mi
door micrayes Dec 17, 2008 om 19:59
Voeding & gezondheid

Verzorgingstehuis kosten

Mijn moeder moet naar een verzorgingstehuis, daar krijgt ze 1 kamer, van 3 x4 meter.en nu moet ze 1500 euro betalen om deze kamer alleen te behangen en te schilderen. Ik vindt dit veel te duur , zelf kan ik het voor minder dan de helft doen. Maar dat mag niet. Wie heeft ook zo een ervaring ??????

556 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 17, 2008 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Amsterdam en het is het Geradshuis .

ve
door verwijderd - Dec 17, 2008 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Nog nooit van gehoord, ik red het zelf wel voor E 100,00, wat kost nou beetje verf en behang voor zn piepklein kamertje.........

zelfs als je gemeubileerd of gestoffeeerd huurt betaal je deze kosten niet, dat is dan al reeds verwerkt in een huurprijs.

Indien een bedrijf het zou doen kost natuurlijk veel (meer) geld, maar dat je dat niet zelf zou mogen doen lijkt me onzinnig, ik heb het althans nog nooit gehoord.

Welke instelling/waar betreft het ?

ve
door verwijderd - Dec 17, 2008 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Dat is een fors bedrag. Twee [2] man één dag werk? Kosten zijn dan 16 X €70 = €1120. Plus materiaal €350? Nou dan komt het toch aardig in de buurt van de €1500 zou ik denken. Dus de prijs is [niet] te hoog? Wat wel vreemd is dat de huurder dit moet betalen. Volgens mij moet de verhuurder de kamer opleveren voor bewoning. En dat is zoals het er uitziet/zag. Opknappen is voor kosten van de verhuurder of op kosten van de vorige huurder. U kunt zich ook eens afvragen hoelang de vorige bewoner daar ingezeten heeft. Als dat ook maar kort is doet men misschien helemaal niets aan het schilderwerk. M.a.w. als u [uiteindelijk] zou moeten betalen dan is het raadzaam vooraf en achteraf te bekijken wat er dan gedaan is voor die €1500.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - Dec 17, 2008 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou in ieder geval eerst even  informeren of zelf schilderen dan niet valt onder `naar eigen inzicht en wensen inrichten` zoals te lezen is op hun site ;

 -----De appartementen kunnen naar eigen inzicht en wensen worden ingericht. De zelfstandigheid staat hoog in het vaandel -----  A.H. Gerhardhuis

Wat mij betreft heeft zelf gekozen kleur of behang ook alles te maken met inrichting naar eigen inzicht en wens…………….

Informeer even bij Zorgbelang of dit zomaar kan wat verzorgingshuis stelt en als dit je niet opgedrongen kan worden tegen zulke hoge kosten wat je dan moet doen om hier bezwaar tegen te maken indien zorginstelling niet thuisgeeft.

Je moet altijd in eerste instantie een klacht in te dienen bij de betreffende partij.z

ve
door verwijderd - Dec 17, 2008 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Paste niet in een keer ;-(

Zorgbelang Nederland: Wat doen ze?

     Taken

          Zorgbelangorganisaties zijn actief binnen zorg en welzijn.

         Het takenpakket van een Zorgbelangorganisatie bestaat uit de volgende onderdelen:

         -het registreren van klachten en het bieden van ondersteuning

        bij klachtmeldingen

ve
door verwijderd - Dec 17, 2008 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Belachelijk, werk zelf in een zorginstelling in Amsterdam en ik weet dat het echt niet meer dan 500 euro kost om een kamer op te knappen.

Bij ons wordt een kamer geschilderd en schoongemaakt opgeleverd en hoeft de nieuwe (of vorige) bewoner echt niets te betalen.

Vraag een specificatie van de kosten, dit kan niet kloppen.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2008 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja en dan is het ook nog voor max 3 jaar , want dan gaan ze verhuizen naar een andere lokatie. Maar iedereen bedankt voor de reactie*s , ik voel me toch gesteund.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2008 om 23:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Duif , bij welk huis is dat dan , waar u werkt , misschien is daar wel een plekje voor mijn moeder. Ze heeft alleen maar haar pensioentje en dat is echt geen vetpot. Moet ze nu op haar 87 jarige leeftijd iets op afbetaling doen , terwijl ze nog nooit in haar leven iets van schuld heeft gehad. Zelf kan ik niks bijdragen omdat ik ook maar een klein inkomen heb. Is er dan echt zo een verschil in verzorgings huizen?????? dat je wel bij de een ,en niet bij de ander hoeft te betalen, als je een kamer betrekt. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt van daar mijn oproep hier.

ve
door verwijderd - Dec 18, 2008 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn profiel staat mijn email adres, mail me en ik zal je vertellen welk huis het is.

ve
door verwijderd - Dec 18, 2008 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste micrayes: 1500 euro? Wat plakken ze dan tegen de muur? Ongehoord hoog bedrag, mijn schoonzoon heeft een schildersbedrijf en doet ook wel eens wat behangwerk (wat overigens uit de tijd is, maar dit ter zijde) Een bedrag van 500 euro klinkt wel redelijk aannemelijk, blijft echter nog over: Waarom betalen? Uw moeder heeft gewoon recht op een nette kamer, opknappen is in mijn optiek, dan ook voor de verhuurder, Uw moeder heeft dat gewoon verdiend, belachelijk verzorgingstehuis, om daarvoor ook nog eens geld te (durven) vragen. En dan ook nog eens de opmerking, dat U het zelf niet mag doen, nee, daar ging ik niet aan betalen, echt niet..neem maar kontakt op met duif2 zou ik zeggen, succes! Gr. Henri