ba
door batchie May 22, 2007 om 09:59
Voeding & gezondheid

Vleesvervangers

Zijn er ook goede vleesvervangers zonder ei?

Want bijv de Quorn producten bevatten ei.
En volgens mijn geloof zien wij ei ook als non-veg voedsel.

1082 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 22, 2007 om 10:08
16887 Antwoorden / 202 Vragen

ja, doe navraag bij een goede bio winkel. ( vleesvervangers, of ze goed zijn bepaalt u zelf) (non-veg is toch niet vegetarisch/veganistisch terwijl u klaarblijkelijk vehanistisch eet)?

fi
door fiatpanda - Jun 7, 2007 om 20:29
3 Antwoorden / 1 Vragen

kijkt u eens bijvoorbeeld op de site www.lekkerplantaardig.nl. Misschien vindt u daar iets tussen?

pe
door pettie - Jun 20, 2007 om 14:33
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wat dacht u van tahoe en tempeh. Lekker en goedkoop.

akw
door akw - Jun 20, 2007 om 14:44
46 Antwoorden / 8 Vragen

Hoi,

Misschien kun je hier wat meer tips vinden voor vleesvervangers.

En hier een stukje over Quorn. En hier  de site van Quorn.

Succes!

jc
door jcaspers - Jul 28, 2007 om 21:24
74 Antwoorden / 100 Vragen

Seitan is volledig plantaardig gemaakt van tarwegluten.

Combinatie bonen/peulvruchten en rijst is erg goed.

Noten zijn voedzaam en een goede vleesvervanger. Zaden ook.

elenay
door elenay - Aug 11, 2007 om 00:13
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Dag batchie,

Nu zijn sojabonen als je er niet allergisch voor bent natuurlijk wel gezond, maar bewerkte sojaproducten naar mijn weten niet. Ik heb daar laatst een heel artikel over gelezen. Dus ik ben er van afgestapt. Maar ik heb nog wel een link voor je waar je nog meer kunt lezen over sojaproducten:

 Nieuws over soja

so
door sodexho21 - Sep 19, 2007 om 19:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

een goede keuze is een vales product deze bevatten zuivel in plaats van ei,

let op er is wel een soort val vales die ei bevat lees het etiket

tovenaer
door tovenaer - Jul 21, 2008 om 21:33
3 Antwoorden / 3 Vragen

Ik gebruik zelf graag miso als vleesvervanger. Gecombineerd met tahin is dit een heerlijke saus. Ik eet ook graag vis. En maaltijdsalades. Kijk ook eens bij mijn rubriek vegetarisch.bij tovenaer.