Ki
door Kituma Nov 25, 2018 om 19:58
Voeding & gezondheid

Wie heeft er ervaring met het gebruik van CBD olie bij depressie of stemmingssto

Heb meerdere anti depressiva gebruikt maar niets werkt blijvend. Ook Lithium maar daarvan belandde ik in de hel... Nu wil ik graag CBD olie proberen, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Hoe te gebruiken, welke sterkte, waar betrouwbaar te koop etc.

5970 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2018 om 20:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vraag het uw huisarts of specialist.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 25, 2018 om 20:17
7188 Antwoorden / 3 Vragen
tenormin
door tenormin - Nov 25, 2018 om 20:28
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Wietolie kan wel helpen, is geen fabel. Alleen, bespreek het met uw arts. Lithium is veel gevaarlijker voor het lichaam dan CBD olie, maar nogmaals, eerst bespreken met uw dokter.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Nov 25, 2018 om 23:10
1765 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Kituma,

Als je ziek bent in je hoofd,kun je niet zo maar op eigen houtje experimenteren.

Praat met je psychiater erover!

tenormin
door tenormin Nov 25, 2018 om 23:13
16829 Antwoorden / 108 Vragen

O.T.@geborenamsterdammer, nieuw paspoort aangevraagd. ;-((

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 26, 2018 om 09:03
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Meerdere anti depressiva en het helpt niet? Lijkt mij zeer logisch omdat u  kennelijk 'van het ene gat in het andere loopt'.

Ik heb voor u maar één doch ook zeer dringend advies: neem contact op met een in stress/depressie gespecialiseerde psycholoog of mogelijk nog beter een psychiater.

Zelf blijven rommelen maakt het alleen maar erger en op basis van eigen kennis. CBD olie, is welke goede recentie dan ook geen wondermiddel.

Herhaald: vraag deskundige hulp bij iemand waarbij u een goed gevoel heeft ('een goede klik')

panter22
door panter22 - Nov 26, 2018 om 09:15
6599 Antwoorden / Vragen

Als je ziek bent, dan wil je alles wel proberen. Maar denk aan de kosten, elke maand weer, Kun je dat elke maand weer opbrengen?
Met de goedkoopste soort ben je al €25 per maand kwijt, En het is maar de vraag of daar voldoende werkzame stof in zit.
CBD olie wordt niet vergoed uit de zorgverzekering
https://www.zorgkiezer.nl/zorgverzekering/info/zorgverzekering-met-vergoeding-medicinale-cannabis
Zoek ook eens online naar patientenverenigingen.
Voorbeeld:

ma
door maarten heest - Nov 26, 2018 om 10:27
463 Antwoorden / 0 Vragen

Ook hier het advies om zoiets niet zonder een arts te doen. Ten eerste weet je bij producten uit drogisterijen nooit de exacte samenstelling en dosering.
Er zijn gevallen bekend van CBD olie waar een behoorlijke dosis THC in bleek te zitten. En juist dat bestanddeel kan, afhankelijk van de dosering en frequentie van het gebruik, problematisch zijn als er sprake is van psychische stoornissen, psychiatrische ziekten en vatbaarheid zijn voor psychoses.
Wat mij betreft nooit zomaar aan beginnen dus maar in overleg en onder begeleiding/controle van een arts.

mercedesbenz
door mercedesbenz - Dec 16, 2018 om 17:54
61 Antwoorden / 81 Vragen

Heb ook cbd olie gebruikt 10% voor diverse aandoeningen O.a. Depressiviteit.
kon daarna totaal niet meer in slaap komen. Was klaarwakker. Ook tegen de andere kwalen heeft het helaas niet geholpen.