gerdamarijke
door gerdamarijke Dec 17, 2016 om 00:10
Voeding & gezondheid
Waar te koop?

Ik ben op zoek naar witte/zwarte peper en nootmuskaat in een blikke busje met een draaideksel.
Appie had ze bij ons in de buurt nog als laatste supermarkt, maar ook die verpakkking is onlangs veranderd is een plastic potje met een kiep deksel aan 2 kanten. Die vind ik niet prettig omdat het doseren hiermee moeilijk gaat. Wie weet welke supermarkt nog blikjes heeft?

8410 7 Rapporteer

bosduif
door bosduif - Dec 17, 2016 om 01:59
113 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zit met hetzelfde probleem en ben nu bezig om een oplossing te vinden voor het zelf vullen van de blikken busjes. Met een zelf gevouwen papieren trechtertje gaat het niet echt goed. De gaatjes afplakken ( op 1 na) werkt ook niet want dan kan het klepje niet meer dicht. Ik wacht vol spanning af of er iemand is die een antwoordt weet. Ik snap niet dat iemand op het idee is gekomen een peperstrooier met zoveel gaatjes in het leven te roepen en ik ben blij dat ik niet de enige ben die hier een probleem mee heeft.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 17, 2016 om 07:47
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Heb gezocht maar niets kunnen vinden, wilt u niet overgaan op korrels in een pepermolen?

costnix
door costnix Dec 17, 2016 om 08:10
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dan blijft get probleem met de nootmuskaat.
Een pepermolen werkt inderdaad prima.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 17, 2016 om 08:35
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt maar daar kan een raspje voor gebruikt worden.

pi
door pieterwolters Dec 17, 2016 om 14:55
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Is ook nog eens veel lekkerder dan voorgemalen uit zo'n potje.

sjjoppy
door sjjoppy Dec 17, 2016 om 15:01
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Zeker, het verbaasde mij dat er zoveel moeite gedaan werd om aan een blikje te komen.

diumenge
door diumenge - Dec 17, 2016 om 15:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dekseltje in tweeën knippen (over de lengte) en voortaan nog maar één deel van het dekseltje open doen.

bosduif
door bosduif Dec 17, 2016 om 21:03
113 Antwoorden / 21 Vragen

@Diumenge, +10. Heb het dekseltje met de gaatjes zo ingesneden dat er bij het openen van het kleinste stukje deksel er maar 1 gaatje vrij komt. Dom dat ik er zelf niet op was gekomen. Dank voor de oplossing. Ik ga de blikken busjes maar bewaren. Wordt vast nog eens een collectors item.

holstein
door holstein - Dec 17, 2016 om 15:19
922 Antwoorden / 16 Vragen

Zal toch een glazen potje van Silvo, Verstegen of eigen merk worden, want die blikjes is volgens mij over en uit, vind je nergens meer.

tenormin
door tenormin - Dec 17, 2016 om 18:17
16829 Antwoorden / 108 Vragen

't Is er gewoon niet meer, alleen nu de glazen potjes met dubbel deksel, dus kleine en grote strooi opening. En uiteraard andere vormen van. Blik is uit qua kruiden.

gerdamarijke
door gerdamarijke - Dec 17, 2016 om 18:44
330 Antwoorden / 15 Vragen

Bedankt voor de antwoorden, het meedenken.
Hoopte dat er toch nog ergens een supermarkt keten was die ze wel had.
Dan zal ik inderdaad op die andere potjes over moeten, jammer.

rembrantd
door rembrantd - Dec 18, 2016 om 17:29
116 Antwoorden / 36 Vragen

Helaas nergens meer. Koop een peper- en zoutstel bij de spullenhulp voor €1,- en giet de specerijen over.