ar
door arenddevries Mar 13, 2012 om 11:59
Voeding & gezondheid

Waar kan ik een leesbril online kopen met garantie?

Hallo! Ik moet een leesbril aanschaffen, maar heb totaal niet de tijd om langs een opticien te gaan ofzo. Dus wil ik online een leesbril aanschaffen. Hiervoor belande ik op deze webshop met leesbrillen maar ik kan nergens iets over garantie voor een jaar vinden ofzo, ook op andere sites niet. Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt!

1339 14 Rapporteer

vladja
door vladja - Mar 13, 2012 om 12:22
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Hoe weet je welke sterkte de bril moet zijn?

Voor een leesbril hoef je niet langs een opticien. Die kan je kant en klaar bij heel veel winkels (warenhuizen, drogisterijketens etc.) kopen, bijv. tijdens koopzondag of koopavond. Dan kan je gelijk uitproberen welke sterkte je nodig hebt en uitproberen of het model lekker zit en je staat.

Vladja

mahadma
door mahadma - Mar 13, 2012 om 12:54
11590 Antwoorden / 51 Vragen

maar heb totaal niet de tijd om langs een opticien te gaan ofzo.

In verband met uw ogen zou ik u toch zeker adviseren naar een opticien in de buurt te gaan waar u even een uurtje zich vrij kunt maken. Via internet is er geen enkele opticiën die u correct kan refractioeren (= uw correctie bepalen). Een uurtje vrij is toch zeker wel ergens te vinden of bent u 200% onmisbaar?

zw
door zwaardvis - Mar 13, 2012 om 12:54
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Het is jammer dat je de sterkte niet weet. Bij www.lensway.nl geven ze maandelijks 2000 brillen gratis (montuur + enkelvoudige glazen op je persoonlijke sterkte) weg. Alleen 4,95 verzendkosten. Kijk regelmatig op xgratis.nl voor nieuwe acties.

mahadma
door mahadma - Mar 13, 2012 om 12:54
11590 Antwoorden / 51 Vragen

refractioeren moet zijn refractioneren.

zwemmer
door zwemmer - Mar 13, 2012 om 12:55
2638 Antwoorden / 35 Vragen

De eenvoudige leesbrillen die je online kunt kopen zijn zo simpel gefabriceerd (massaproductie) dat er geen garantie op gegeven kan worden. Zo'n leesbrilletje gaat lang mee en koop je al voor minder dan € 10.

Zwemmer

mahadma
door mahadma - Mar 13, 2012 om 12:58
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Zwemmer,

maar TS weet geen sterkte, maar kan dat in een winkel wel proberen om een universele leesbril aan te schaffen. Maar daar zal TS dan ook geen tijd voor hebben.

zwemmer
door zwemmer - Mar 13, 2012 om 13:02
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dat moet de TS zelf zien. Misschien kan ze bij een bezoekje aan de Hema of Kruidvat een bril proberen om de sterkte te achterhalen. Je hoeft nu niet alles voor te bedenken.

zwemmer
door zwemmer - Mar 13, 2012 om 13:05
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Overigens kun je bij Antonia's leesbrillen.nl een sterktemeter op PDF vinden.

Zwemmer

be
door bertvisser_1 - Mar 6, 2014 om 18:29
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou niet zomaar bij een webshop kopen, omdat je dan niet weet of ze echt deskundig zijn. Ik heb een goede ervaring met www.deleesbrilwinkel.nl De eigenaar is een echte opticien met verstand van zaken.

Bert

mahadma
door mahadma - Mar 6, 2014 om 18:43
11590 Antwoorden / 51 Vragen

@bertvisser, ik koop nooit en te nimmer een strikt persoonlijk en precies product als een bril via internet, maar ga gewoon naar een opticien. Daar heb ik na de aankoop ook een ersoonlijke service qua afpassen van het geheel. Probeer dàt maar eens via internet (meneer, mijn bril zit niet goed.) En ik maak geen reclame voor het bedrijf waar u (kennelijk) werkt.

gompy2
door gompy2 - Mar 6, 2014 om 19:18
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben bang dat het brillenadvies al dan niet online of direct, erg veel vruchten af heeft geworpen...
Reageren op een topic van een jaar geleden zet niet echt veel zoden aan de dijk, toch?

hutch
door hutch - Mar 6, 2014 om 19:37
4517 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=bertvisser schreef op donderdag 6 mrt 2014, 18:29]Ik zou niet zomaar bij een webshop kopen, omdat je dan niet weet of ze echt deskundig zijn. Ik heb een goede ervaring met www.deleesbrilwinkel.nl De eigenaar is een echte opticien met verstand van zaken. Bert
Toch knap dat u in uw reactie zichzelf tegenspreekt.

tijger1
door tijger1 - Mar 6, 2014 om 20:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hutch

Maar dat is ook niet zomaar een webshop ;-)

macwouter
door macwouter - Mar 7, 2014 om 00:28
825 Antwoorden / 9 Vragen

Bij ons wordt u er mee dood gegooid leesbrillen van 3.50 euro met een sterkte van 1.50-2.00-2.50-3.00. En wilt u voor dat bedrag ook nog garantie ? Hallo zeg. Stuur de buurman of vrouw even langs dan geef ik er wel een doos mee kun je uitzoeken de rest krijg ik wel terug, zo flauw ben ik nou ook weer niet.