mi
door michel_1 Oct 22, 2003 om 21:03
Voeding & gezondheid

Verzekering

wat is een goede uitvaartverzekering en waar moet men op letten?

1999 11 Rapporteer

mgeld
door mgeld - Apr 16, 2004 om 11:47
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bij de overlijdensverzekering die ik heb maak je maandelijks een bepaald bedrag over. Mocht je komen te overlijden dan wordt een bepaald afgesproken bedrag overgemaakt t.b.v. de uitvaart. Ook zijn er verzekering zoals bij Dela waarbij je in principe maandelijks een bedrag overmaakt voor de gehele uitvaart. Nadeel bij dit soort uitvaartverzekeringen is dat je ook daadwerkelijk de uitvaart moet regelen via Dela. Een andere uitvaartondernemer is (bijna) niet mogelijk. Ook is het vaak erg standaard wat betreft de uitvaart. Vaak komen er meerkosten bij. Je kunt ook zelf sparen voor een uitvaart. Dit is geen verzekering, maar zo heb je wel iets achter de hand. Zet het geld voor langere tijd vast en vaak kun je een gunstige rentepercentage krijgen.

du
door duccio - Apr 16, 2004 om 11:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Als je het enigszins uit je nalatenschap kunt betalen, niet verzekeren. Tenzij je het allemaal wil laten regelen, dan kun je een 'natura' uitvaartverz. afsluiten bij verschillende verzekeraars. Vergelijk dan de prijzen met elkaar. Heb je speciale (dure) wensen dan zul je goed naar de dekking moeten kijken. Succes!

jo
door jolande_1 - Apr 16, 2004 om 11:48
1 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal mee eens,toen mijn oma stierf(83)had zij haar hele leven al betaald(in dit geval aan de dela).Toen kwam het ,je kon binnen hun budget maar een x aantal rouwkaarten versturen,dit hoorde er niet bij,dat hoorde er niet bij.Dit was overigens sowiese een heel gewone begrafenis.Toen heb ik besloten:wat een geldverspillerij,als ik kom te overlijden krijg ik nog 3 maanden salaris doorbetaald,er komen verzekeringen vrij.Dus voor mij geen begrafenisverzekering.Ik heb speciale wensen op mijn lijstje staan,die worden dan echt wel gedaan.Ook kun je bepaalde zaken in eigen hand houden,zodat die ook al een stuk minder kosten als dat je dat een verzekering laat regelen.

gu
door guusop - Apr 16, 2004 om 11:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

Een goede uitvaartverzekring is een verzekering die voldoet aan jouw specifieke wensen.
Het is toaal afhankelijk van je prive situatie
Heb je eigen geld?
Wil je een geld bedrag verzekeren?
of wil je dat bij een overlijden alles geregeld wordt samen met jou.

Natura verzekringen regelen alles voor je
er zijn er 3 in nederland
DELA
Amev/Andante
Monuta

Tegen betaling van een maandpremie wordt de uitvaart geheel voor je geregeld.
De uitvaart zal dan geheel naar je eigen wensen ingevuld worden.
Bijna alles is mogelijk,
Echter aparte zaken zaken tegen meerkosten
Een uitvaart is nooit standaard zoals mgeld hieronder meldt.
Wil je een dure kist dan kan dit, wil je een koets met paartden geen probleem, witte rouwstoet is mogelijk, echter de kostende prijs wordt doorberekend aan de nabestaanden, bij b.v. Delka ben je lid van een vereniging hier is dan ook geen winstoogmerk de kosten die gemaakt worden worden doorberekend.
Een andere ondernemer inschakeln is natuurlijk ook mogelijk alleen bedenk wel dat deze bedrijven personeel in dienst hebben die gebaseerd zijn op een x aantal overlijden per jaar per gebied als eenn andere ondernemer de uitvaart regeld dan moet de verzekering toch het eigen personeel betalen, tevens is de inkoop van de kleinere plaatselijke ondernemer nooit zo scherp als dat deze grote orgaisaties de diensten kunnen inkopen(en hierop is hun premie berekend) een andere ondernemer is dus relatief duur voor de verzekeringen derhalve wordt de meerprijs doorberekend.
De natura maatschappijen maken veelal gebruik van de opbaarmogelijkheden in de woonplaats van de overledene, zij huren de ruimte dan gewoon in (veelal kostenloos voor de nabestaanden)

Heb je zelf voldoende eigen geld een uitvaart kost gemiddeld zonder advertentie en koffietafel €4500,00 afhankelijk van plaats en invulling.
Bedenk je wel dat bij sparen voor je uitvaart en je hebt geen eigen geld meteen beschikbaar hebt, je de eerste jaren niet moet overlijden
want wie betaald de uitvaart dan.

ve
door versluis - Apr 16, 2004 om 11:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wilde deze vraag ook beantwoorden, maar aan het antwoord van Guus heb ik niets toe te voegen.

M.vr.gr.
Pieter

ve
door versluis - Apr 16, 2004 om 11:48
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wilde deze vraag ook beantwoorden, maar aan het antwoord van Guus heb ik niets toe te voegen.

M.vr.gr.
Pieter

ri
door rimmert - Jun 1, 2004 om 09:07
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Guus jij slaat de plank goed mis.

Maar dat is onwetendheid, er zijn namelijk tig natura uitvaartverzekerars.

Voor een verder antwoord verwijs ik naar het forum onder gezondheid-uitvaart.

be
door ben1958 - Jan 8, 2005 om 20:10
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het is inderdaad soms het geval dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Het vergelijken van polisvoorwaarden is voor een leek meestal onbegonnen werk.  Ook hier de bewuste bomen..........

Vaak is het afsluiten van een verzekering een kwestie van keuzes, kies je voor een natura-verzekering ( "alles" wordt geregeld) of voor een verzekering die geld uitkeerd.

Persoonlijk zou ik de keus maken voor de laatste vorm van verzekeren, een verzekering die uitkeerd aan de verzekeringnemer of aan de erfgenamen.

Het voordeel is dat er geld uitgekeerd wordt en je niet aan een gebonden pakket zit.  In natura verzekeringen zijn de extra's boven een pakket vaak bovenmatig geprijst.

Op dit moment betaald men voor een gemiddelde uitvaart ca € 5500,= - € 7500,= .  Alles is afhankelijk van wat men wenst tijdens een uitvaart.

Voor het aangeven van wensen kan men een zgn wilsbeschikking invullen en deze zelf te bewaren en/of deze in bewaring te geven bij de uitvaartondernemer die uw uitvaart dient te verzorgen.

Een wilsbeschikking is te downloaden vanaf http://www.phoenixuitvaartverzorging.nl

Sluit een verzekering af die een opbouwende regeling heeft. Met andere woorden geindexeerd is, de verzekering wordt elk jaar meer waard.  Kijk ook bij het afsluiten naar de duur van premiebetaling........probeer de polis premievrij te hebben op het moment dat u met pensioen gaat.

Wilt u geen premie betalen dan kunt u kiezen voor een koopsom of een depositostorting bij een uitvaartondernemer.

Ik hoop dat ik u voldoende heb kunnen informeren.

be
door berit_1 - Aug 25, 2006 om 00:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

heb je misschien ervaring met de natura verzekering van dela ik heb mijn vader gecremeerd bij een andere uitvaart verzorging en zij moeten dit nu met dela regelen de kosten zou graag willen weten waarom dela hier zo moeilijk over doet daar er geen dela uitvaartbedrijf in onze stad zit (wist dus de verzekeringsadviseur ook niet)

jeuneke
door jeuneke - Sep 25, 2006 om 20:54
65 Antwoorden / 34 Vragen

Hebt u al eens gedacht om zelf de hele begrafenis/crematie te regelen? Dat is best te doen, zeker als je het overlijden van te voren ziet aankomen. Een handige hulp hierbij is: Gids voor de uitvaart, de laatste eer in eigen hand  (isbn: 90-9004556-2)

ma
door marilyn76 - Nov 3, 2006 om 23:03
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Zelf ben ik een adviseuse in de uitvaart. Wat het belangrijkste is:

A: het verzekerd bedrag en de daarbij behorende premie. B: let er op of je een gelijkblijvende premie hebt. Dat die dus niet stijgt. C. natuurlijk de kleine lettertjes. D. Of er winst voor jezelf op zit. E. Trap er ook niet in dat je een hele lage premie hebt. Als dat het geval is kun je er al bijna voor 100% van uit gaan dat de premie ieder jaar zal stijgen, waardoor je dus op ten duur alleen maar meer kwijt bent dan nodig is. F. Als je een pakket neemt hou er dan ook rekening mee dat je altijd bij moet betalen. Wijk je af van de gangbare kist moet je betalen, i.d. voor de bloemen en zo zijn er nog veel meer dingen die absoluut kunnen stijgen.

Gemiddeld ben je tegenwoordig ongeveer 10.000 euro kwijt. Dat is wel inclusief grafsteen en grafrechten. De grafrechten zijn wel verschillend per regio.

Gr Marilyn