te
door tervla Feb 5, 2006 om 18:43
Voeding & gezondheid

Voedingssupplement

wat is er bekend over salugen-genotrim? Dit moet een voedingssupplement zijn die aan de hand van een dna-test pillen voorschrijft waarmee de stofwisseling beter geregeld wordt, zodat men spectaculair kan afvallen.

389 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 5, 2006 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo tervra,

Afgelopen zaterdag was de Genotrim-pil van Salugen één van de onderwerpen bij het consumentenprogramma Kassa. Al eerder waren er al kritische geluiden op diverse websites en na de officiele reactie van het Voedingscentrum is er nu ook een kritisch geluid van het consumentenprogramma Kassa.

Ook volgens Kassa is de DNA-pil toekomstmuziek:

Volgens diverse Nederlandse wetenschappers van Universiteit Wageningen, het AMC, Universiteit Maastricht, het Hubrecht Laboratorium en het LUMC die Kassa heeft geraadpleegd, kunnen de claims van Salugen absoluut niet worden waargemaakt. Op internet zijn nog veel meer kritische geluiden te horen. Ze zijn het er allemaal over eens dat het afstemmen van pillen op basis van DNA-materiaal om af te vallen grote onzin is. De wetenschap is nog niet zover om op deze wijze in te grijpen op het lichaam. Er spelen ontzettend veel genen een rol bij overgewicht, maar hoe en wat precies is nog niet echt bekend.
Op de website van Kassa kwam ik ook nog een stukje tegen over de ingrediënten van de dieetpil:

Lange tijd stond er bij de ingrediënten op de site de stof dehydroëpiandrosteron (DHEA). In Nederland mag die stof niet in een vrij verkrijgbaar voedingssupplement zitten en toen Kassa aan Salugen vroeg hoe dat zit, werd er opeens gezegd dat dat een vergissing is en dat het er helemaal niet in zit. De Inspectie voor de Volksgezondheid zal er in ieder geval een onderzoek naar instellen.
Het eerste bericht over de DNA-pil heeft Salugen waarschijnlijk behoorlijk wat geld opgeleverd, er schijnen al 3000 mensen de Genotrim-pil te hebben aangevraagd. Ik hoop dat nu het onderwerp ook in Kassa is behandeld niemand meer deze pillen besteld!

De uitzending van Kassa is overigens nog te bekijken. Het gedeelte over Genotrim en Salugen begint ongeveer na 13.40 minuten.

» KASSA 28 januari 2006 - Genotrim & Salugen

ve
door verwijderd - Feb 5, 2006 om 19:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor alle duidelijkheid een aantal ?? blauwe links zou gezien de data niet meer kunnen werken ,even e.e.a. afklikken .fred

ve
door verwijderd - Feb 5, 2006 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer en/of mevrouw.

Mag het nu nog niet bekend zijn bij u, er is nog steeds geen wonderpil op de markt, waardoor je spectaculair afvalt. Het enigste wat afvalt is uw portomonnee. Gewoon minder eten en meer bewegen is het aller, allerbeste medicijn.

Deze week is er in Amerika een middel op de markt gebracht, die een door braak in de afvalrace was. Echter als u de uitleg hoorde die het desbetreffende laboratorium erbij gaf, was u ook gelijk weer genezen. In het nieuwe betrouwbare middel zit een stof die de vetopname in het lichaam vertaagt. Dit is ook geen wonder middel die je gelijk vele kilos laat afvallen, maar men kan iets vetter eten zonder direct dik te worden. Wel werd erbij gezegd, wij kunnen geen enkel medicijn in welke vorm dan ook, ontwikkelen die een sprookje waarheid laat worden. In de hele afvalwereld zijn zovele medicijnen, drankjes en alle andere soorten van dingen, die nog nooit het beoogde effect waar hebben kunnen maken. Gezond eten, normale proporties geen borden en sloten vol, en bewegen kunnen je helpen een gewichtsverlies te realiseren. Ga eens bij een dieetitiste binnen, die kan je vaak heel goede adviesen geven, en misschien is uw eetgewoonte normaal, maar neemt u toch iets waarvan u een behoorlijke gewichts toename heeft.

Heel veel succes met uw goede voornemen, om gewichts verlies te willen realiseren, echter u alleen kunt het doen, door uw eet en drinkgewoonte aan te passen. Een echt wondermiddel is nog steeds niet uitgevonden.

Opaleo.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2006 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank voor uw reactie. Ik had echter niet gevraagd hoe moet ik afvallen, slechts: wat is er bekend over bovengenoemde pillen.

met vriendelijke groet,

Tervla