rembrantd
door rembrantd Nov 6, 2016 om 15:54
Voeding & gezondheid
Welke imitatie is net zo lekker als Chocomel maar goedkoper?

Gewoon koud en met een rietje in het glas om bubbels te blazen.

18233 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 6, 2016 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zouden andere imitatie zijn?

edrick3
door edrick3 - Nov 6, 2016 om 15:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

om bubbels te blazen.
???
Doe je met zeepsop. ;-)

tenormin
door tenormin - Nov 6, 2016 om 16:02
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Bij het testen met Chocomel kwamen Jumbo, Aldi en Lidl er als 'beste' uit (en goedkoper) maar deze Chocomel blijft de lekkerste. Ben wel nieuwsgierig eigenlijk waarom je bubbles blaast. ;-)

rembrantd
door rembrantd Nov 6, 2016 om 16:08
116 Antwoorden / 36 Vragen

de bubbels blazen doet ieder kind en dat maakt het extra lekker. Dat deed ik vroeger als kind en nu schaam ik mij er nog niet voor.

tenormin
door tenormin Nov 6, 2016 om 16:46
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Hoef je je ook niet voor te schamen hoor, ik kende het gebruik van bubbels blazen niet. Dus: veel plezier ermee. ☼

diumenge
door diumenge - Nov 6, 2016 om 16:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Eigen merk van de Hoogvliet.

rembrantd
door rembrantd Nov 9, 2016 om 18:11
116 Antwoorden / 36 Vragen

helaas heb ik geen hoogvliet in de buurt maar ik zal het testen als ik er 1 zie.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 6, 2016 om 16:23
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Wat u ook als alternatief kiest, bubbels kan een kind met een rietje in elke vloeistof blazen.
als alternatief kunt u de ovomaltinepoeder proberen, gezond en lekker, wel zelf bereiden en eventueel koelen.(kunnen de kinderen ook doen) https://nl.wikipedia.org/wiki/Ovomaltine

tijger1
door tijger1 Nov 6, 2016 om 16:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom zou Ovomaltine "gezond" zijn?

sjjoppy
door sjjoppy Nov 6, 2016 om 16:32
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het is een cerealproduct, minder suiker, de zoete smaak komt voornamelijk uit mout.

costnix
door costnix Nov 6, 2016 om 18:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Maar het is geen chocolademelk.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 6, 2016 om 18:24
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Het is een alternatief.

costnix
door costnix Nov 10, 2016 om 14:51
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Water is ook een alternatief.

sjjoppy
door sjjoppy Nov 10, 2016 om 14:57
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Ik kan toch niet alle vloeistoffen benoemen? ;)

me
door mein33 - Nov 6, 2016 om 16:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Warme chocolade melk van Droste, heeft mijn persoonlijke voorkeur.

"Chocomel" is alleen "chocomel" als er "chocomel" opstaat en lekker, niet lekker of net iets anders van smaak hangt helemaal af van de persoonlijke smaakbeleving. En daar kan geen test of voorkeur van wie dan ook tegenop.
En zo blijft er niets anders voor u over dan alle merken persoonlijk te testen met de door u zelf geproduceerde bubbels en die "chocomel" kiezen die uw persoonlijke voorkeur heeft.
Mogelijk is het merk en/of doorsnede van het rietje welke u gebruikt ook nog van belang i.v.m. de grootte van de opgewekte bubbels.

Smakelijk ;-))

tenormin
door tenormin Nov 6, 2016 om 17:42
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Maar @janpatat wil de chocomel juist koud. Geen warme @mein33. ;-)

me
door mein33 Nov 6, 2016 om 18:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tenormin,

Vandaar ook mijn ellenlange (nou ja !!) betoog dat @janpatat het zelf moeten uitproberen welke chocomel hij dan wel het lekkerst vindt.
Iedereen kan er iets van vinden, maar de eigensmaak prevaleert en dan gaat mijn voorkeur uit naar de  "warme" chocolade melk van Droste want dat geeft weer het wel zeer bekende "droste effect" ;-))

tenormin
door tenormin Nov 6, 2016 om 19:56
16836 Antwoorden / 108 Vragen

O.T. ja, lekker en (soms - wel slecht - ) een heerlijke dot slagroom erop, mmmm ;-)

Cookies
door Cookies - Nov 6, 2016 om 16:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Daar kom je vanzelf achter door verschillende merken uit te proberen. Wat Klaas lekker vindt, vindt Pietje Puk smerig.

aurora1
door aurora1 - Nov 6, 2016 om 17:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer eens e.e.a. van diverse supermarkten, dan weet u wat u net zo lekker vindt.

ja
door janf43 - Nov 6, 2016 om 17:54
733 Antwoorden / 0 Vragen

Die van mijn oma.

simon55
door simon55 Nov 7, 2016 om 12:24
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Nee hoor............MIJN oma

gerbera
door gerbera Nov 7, 2016 om 12:26
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dan heb je die van mij nog niet geproefd.

Topantwoord

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 6, 2016 om 19:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Naar mijn mening zijn een aantal producten niet in enige knappe imitatie te vinden maar het blijft een persoonlijke smaak.
Pindakaas met nootjes wil ik van Calve .
Cola is Coca Cola de rest is niet weg te krijgen .
Ketchup ,  Heinz  de rest is bocht.
Maar  andere mensen hebben weer een andere voorkeur .  Ik vind Nutricia chocomelk ook veruit de lekkerste .
Diewilik

vr1944
door vr1944 - Nov 7, 2016 om 11:58
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Zoals altijd met etenswaren en dranken ,het is allemaal een kwestie van persoonlijke smaak. Dus is het eigenlijk onzinnig dit soort vragen te stellen,omdat tig persoonlijke voorkeuren aangeraden wordt.

gr
door gravin4 - Nov 7, 2016 om 12:01
52 Antwoorden / 19 Vragen

Landhof halfvolle chocolademelk, in het blauwe pak.

ca
door cath69 Nov 7, 2016 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Landhof halfvolle chocolademelk is niet meer te krijgen.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 7, 2016 om 23:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En was ook niet lekker!
Diewilik

gr
door gravin4 - Nov 7, 2016 om 12:03
52 Antwoorden / 19 Vragen

Zelfgemaakt is trouwens het allerlekkerst én goedkoop!!

ma
door marleenvanh - Nov 7, 2016 om 12:23
452 Antwoorden / 1 Vragen

Eigen merk van de Lidl.

ma
door manwijf Nov 8, 2016 om 08:50
574 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn idee ook! Ik heb vroeger veel chocomel gedronken en Nutricia was inderdaad altijd favoriet, maar eerlijk is eerlijk ik vind de Lidl een heel goed alternatief hebben. Heel goedkoop ook nog eens. Wel even pak goed schudden voor het inschenken. Het is ook iets minder zoet en dat te zoete is precies wat mij vaak tegenstaat bij andere merken.

gerbera
door gerbera - Nov 7, 2016 om 12:24
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Wat heeft bubbels blazen nou van doen met de smaak??. Neem dan gewoon een glas koud water, kun je ook bubbels in blazen.

me
door mein33 Nov 7, 2016 om 12:50
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het geeft zo'n heerlijk "luchtige" smaak in de mond en is te vergelijken met BROS chocoladerepen.
Je moet uiteraard geen knoflook of uien e.d. hebben gegeten. ;-))))

tenormin
door tenormin Nov 7, 2016 om 17:40
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, maar @janpatat heeft immers aangegeven dat hij dit als kind al deed en het, als volwassene nog steeds lekker vind, prima toch @gerbera. ;-)

gerbera
door gerbera Nov 7, 2016 om 22:40
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Mijn zegen heeft die, alleen was mij de smaak en bubbels niet duidelijk. Want volgens mij moet je aan een rietje zuigen om iets binnen te krijgen want blazen en zuigen lukt niet gelijktijdig.

he
door henri_b - Nov 7, 2016 om 12:38
27 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk vind ik de 'echte' Chocomel  lang niet meer zo lekker als 'vroeger'.
Kennelijk is er in de loop der jaren zo mee geprutst om hem minder vet te maken en wellicht om er meer aan te verdienen dat ik hem nog zelden koop.....
(Hij is ook nog idioot duur geworden!)
Dat is misschien een goede reden om eens naar een ander merk uit te kijken...

akkerdistel
door akkerdistel Nov 7, 2016 om 14:25
1790 Antwoorden / 3 Vragen

In 1998 betaalde je bij de AH voor 'n fles/pak van 1 liter 2 Gulden 44. Uw bewering qua prijs is dus niet echt juist.

tenormin
door tenormin Nov 7, 2016 om 17:41
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@henri_B, kan ook natuurlijk zijn dat iemands smaak veranderd. Voorbeeldje: vroeger lustte ik geen spruitjes en nu ben ik er dol op. ☺

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 7, 2016 om 23:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dus in 1998 betaalde je omgerekend €1,11 voor een liter dus €1,66 voor 1,5liter.
Vandaag betaalde ik voor een 1,5 literpak €1,77. Dat is in bijna 20 jaar tijd 11 eurocent of een ouderwets kwartje duurder. Vind ik nog wel meevallen en ze waren niet in de aanbieding ofzo.
Diewilik

zoekster1
door zoekster1 Nov 10, 2016 om 15:02
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ze zijn bijna wekelijks voor een euro in de aanbieding. Je moet moeite doen om ze voor de 'normale' prijs te kopen.

ag
door agapon - Nov 7, 2016 om 14:22
115 Antwoorden / 0 Vragen

Neem choclade puur, smelt deze in een pannetje, voeg er melk aan toe en je bent de meeste van de toegevoegde rommel kwijt. O zo gezond en vele malen lekkerder en beter dan alweer uit zo een flessie met je weet niet wat er werkelijk zit. Zelf maken is ook veel leuker, ook met kinderen een fijne bezigheid , gevolg een paar glundernde oggies want ze hebben hetzelf gemaakt.

ampi
door ampi - Nov 8, 2016 om 01:12
17 Antwoorden / 0 Vragen

Na diverse merken vergeleken te hebben met de (volle) Chocomel van Nutricia vind ik dat het eigen merk van de Aldi de smaak en romigheid van de echte Chocomel nog het meest benadert.

rembrantd
door rembrantd Nov 9, 2016 om 18:04
116 Antwoorden / 36 Vragen

Eindelijk een reactie waar ik wat aan heb. Die van de Aldi ga ik proberen.

diumenge
door diumenge Nov 10, 2016 om 02:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Chocomel is al heel lang niet meer van Nutricia overigens...

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 10, 2016 om 11:00
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom zou u eigenlijk een alternatief zoeken, qua smaal vindt u de echte Chocomel erg lekker. Koop die dan gewoon en geniet ervan ook als een fles iets duurder is. je mag jezelf toch af en toe wel verwennen, als je dat dan doet doe het dan goed.