wo

Waarop zijn de resultaten op dierproeven gerelateerd en hoe wordt dit onderzoch?

Wij vroegen ons af hoe onder andere cosmetica (zoals mascara) worden getest op dieren en waaruit blijkt of een product wel of niet schadelijk is op mensen.

1128 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2020 om 23:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daarover is ongetwijfeld heel wat te lezen op het internet als u daar die vraag intoetst. Ga ik niet voor u doen.

Ook zult u de nodige verhalen en aanbiedingen krijgen in uw mailbox nu u uw mailadres als gebruikersnaam op het wereldwijde web hebt gezet.

Misschien verstandig dat te wijzigen in uw profiel?

besseldekker
door besseldekker - Feb 8, 2020 om 07:39
123 Antwoorden / 0 Vragen

Dierproeven voor cosmetica zijn in Europa sinds 2013 verboden. Er zijn wel andere veiligheidsvoorzorgen, maar daarvoor kunt u beter de cosmetische industrie benaderen — tenzij dit forum een toxicoloog rijk is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 8, 2020 om 10:23
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Als gezegd, in Europa verboden! Het zal ongetwijfeld nog wel hier en daar buiten Europa gebeuren in (Universiteits of fabrieks) laboratoria. Ik vraag mij echter af oif de invoer dan aldus geteste producten binnen Euriopa nog wel is toegestaan en mogelijk als u het kan verkrijgen illegale import is.

do
door doortjekl Feb 10, 2020 om 08:58
Antwoorden / Vragen

In Europa geldt een handel- én productieverbod op cosmetica die getest is op dierproeven. De winkels in Europa mogen dus geen op dier geteste cosmetische producten verkopen. Het verbod geldt ook laboratoria - de enige uitzondering is als de stoffen een risico vormen voor milieu (cosmetica eindigt vaak in het water) en voor de werknemers (die ermee werken in fabrieken).

Qua illegale import: het is illegaal... je kunt waarschijnlijk veel verboden dingen verkrijgen via illegale import ;-)

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2020 om 11:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

aurora1
door aurora1 - Feb 8, 2020 om 12:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En dat was niet op internet te vinden?

Ka
door Kassagebruiker - Feb 8, 2020 om 15:49
683 Antwoorden / 5 Vragen

Net wat gezien op internet, welliswaar wel over proeven op dieren maar niet over cosmetica. Als er geen medische proeven mogen gedaan worden op mensen, dan blijven de dieren over. Dus dan komt de vraag boven: Hoe moet er dan getest worden?

do
door doortjekl Feb 10, 2020 om 08:53
Antwoorden / Vragen

Er bestaan inmiddels verschillende onderzoeksmethoden, waarmee medicijnen onderzocht kunnen worden zónder het gebruik van proefdieren. Zo is het dankzij technologische ontwikkelingen mogelijk om menselijke organen na te bootsen en te kweken op een chip. Je kunt meer lezen op https://proefdiervrij.nl/proefdiervrije-alternatieven/