mo
door moorees Oct 1, 2011 om 07:16
Voeding & gezondheid

Wat kan je doen tegen vet haar ?

nooit last van gehad maar sinds een half jaar heb ik last van vet haar maar is vaker wassen dan goed en met wat voor soort shampoo ?

10254 20 Rapporteer

stacey
door stacey - Oct 1, 2011 om 10:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Lees deze info eens: Klik Hier

spooky01
door spooky01 - Oct 1, 2011 om 11:43
418 Antwoorden / 56 Vragen

Hoi,

Wat ik alleen nog mis in het artikel is, uit eigen ervaring, was je haar niet te vaak. Vooral als je lang haar hebt en de laatste paar seconden met koud water, dit hielp bij mij.

druifje01
door druifje01 - Oct 1, 2011 om 11:48
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Misschien afwachten, maar dat zal de bedoeling wel niet zijn. Bij mij is het in ieder geval ineens vanzelf verdwenen en ook het vele grijs werd vanzelf weer bruin. Sta ervan versteld, zelfs geen grijze uitgroei meer en veel minder vaak wassen.

tenormin
door tenormin - Oct 1, 2011 om 12:53
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=spooky01 schreef op zaterdag 1 okt 2011, 11:43]Hoi,

Wat ik alleen nog mis in het artikel is, uit eigen ervaring, was je haar niet te vaak. Vooral als je lang haar hebt en de laatste paar seconden met koud water, dit hielp bij mij.

Je hebt het waarschijnlijk over het hoofd gezien maar er staat wel was je haar niet te veel en ook wordt erbij vermeld dat met spoelen je geen heet water moet gebruiken, dus lees ik lauw tot even koel/koud.

mostertpot
door mostertpot - Oct 3, 2011 om 12:22
162 Antwoorden / 13 Vragen

Zoals tenormin al schreef: was je haar niet zo vaak, bij mij hield dat enorm, ook met lauw water wassen hielp en overstappen op een shampoo waar je eerder het probleem niet bij had. Vooral niet je hoofdhuid maseren, maar alleen de shampoo door je haren wrijven en uitspoelen zonder te wrijven. Ook je haar niet droog wrijven, maar rustig laten opdrogen.
Succes

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 3, 2011 om 12:25
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Als er een kappersgroothandel bij jou in de buurt is ga dan even langs voor advies over de verzorgingsproducten.
De spullen die ze daar verkopen zijn over het algemeen wel duurder, maar wel beter en je hoeft er weinig van te gebruiken.

fikfeeks
door fikfeeks - Oct 3, 2011 om 12:41
16 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi
Je kunt citroensap in je shampoo doen,dat ontvet en je haar gaat er mooi van glansen.je kunt ook zo af en toe een masker maken van alleen eiwit en dit even in laten trekken.Zoals je weet ontvet eiwit ook.Niet te vaak doen en niet langer dan 15 minuten laten zitten.
Het kan ook komen omdat je b.v. teveel onder warme lampen zit ( tl buizen op het werk en zo) Deze geven veel meer warmte af dan je denkt en zo gaat je hoofdhuid ongemerkt transpireren, waardoor je haar vet wordt.
Succes met alle goede raad van iedereen.

bo
door bornsol - Oct 3, 2011 om 13:19
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=moorees schreef op zaterdag 1 okt 2011, 07:16]nooit last van gehad maar sinds een half jaar heb ik last van vet haar maar is vaker wassen dan goed en met wat voor soort shampoo ?de hoofdoorzaak is een overproductie van de talgklieren,dit kan tijdelijk zijn zo min mogelijk wassen[maakt niet uit wat voor shampoo] bij veel wassen worden talgklieren teveel geactiveerd en de haren sneller vet,mocht het na een halfjaar niet verminderen ga dan naar een dermateloog,vermijd die zgn huismiddelen de conditie van je haar wordt er enkel maar slechter van

tenormin
door tenormin - Oct 3, 2011 om 13:28
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mostertpot schreef op maandag 3 okt 2011, 12:22]Zoals tenormin al schreef: was je haar niet zo vaak, bij mij hield dat enorm, ook met lauw water wassen hielp en overstappen op een shampoo waar je eerder het probleem niet bij had. Vooral niet je hoofdhuid maseren, maar alleen de shampoo door je haren wrijven en uitspoelen zonder te wrijven. Ook je haar niet droog wrijven, maar rustig laten opdrogen.
Succes

Nou lieve mosterdpot, dat was niet mijn "wijsheid" hoor, maar de doorverwijzing van Stacey.

ha
door hansyvonne - Oct 3, 2011 om 16:16
36 Antwoorden / 8 Vragen

gebruik een neutrale shampoo, zonder teveel rimram en was je haar niet te vaak. tegenwoordig ( en al meer dan 50 jaar) worden er voor een snel resultaat, allerlei afbeitsmiddelen aan toegevoegd die niet al te best zijn voor je haar en hoofdhuid. een goedkope Ph-neutrale shampoo is volgens mij het beste. verdun deze voor 50%, waardoor je niet zo'n sterke zeepmassa op je kop krijgt. kort wassen met weinig shampoo. succes!

snah
door snah - Oct 3, 2011 om 17:22
654 Antwoorden / 61 Vragen

Ik zweer bij naspoelen met verdunde schoonmaakazijn , even laten intrekken en nogmaals uitspoelen met water . Het vet verdwijnt en het haar wordt zacht .

Het nadeel , azijn ruikt niet prettig echter tegenwoordig is er ook schoonmaakazijn met lavendelgeur

Ikzelf doe na de azijnspoeling als mijn haar droog is er een lekkere haarlotion in .

mo
door moorees - Oct 3, 2011 om 17:29
48 Antwoorden / 61 Vragen

nooit geweten dat er zoveel oplossingen zijn, iedereen heel erg bedankt ik ben er goed mee geholpen

tenormin
door tenormin - Oct 3, 2011 om 18:47
16836 Antwoorden / 108 Vragen

snah, maak je nou een geintje, schoonmaakazijn met lavendelgeur? Had natuurlijk eerst moeten googlen (ff geen zin) waar koop je dat, gewoon in de super?

snah
door snah - Oct 3, 2011 om 18:58
654 Antwoorden / 61 Vragen

Ja gewoon in de super
Mijn jumbo heeft het .

Ook kan jezelf een luchtje aan azijn toevoegen , ik gebruik nog wel eens rozenwater ( drogist ) de azijn ruikt dan naar rozen .

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 5, 2011 om 14:12
632 Antwoorden / 58 Vragen

@moorees,

Ik heb ook behoorlijk vet haar.
Tot voor kort gebruikte ik andrelonshampoo langer fris, maar dat is helaas uit de handel genomen, nu gebruik ik fructis fris, dat is vergelijkbaar.
Eerst maak ik mijn haar nat, dan neem ik een klein beetje shampoo (ter grootte van een dubbeltje) en masseer ik eerst mijn hoofdhuid (zachtjes), het schuimt dan nog niet, maar dat geeft niet.
Dan spoel ik het uit met lauw water en dan was ik het nogmaals met echt maar een heel klein beetje shampoo, ter grootte van een erwt, echt maar 1 druppeltje, nou dan schuimt het echt wel hoor!
Nogmaals goed uitspoelen.
Ik was mijn haar niet meer dan 2x per week en dat voldoet prima.
En ik zou als ik jou was geen cremespoeling gebruiken, tenminste.......als je kort haar hebt, ik heb dat ook wel gebruikt, maar mijn haar werd daar toch sneller vet van.
Succes!

Vr.gr. Wilma

@tenormin,

Schoonmaakazijn met lavendelgeur heb ik ook bij Dirk v.d. Broek in de schappen zien staan.

spooky01
door spooky01 - Oct 5, 2011 om 23:18
418 Antwoorden / 56 Vragen

nou dan schuimt het echt wel hoor!
De shampoo hoeft niet te schuimen, dat is een fabeltje.

orgelmuts
door orgelmuts - Oct 6, 2011 om 23:39
632 Antwoorden / 58 Vragen

[quote=spooky01 schreef op woensdag 5 okt 2011, 23:18] nou dan schuimt het echt wel hoor!
De shampoo hoeft niet te schuimen, dat is een fabeltje.

@spooky01

Dat weet ik, daarom stond er eerder al "de shampoo schuimt dan nog niet, maar dat geeft niet"
Maar de fabrikanten willen je laten geloven dat het wel moet schuimen, en dat is idd gewoon onzin, maar ja, heel veel mensen gebruiken dan behoorlijk wat shampoo omdat ze denken dat het moet schuimen.
Maar bij de 2de keer wassen schuimt de shampoo wel (al hoeft het niet), ook al gebruik je maar heel weinig, je hoeft in elk geval geen halve fles shampoo op je hoofd leeg te gooien.
Ik was al jaren op deze manier mijn haar en doe heel lang met een fles shampoo.

nb
door nbw - Oct 7, 2011 om 02:19
521 Antwoorden / 24 Vragen

Snap je probleem niet. Heb je nou een vriendin die te dik is of praat je over het plotseling vet worden van je eigen haar?

Vermoedt het laatste. Zou zeggen dat moet geen probleem zijn. De commercie van haarverzorgingsproducten heeft alles voorhanden. Dus koop q10 met minerale bewezen vetreductie door aloe essence en fantasitorol die uw haar ook elke dag verzorgd laat schijnen. Ergo koop dat en val het forum verder niet lastig.

tenormin
door tenormin - Oct 7, 2011 om 11:47
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=nbw schreef op vrijdag 7 okt 2011, 02:19]Snap je probleem niet. Heb je nou een vriendin die te dik is of praat je over het plotseling vet worden van je eigen haar?

Vermoedt het laatste. Zou zeggen dat moet geen probleem zijn. De commercie van haarverzorgingsproducten heeft alles voorhanden. Dus koop q10 met minerale bewezen vetreductie door aloe essence en fantasitorol die uw haar ook elke dag verzorgd laat schijnen. Ergo koop dat en val het forum verder niet lastig.

Dat is toch niet zo'n aardige reactie, bent u te laat naar bed gegaan? Op het forum mogen toch vragen worden gesteld?

mostertpot
door mostertpot - Oct 7, 2011 om 12:27
162 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=tenormin schreef op vrijdag 7 okt 2011, 11:47][quote=nbw schreef op vrijdag 7 okt 2011, 02:19]Snap je probleem niet. Heb je nou een vriendin die te dik is of praat je over het plotseling vet worden van je eigen haar?

Vermoedt het laatste. Zou zeggen dat moet geen probleem zijn. De commercie van haarverzorgingsproducten heeft alles voorhanden. Dus koop q10 met minerale bewezen vetreductie door aloe essence en fantasitorol die uw haar ook elke dag verzorgd laat schijnen. Ergo koop dat en val het forum verder niet lastig.

Dat is toch niet zo'n aardige reactie, bent u te laat naar bed gegaan? Op het forum mogen toch vragen worden gesteld?
Als je geen duimen meer mag plaatsen, moet je op een andere manier je frustraties toch kwijt?