Ev
door Evert Hartog May 8, 2023 om 17:36
Voeding & gezondheid

Verpakkingskosten medicijnen apotheek

Sinds 1 januari rekent de Apotheek de kosten van het verpakken van medicijnen door aan de client. Deze kosten vallen niet onder het eigenrisico volgens mijn verzekeraar DSW en bedragen ongefeer 100 euro per jaar. Ik ben het daar niet mee eens, wat kan ik daar aan doen?

8273 18 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - May 8, 2023 om 17:45
857 Antwoorden / 3 Vragen

Niets denk ik zo. De apotheker moet ook betalen voor zijn verpakkingsmaterialen en die mag hij doorberekenen aan zijn klanten. Maak je ook zo'n heisa als je in winkel of supermarkt (als je een tas vergeten bent) geld voor een tasje moet betalen?

Voorlopig gaat alleen de zon (nog) voor niets op.

Oh ja... weet je ook dat de apotheker ter handstellingskosten berekent? ;-))

Bj
door BjS May 10, 2023 om 12:28
13 Antwoorden / Vragen

Nou ja zeg, "maak je ook zo'n heisa als je in de supermarkt voor een tasje moet betalen?" Weet u de situatie van de vragensteller? En het plastic tasje in de supermarkt is daarnaast niet verplicht, de verpakkingskosten in de apotheek misschien wel? Daarnaast die ter handstellingskosten worden wel vergoed door de zorgverzekering. Oh, en (mocht het niet die rol zijn waar Mahadma het hieronder over heeft) ik vind €100 per jaar wel aanzienlijk voor verpakkingskosten, kun je in de supermarkt behoorlijk wat plastic zakjes voor kopen...

pr
door prikker May 10, 2023 om 12:48
15 Antwoorden / 1 Vragen

@THECLA58

Wat een belachelijk antwoord zeg... reageer dan gewoon niet.

Natuurlijk is dit niet normaal...

wi
door wim koelewijn May 10, 2023 om 13:12
69 Antwoorden / Vragen

@bjs.....bij U valt ,als iemand het ergens niet mee eens is...onder de noemer "Heisamaker"....

rj
door rjw May 10, 2023 om 18:07
3267 Antwoorden / 5 Vragen

@Prikker: is het niet normaal dat iemand geld voor werkzaamheden en materiaal vraagt? Dan werkt u zelf zeker niet?

mahadma
door mahadma - May 8, 2023 om 17:46
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Ik neem aan dat de verpakkingskosten waarschijnlijk slaan op de strips met welke pil welk uur enz. Ik kan mij toch moeilijk voorstellen dat het kartonnen doosje zoveel per jaar kan kosten. Vraag een aan uw apotheek welke verpakking ze bedoelen.

ju
door juliomariner - May 8, 2023 om 17:47
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Gaat het om de baxterrollen waarbij de medicijnen voor u per innamemoment zijn verpakt?. Daar mag de apotheek volgens mij kosten voor rekenen. De apotheker werkt natuurlijk ook niet voor niks

rj
door rjw - May 8, 2023 om 18:13
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Je wilt wel dat het onder het eigen risico valt? Of ben je het ergens anders niet mee eens?

Bj
door BjS May 10, 2023 om 13:09
13 Antwoorden / Vragen

Nou, als deze persoon honderd euro aan verpakking moet betalen verwacht ik dat de hoeveelheid medicatie er wel voor zorgt dat het eigen risico wel op is. Dus dan betaalt deze persoon dus buiten het belachelijke (te hoge) eigen risico ook nog eens die honderd euro, kan voor sommigen gewoon paar weken niet kunnen eten betekenen...

tenormin
door tenormin - May 8, 2023 om 19:35
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ik denk dat u de baxterrol bedoelt. Ja zeker kost dat geld. U kan dan (bijna) niet fout gaan met medicatie innemen. Vergeet niet dat dit 365 dagen per jaar door gaat, (€0,03 cent per dag), ochtend, middag, avond en misschien nog wel iets tussendoor. Voor de gewone verpakkingen zal niet extra gerekend worden, zit al in de prijs verdisconteerd. Het is alleen voor mensen die moeilijkheden hebben met of verpakkingen open krijgen, of reuma en noem maar op. Wees blij dat dit er is.

mahadma
door mahadma - May 8, 2023 om 19:57
11544 Antwoorden / 51 Vragen

zie https://www.google.com/search?q=baxterrollen&rlz=1C1FHFK_nlNL949NL949&oq=baxterrollen&aqs=chrome..69i57.2282j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8 of klik: HIER

Thijs12
door Thijs12 - May 8, 2023 om 20:19
541 Antwoorden / Vragen

Dus baxterrollen:
Valt niet onder het eigen risico.
Wordt betaald door de zorgverzekeraar.
Mooi toch. Wat wil je dan. Wel onder het eigen risico of dat het niet betaald wordt door de zorgverzekeraar.?

Bj
door BjS May 10, 2023 om 13:15
13 Antwoorden / Vragen

Melder zegt dat het niet vergoed wordt, misschien heeft deze persoon het dus niet over baxterrollen?

1paul
door 1paul - May 9, 2023 om 09:13
3156 Antwoorden / 0 Vragen

meld uw apotheek dat u geen gebruik wilt maken voor deze service en dat u zelf een tas mee zult nemen om de medicijnen in te doen!

lo
door lovewinnie - May 9, 2023 om 12:34
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Gaat hem om baxterrollen. Dat wordt indd niet vergoed
Soms vergoed de verzekering het maar is niet verplicht. En de apotheek wil zijn geld natuurlijk gewoon hebben

Optie is medicatie gewoon in doosjes aannemen en zelf in medicijndoosjes verdelen per dag /tijd.

So
door Social May 10, 2023 om 13:32
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Lovewinnie, waarom denkt u dat iemand een Baxterrol moet gebruiken?

lo
door lovewinnie May 10, 2023 om 21:25
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat iemand te veel medicijnen gebruikt en verschillende tijden en overzicht kwijt is .

Dementerende ouderen

Mensen met een beperking als reuma en pillen niet uit verpakking krijgen

Mensen met een visuele beperking

Kan nog wel ff doorgaan hoor

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 9, 2023 om 14:38
2067 Antwoorden / Vragen

Wat u altijd kunt doen, met argumenten bezwaar maken en eventueel een procedure starten. Ik lees overigens nul argumenten in uw verhaal, dat ook nog eens veel context mist.

mo
door mof - May 10, 2023 om 12:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Vraag ze onverpakt mee

Me
door Meindo - May 10, 2023 om 12:54
64 Antwoorden / Vragen

Theclas: wat een raar en naar  antwoord.

th
door thieu - May 10, 2023 om 13:02
148 Antwoorden / 0 Vragen

De verpakking van de medicijnen maakt naar mijn idee onlosmakelijk deel uit van de levering ervan en zou gewoon vergoed moeten worden door de zorgverzekeraar. Het is om te beginnen al vreemd dat die verpakking apart op de rekening staat. Ik begrijp dit dan ook niet.
Straks gaan ze het printen en plakken van het stickertje ook nog apart doorberekenen.
Ik heb overigens net de info over Baxterrollen gelezen. Wat een flauwe kul! En bovendien een hele hoop plastic afval. Er zijn prima medicijndoosjes daarvoor te koop.
Ik denk overigens dat die kosten niet zozeer de verpakking betreffen maar eerder het werk dat de apotheker er van heeft (en wat je met een medicijndoosje prima zelf kan)

rj
door rjw May 10, 2023 om 18:09
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Dit is extra verpakking, op maat verpakt per client.

En waarom is het flauwekul? En als je het in doosjes doet, wie gaat die dan vullen met de juiste spullen en wie garandeert dat het goed gaat? Dat jij geen verstand van de materie wil niet zeggen dat degene die er wel verstand van hebben raar zijn.

rialome
door rialome - May 10, 2023 om 14:08
7 Antwoorden / 2 Vragen

Nog meer kosten wat bezopen waar gaan we naar toe wil ook me pillen wel los ophalen bij apotheek ze verdienen al genoeg elke keer als je medicijnen krijg zit er veel papier werk bij informatie waar je niet om vraag en toch maar in rekening brengen boehhhhhh als je zorg verzekering belt die  doen net of het normaal is steeds door je eigen risico heen vaak gebeld ook met verkeerde medicijnen brengen ze bij de kl
a in rekening de zorg een zooitje de zorg

rialome
door rialome - May 10, 2023 om 14:15
7 Antwoorden / 2 Vragen

Als je echt de gebonden bent aan zo,rol medicijnen elke week of per 2 weken waarom moet er dan weer geld in rekening gebracht worden voor de verpakking als je genoeg geld heb maak het niet uit maar niet iedereen heeft een berg geld alles word als steeds duurder alles bedoel ik dan ook rijk word rijker arm word armen waar gaat dat naartoe draait alles alleen maar om geld wat een wereld bahhhhhh mijn menig

rj
door rjw May 10, 2023 om 18:12
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Wie moet het dan betalen? Of gaan we gewoon alles gratis maken?

En die mantra van rijk wordt rijker en arm wordt armer klopt ook niet. Mensen met lage inkomens krijgen ook steeds meer. Het minimumloon is verdorie 10% verhoogd dit jaar. Relatief wordt de kloof dus kleiner. En als we vergelijken met vroeger: een minimumloon is nu ca. 4200 gulden per maand. En een modaal inkomen is 90.000 gulden per jaar.

Ozymandias
door Ozymandias May 10, 2023 om 18:49
167 Antwoorden / Vragen

Daar heb je een punt. Eigenlijk moet het zijn: De rijken worden rijker en de armen iets minder arm (als ze geluk hebben).

De verhouding rijk vs arm is nou niet echt schokkend veranderd.

john devries
door john devries - May 10, 2023 om 17:29
219 Antwoorden / Vragen

Als het om een Baxterrol gaat wordt dit weet ik jarenlange gebruiker,vergoed door verzekering ( oa Unive ,CZ ,  FBTO ).Als het om ander verpakkingsmateriaal gaat is € 100 wel wat veel.

agapon1951
door agapon1951 - May 10, 2023 om 20:01
172 Antwoorden / Vragen

Kijk eens of de mogelijkheid aanwezig is deze af te schrijven van de belastingen. Veel andere zaken zijn dat ook als b.v. luiers, oortoestel batterijtjes enz misschien valt dit daar ook onder.

Fo
door Foxs - May 11, 2023 om 16:57
1 Antwoorden / Vragen

Foxs
Ik begrijp niet hoe de apotheker dit zo maar in rekening durft te brengen alle pillen worden bij hun geleverd in de verpakking en ik vraag er niet om daar nog een zakje om te doen wat dan kennelijk heel veel geld kost dan nog het fijt dat de gene die erg veel pillen nodig hebben al heel veel kosten hebben wat voor een hoop mensen niet is op te brengen daar gaan we dan maar even aan voorbij en waneer hebben ze nu eindelijk eens genoeg de graaiers of krijgen ze geen snoepreisje of bonesen meer van de fabrikant waar ze hun pillen inkopen.