ve
door verstop Dec 1, 2017 om 08:38
Voeding & gezondheid

Vuurwerk

Hoe is het mogelijk dat de Aldi al vanaf 1 december vuurwerk verkoopt? Zie hun folder.
Vuurwerk mag toch pas op 31 december verkocht worden?

10426 8 Rapporteer

ne
door neodutchio - Dec 1, 2017 om 08:46
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Normaal vuurwerk mag in de laatste 3 dagen van het jaar verkocht worden. Tenzij een van de dagen op zondag valt, dan wordt het een dag naar voren getrokken.
Aldi verkoopt siervuurwerk en dat mag gewoon het hele jaar verkocht worden. Of denkt u dat bv een sterretje in een taart niet mag?

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 1, 2017 om 09:13
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Als het vuurwerk pas op de laatste dag van het jaar verkocht mag worden kan de supermarkt niet op tijd dicht. Na de koop mag het echter niet vóór oudejaarsdag gebruikt worden. Aan kinderen onder 12 jaar wordt het niet verkocht.

@H
door @HENK@ Dec 1, 2017 om 12:48
159 Antwoorden / 1 Vragen

dit is natuurlijk onzin, elke verkoper moet zich aan de verkoopvoorwaarden houden, ook supermarkten!

Het Aldi vuurwerk is echter categorie 1 vuurwerk wat het hele jaar verkocht en ook gebruikt mag worden!

De leeftijdgrens van 12 jaar klopt

sjjoppy
door sjjoppy Dec 1, 2017 om 13:41
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Als het vuurwerk pas op de laatste dag van het jaar verkocht mag worden dan loopt het die dag storm ln de supermarkt en zij willen natuurlijk ook op die dag vervroegd sluiten. Dus het vuurwerk mag het gehele jaar door verkocht worden maar zal niet altijd voorradig zijn.

Cookies
door Cookies Dec 1, 2017 om 13:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Hoe kom je erbij dat vuurwerk pas op de laatste dag verkocht mag worden? Het mag dit jaar juist NIET op 31/12 verkocht worden.

De verkoopdagen in 2017 zijn 28, 29 en 30 december https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuurwerk/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-weten-als-ik-vuurwerk-wil-verkopen

gerbera
door gerbera - Dec 1, 2017 om 12:08
7382 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u goed gekeken waar het over gaat. Trekbommetjes, knalerwten, ratellinten enz. Die dingen zijn net zo gevaarlijk als een brandende lucifer. Zijn in een feestartikelenwinkel het hele jaar verkrijgbaar.

Cookies
door Cookies Dec 1, 2017 om 12:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Levensgevaarlijk!;-))

costnix
door costnix Dec 1, 2017 om 12:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De klappertjes van vroeger waren erg gevaarlijk. Ik heb ooit een schop onder mijn hol gekregen van een trambestuurder. We hadden een aantal van die doosjes klappertjes op de tramrails gelegd. De bestuurder was zich een hoedje geschrokken van de knallen en ging ons achterna. Ik was de langzaamste :-)

me
door mein33 Dec 1, 2017 om 13:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

>

ne
door neodutchio Dec 1, 2017 om 14:00
5173 Antwoorden / 12 Vragen

@Costnix, waren de klappertjes zo gevaarlijk, of het gevolg ;)

@H
door @HENK@ - Dec 1, 2017 om 12:49
159 Antwoorden / 1 Vragen

Categorie 1 vuurwerk mag het hele jaar verkocht EN gebruikt worden!

klik hier

mo
door mof - Dec 1, 2017 om 13:37
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als aldi dat open en bloot doet dan zullen ze wel een vergunning hebben daarvoor.
zelf koop ik nooit vuurwerk, besteed mijn geld liever aan nuttiger zaken waarvan ik langer plezier heb, maar
dat moet iedereen voor zich/haarzelf weten uiteindelijk.
mij interesseert het verder ook niet wie wel of geen vuurwerk verkoopt, zolang mensen elkaar maar geen overlast bezorgen.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 1, 2017 om 14:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Mensen die overlast hebben zijn er in 2 categorieen. 1 de serieuze klager die  aantoonbaar last/schade heeft.
2 de beroepszeikerds en die moeten niet zeuren, voor die paar uurtjes per jaar.

costnix
door costnix Dec 2, 2017 om 02:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@diewilik: It takes one, to know one ;-)

Cookies
door Cookies - Dec 1, 2017 om 13:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

uurwerk mag toch pas op 31 december verkocht worden?

Hoe kom je erbij dat vuurwerk pas op de laatste dag verkocht mag worden? Het mag dit jaar juist NIET op 31/12 verkocht worden.

De verkoopdagen in 2017 zijn 28, 29 en 30 december https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/vuurwerk/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-weten-als-ik-vuurwerk-wil-verkopen

jo
door johannes 59 - Dec 1, 2017 om 23:34
21 Antwoorden / 0 Vragen

voor sier vuurwerk hoef je niet speciaal naar de Aldi, er zijn veel winkels die het heel het jaar verkopen.
Knal of sier of vuurpijlen, ik woon dicht bij belgie, daar is het heel het jaar te koop, en toch zie je het bijna nergens worden afgestoken.
Hier wordt in december gecontroleerd op de wegen naar en in Nederland door de politie, rest van het jaar kun je het gewoon inladen en (veilig) meenemen geen mens die dat controleerd.

Hans.

gerbera
door gerbera Dec 2, 2017 om 11:58
7382 Antwoorden / 14 Vragen

ik woon dicht bij belgie, daar is het heel het jaar te koop,

Ja in China ook!  Misschien bent u het ff kwijt maar wist u dat er in Nederland andere regels gelden dan in België t.a.v van verkoop en gebruik van vuurwerk?

Er
door Ernst1315 - Dec 4, 2017 om 15:32
3 Antwoorden / 2 Vragen

Het is kindervuurwerk