basdegroot_1
door basdegroot_1 Mar 11, 2014 om 15:51
Voeding & gezondheid

Wat is een leuk idee om te trakteren op de creche voor een jongen die twee wordt?

Wat is een leuk idee om te trakteren op de creche voor een jongen die twee wordt? Ik ben op zoek naar iets dat niet te ongezond is :)

3829 21 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Mar 11, 2014 om 15:58
11590 Antwoorden / 51 Vragen

maak zelf een snackje in de vorm van een muis, hond of kat met (als voorbeeld) het lijfje van kas, oortjes van tomaat en de staart veterdrop. Doe het in een leuke verpakking, liedje erbij maken en gaan met die banaan.

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2014 om 15:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo basdegroot,

Kijk eens hier.
Of hier.

Suc6

mahadma
door mahadma - Mar 11, 2014 om 15:59
11590 Antwoorden / 51 Vragen

kas moet kaas zijn, lang leve de correctie knop.

basdegroot_1
door basdegroot_1 - Mar 11, 2014 om 16:03
3 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 11 mrt 2014, 15:59]kas moet kaas zijn, lang leve de correctie knop.
Ik had al zo'n flauw vermoeden :) Bedankt voor je idee!

tenormin
door tenormin - Mar 11, 2014 om 23:43
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Bas, moet het echt altijd gezond zijn? Die kleintjes van 2 jaar zijn dol op kip nuggets; niets verkeerds aan. En waarschijnlijk te jong voor kroketten (tjes): maar die zijn qua snacks met de minste calorieën van alle snacks. Tomaatjes, kommerinnetjes, allemaal zo "gezond", het is gewoon saai. Ja, toen mijn kinderen in de jaren 60 klein waren was het revolutionair om met appels, rozijntjes, noten e.d te komen. Manden vol heb ik gesleept. Maar anno 2014: ga eens lekker gezellig terug naar die 'goeie oude tijd'; echt feest voor de kinderen. 1 Keertje kan toch geen kwaad?

tenormin
door tenormin - Mar 11, 2014 om 23:44
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Oh ja, vergeet nog iets: de crèche medewerkers (sters) zullen ook een kreetje van blijdschap niet kunnen onderdrukking: eindelijk iets hartigs. ;-)

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2014 om 00:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Koude kipnuggets?

Het gaat hier om een kind van twee jaar. Moet daar nu al zo'n poespas met trakteren van gemaakt worden? Wat is er mis met lange vingers. Lekker ongezond met suiker.

tenormin
door tenormin - Mar 12, 2014 om 00:30
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Hoezo koud? Kan trouwens ook, koude kip is ook lekker (denk aan picknicks). Maar los daarvan: dan brengt een van de ouders, verzorgers of wie dan ook toch een mand vol met weet ik veel wat de TS kiest, later op de dag naar de crèche? Alu folie is er immers niet voor niets? En koelbox werkt ook vice versa.

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - Mar 12, 2014 om 12:02
152 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi,

Ik liet mijn kinderen op het kinderdagverblijf altijd het volgende gegeven:

je neemt mini krentebolletjes en cellofaanpapier (inpakplastic) in diverse kleurtjes en inpaklint

Je stopt de bolletjes in het cellofaanpapier en je strikt het dicht met inpaklint.

Je kunt nog een klein kaartje printen met de naam van je zoontje |(bijvoorbeeld iets van Hoera!!!!! ...... is jarig!!! of Hoeraaaaa!!!!!!!!!! ........ is 2 jaar!!!!)

Het was altijd een succes en ook de leidsters waren er altijd erg blij mee want het geeft weinig rommel en de kinderen kunnen het zelf opeten zonder al te veel hulp....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 12, 2014 om 12:13
16887 Antwoorden / 202 Vragen

En stel dat er 'per ongeluk' kinderen aanwezig zijn die om de een af andere allergie reden een aantal aangeraden dingen niet mogen hebben? Dus navraag doen bij de creche of dat het geval is om teleurstelling te voorkomen.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 12, 2014 om 13:07
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Basdegroot,
druiven,mandarijntjes, 30+komijnenkaas in kleine blokjes gesneden en bros mini chocoladereepjes puur.

Vr. gr. sjoppie.

pi
door pieterwolters - Mar 13, 2014 om 09:23
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Als het leuk moet worden zou ik voor slagroomsoesjes gaan... Perfect voor kinderen van 2 :-) Neem wel de camera mee.

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2014 om 16:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[edit redactie: Offtopic reactie]

wimmi20
door wimmi20 - Mar 14, 2014 om 16:18
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Kinderen willen helemaal geen gezond.
Niet als je een kind bent, en niet als je groot bent.
Gezond is nooit een traktatie, want je praat meestal over een groente.
Ken je die gezonde traktaties tijdens een feestje ?
Selderie, bloemkoolroosjes, tomaatjes, (oh wat lekker roep je dan tegen de jarige natuurmien) en andere levenverlengende traktaties.
Een kind wil gewoon snoepen, de mond volproppen met een schuimblok.
Ik lach me slap om het advies 30+ komijnekaas te serveren.
Wel eens een kind van 2 jaar gezien dat dat soort kaas lust?
De meeste volwassenen lusten het niet eens vanwege de karakteristieke smaak.
Informeer wel eerst of er kinderen zijn die geen suiker mogen eten.
En anders : volproppen die mondjes, worden ze lekker druk van de suiker.

tenormin
door tenormin - Mar 14, 2014 om 16:28
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 16:18]

Kinderen willen helemaal geen gezond.
Informeer wel eerst of er kinderen zijn die geen suiker mogen eten.
En anders : volproppen die mondjes, worden ze lekker druk van de suiker.

Haha, ja, de jarige job zou wel de blits maken als hij mocht trakteren op suikerspinnen! En inderdaad: wel alternatief zoeken voor de 'suikerloze' kindjes.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 14, 2014 om 16:39
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De suikerloze kindjes krijgen voor straf gezonde selderie, bloemkoolroosjes, tomaatjes,koude kip, en komijnekaas.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++==========

=tenormin schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 16:28: [quote=wimmi20 schreef op vrijdag 14 mr

Haha, ja, de jarige job zou wel de blits maken als hij mocht trakteren op suikerspinnen! En inderdaad: wel alternatief zoeken voor de 'suikerloze' kindjes.

Be
door Bemoei_Al - Mar 15, 2014 om 12:33
18 Antwoorden / 2 Vragen

Eerst navragen of er kinderen zijn met een suiker-, kleurstof-, gluten-, koemelk-, eiwit-, koolhydraten- enz. allergie.

Ik heb mijn dochter op de kinderopvang eens laten trakteren op zelfmaaktaartjes Het was een geweldig succes.
Benodigdheden: Cake, spuitbus(sen) slagroom en versierseltjes (b.v. van die potjes die bij de bakpoeder/taartmixen in de supermarkt staan).
Wil je het gezonder doen gebruik dan fruit als versierseltjes. Aardbeien, druiven, besjes etc.

tijger1
door tijger1 - Mar 15, 2014 om 12:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bestaat er dan geen cake-, slagroom- of fruit allergie? Om over de versierseltjes maar niet te spreken. Een en al kleurstof.

pino123
door pino123 - Mar 15, 2014 om 13:55
2766 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat om een kinderverjaardag.... Suikerspin apparaten, de halve Mc-Donalds...... Doe eens normaal mensen.

Kijk op internet, staan genoeg leuke voorbeelden.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 15, 2014 om 21:37
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Op mijn verjaardag kwam een strip danseres.
Veel leuker dan zelf taartjes maken.

tenormin
door tenormin - Mar 15, 2014 om 22:06
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Alles wat jij leuk vind is prima hoor, zo leuk wat je schrijft.;-O
===========================================----------------------

=wimmi20 schreef op zaterdag 15 mrt 2014, 21:37: Op mijn verjaardag kwam een strip danseres.
Veel leuker dan zelf taartjes maken.