ma
door malhy2 Jun 3, 2021 om 14:49
Voeding & gezondheid

Wat is de termijn waarbinnen een Antistoffentest covid-19 een betrouwbare ( > 95% zekerheid ) uitslag geeft.

Stel ik heb het vermoeden vorig jaar februari al corona te hebben gehad, kan dat nu nog aangetoond worden door een antistoffentest os is dit te laat? Ik kan nergens een termijn vinden hoelang de antistoffen in het bloed blijven zitten. Ik wil hier mijn huisarts niet mee belasten die heeft het druk genoeg met de inhaalslag maar als dat het enioge antwoord is dan moet het . Mocht iemand een link hebbe graag.

3963 10 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jun 3, 2021 om 15:03
11541 Antwoorden / 51 Vragen

De enige echte en juiste manier is een bloedtest! Meten = weten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 3, 2021 om 15:19
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Op dit moment is er alleen info te vinden dat de antistoffen tenminste een half jaar aanwezig blijven. Op het i-net vindt u o.a. deze info van het AD https://www.ad.nl/binnenland/goed-nieuws-antistoffen-tegen-corona-worden-juist-sterker-na-besmetting~a56e1750/

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2021 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat is het belang daarvan? Bent u opgeroepen voor een vaccinatie?

gerbera
door gerbera - Jun 3, 2021 om 16:23
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Stel ik heb het vermoeden vorig jaar februari al corona te hebben gehad,

Stel dat het nou gewoon een griep was (dat gaat ook gewoon door). Antistoffen blijjven gemiddeld 200 dagen aantoonbaar in bloed.

hier
  kunt u de symptomen lezen van corona en kijken of u hier mee te maken heeft gehad of toch een simpele griep..

aurora1
door aurora1 - Jun 4, 2021 om 13:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mogelijk weten ze ook hier het antwoord: https://www.sanquin.nl/bloed-doneren

johanna66
door johanna66 - Jun 7, 2021 om 11:28
48 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dit kan aangetoond worden door een bloedtest. Een paar weken geleden heb ik de test laten doen in Baarn en ik bleek antistoffen in mijn bloed te hebben. Waarschijnlijk doordat ik vorig jaar januari (voor de 1ste lockdown ) griep heb gehad wat hoogstwaarschijnlijk achteraf Covid-19 is geweest. . Zie voor verdere informatie www.sneltestpark.nl/immuniteitstest.
In Baarn heb ik het gele vaccinatieboekje ontvangen waarin dit is vermeld alsmede dat ik nog voor 200 dagen antistoffen heb.
Hopelijk heeft u wat aan deze informatie.

koekeloer
door koekeloer - Jun 7, 2021 om 11:30
562 Antwoorden / 18 Vragen

Wat voor inhaalslag heeft de huisarts? Praktijk is toch gewoon doorgegaan?
En waarom heeft u zich niet laten testen toen u dacht corona te hebben?

1paul
door 1paul - Jun 8, 2021 om 08:11
3148 Antwoorden / 0 Vragen

bloedtest via de GGD aanvragen....

capteam
door capteam - Jun 8, 2021 om 22:32
44 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vrouw wordt wekelijks op het werk getest middels een bloedtest.
In februari (dit jaar) zaten er ineens antistoffen in het bloed. Dus corona gehad.
De korte termijn antistoffen lijn is inmiddels vervaagd, maar de lange termijn antistoffen lijn is er nog steeds.
Omdat het niet via de GGD is getest (hoefde niet meer volgens de GGD) krijgt ze wel 2 vaccinaties.