basis van aanpassing op huidige variant!

gerbera
door gerbera - Oct 24, 2022 om 11:25
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Onlangs de booster gehaald MODERNA ORIG/OMICRON BA.1 (staat op het kaartje) welke beschermd tegen de huidig bekend zijnde varianten van het virus. Dit zou dan de "restand" versie zijn zoals door TS wordt beweerd maar ik voel mij daar prima bij en ben tot op heden (klop-klop) vrij van corona gebleven mede dank zij mijn voorzorgsmaatregelen. En of die BA.4 of 5 nou zoveel beter is, deze zou bestand zijn tegen nu nog onbekende varianten van het virus. De tijd zal het leren maar voorlopig laat ik mij niet gek maken door berichten zoals die van de TS.

rj
door rjw - Oct 24, 2022 om 12:42
3259 Antwoorden / 5 Vragen

We hebben tochnwel ontzettend goed onderwijs in Nederland. Iedereen heeft ongelofelijk veel verstand van alle mogelijke onderwerpen.

marijke77
door marijke77 - Oct 24, 2022 om 12:43
158 Antwoorden / 3 Vragen

je komt er pas achter als je gespoten bent, eigenlijk klopt dat niet, maar het oude moet deze keer eerst op voordat ze met het nieuwe beginnen. En juist daarmee worden de meest kwetsbare gevaccineerd.

mo
door mof - Oct 24, 2022 om 16:16
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, ik ken de minister niet zo goed dat ik dat hem kan vragen. Wat je kunt doen is een afspraak maken en vragen welke prik ze willen zetten. Als het niet de prik is die u wilt kunt u die weigeren. En afwachten.

lo
door lovewinnie - Oct 24, 2022 om 17:38
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Aangepaste vaccin is nog niet goedgekeurd en nog niet op de markt. Vraag me af waar u geprikt bent?heb contact gehad me c-support en wellicht kunt u daar informeren.
Ze verwachten aangepast vaccin niet voor begin december te kunnen prikken

Het heeft ook niks te maken met eerst oude zooi opmaken. Oude vaccin helpt ook bij nieuwe varianten alleen niet zo goed als nieuwe vaccin. echter omdat nieuw vaccin op zich laat wachten is besloten kwetsbare groep alvast te vaccineren met eerste variant  . Onder de mom van beter iets dan niks

jewee
door jewee Oct 26, 2022 om 11:46
61 Antwoorden / Vragen

CORONAVIRUSWie nu een vaccinatie tegen corona haalt, wordt ingeënt tegen een variant die al vier maanden niet meer dominant is. Het ministerie laat de nieuwe herhaalprik tegen corona bewust op de plank liggen. Er is een versie beschikbaar die speciaal is gemaakt tegen de huidige variant van het omikronvirus, maar eerst wordt de oude voorraad opgemaakt

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 24, 2022 om 18:35
2042 Antwoorden / Vragen

Thuis maken wij altijd eerst het oude op, althans dat probeer ik die k**te pubers wel te leren. Maar in de gezondheidszorg komt het natuurlijk van de grote hoop, dan is enkel het beste goed genoeg, totdat de zorgpremies weer stijgen.

mahadma
door mahadma - Oct 24, 2022 om 19:09
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Bij de vorige golf onderzoek gedaan wie er feitelijk verantwoordelijk was voor de prik en de mogelijke gevolgen. Er bleek niemand verantwoordelijk te zijn. Daarom heb ik nooit getest, nooit geprikt en uitgeschreven bij rivm. Mijn keuze.

1paul
door 1paul - Oct 25, 2022 om 09:21
3134 Antwoorden / 0 Vragen

gewoon, vragen!

Ed
door Edith Eleveld - Oct 25, 2022 om 14:13
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben 64 . Net gestopt met werk in de zorg. Heel lang bang geweest ernstig ziek te worden, maar je moet blijven werken.  Eerste vaccinaties astra, daarna Moderna. nu de niet aangepaste Moderna. Ik heb nog gevraagd of het het nieuwe aangepaste vaccin was en ze zij "Jazeker "
Nu blijkt het het oude vaccin te zijn.
Er wordt zo op gehamerd dat de ouderen en kwetsbaren eerst moeten en nu krijgen deze groepen weer!!!! de minst goede keuze. Moeten wij als eerste op?
Ik ben ontzettend boos!!!
Waar blijft de eerlijkheid.
De jongeren zijn sterker en lopen minder risico en krijgen straks het aangepaste vaccin.
Ik vind het schandalig.

gerbera
door gerbera Oct 26, 2022 om 11:16
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Zo u bent uw agressie kwijt maar u bent niet ziek geweest ondanks dat u al eerder met Moderna geprikt bent. Wie heeft u verteld dat u met het nieuwe Moderna geprikt wordt, de is nog niet vrij gegeven en voor zover bekend geeft deze bescherming tegen de mogelijk te verwachten mutaties van het virus. Het huidige geeft bescherming tegen de tot nu toe bekende mutaties.  En waar baseerd u het op dat jongeren minder risico lopen, ze zullen er wat minder ziek van worden maar het virus mogelijk wel bij zich dragen. En waren het niet vooral de jongeren die de ouderen besmette omdat ze bij hen op bezoek gingen. Sorry hoor maar u als zorgmedewerkster zou toch beter moeten weten dus waar maakt u zich druk over en wat is er schandalig aan. En ja ik val onder de categorie ouderen boven de 80 jaar en maak mij er niet zo druk over maar houdt mij wel aan de voorzorgsmaatregelen.