ge
door geugjes Apr 6, 2008 om 16:50
Voeding & gezondheid

Wie heeft onderstaande ervaring ook gehad?

Ik ben (op z'n laatst) sinds 2000 Lyme-patiënt en pas eind 2006 gedurende 3 weken een antibioticumkuur mogen slikken.

De hele lijst van lichamelijke en psychische klachten is daarmee niet verdwenen. De afdeling infectiologie van het AMC was er echter van overtuigd, dat de ziekte genezen moest zijn. Ik kon niet langer dan enkele minuten zonder pijn lopen, staan of liggen ondanks mijn aangepaste levenswijze en pijnstillers en zag mezelf zo volkomen invalidiseren.

Dus maar in mijn woonplaatst uit laten zoeken wat er dàn met mij aan de hand kon zijn. Mijn a-typische klachten werden serieus genomen en er werden binnen 2 maanden meerdere röntgenfoto's, een botscan en 2 MRI-scans van mijn heup en bekkengebied gemaakt.

En toen gebeurde er op 4 maart een wonder, zonder dat ik in Lourdes ofzo ben geweest....de pijn in mijn been èn mijn permanent aanwezige diaree (2 belangrijke punten op mijn klachtenlijst) waren weg! Jammergenoeg de overige klachten niet, maar ik kan weer lopen!

Wie heeft er met de ziekte van Lyme een soortgelijke ervaring gehad? Of wie weet er meer van de mogelijke invloed van röntgenstraling/nucleaire botscan/magnetisme/electromagnetische goven op de borrelia bacterie of op mogelijk andere spyrocheten?

517 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 6, 2008 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan u maar een ding adviseren en dat is vragen om een tweede opinie onderzoek bij een ander ziekenhuis. Houd er rekening mee dat klachten na de ziekte van Lyme lang kunnen blijven bestaan! (maar wel degelijk op bepaald moment "spontaan"kunnen verdwijnen). Hoe dan ook heb ik dat in mijn praktijk wel vaker "meegemaakt". Het lijkt mij niet dat de rönbtgenbehandeling etc. die u heeft ondergaan van invloed zijn geweest. Uit te sluiten is het ook niet. Ik ken geen onderzoek in deze.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2008 om 10:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo heer Altena

Dank voor de reactie. Ik ben zeker van plan mij voor een second opinion, nu geheel gericht op de Lyme elders te melden. Maar eerst nog even genieten van het feit dat mijn been weer pijnvrij is met een last minute vakantie naar een zonnig land. Sinds 2005 ben ik door deze geschiedenis niet meer op vakantie geweest en als ik weer aan de antibiotica moet, mag ik de zon niet in.

Overigens was mijn enige antibioticumkuur in november 2006, en heb ik dus wel lang genoeg gewacht om genezing van de gevolgen van de infectie de tijd te geven. De lijst van klachten die nog niet verdwenen zijn is lang, herkenbaar voor mijn collega-patiënten, en kan niet verklaard worden uit de psychische en lichamelijke onderzoeken waar ik me sinds september aan heb laten onderwerpen.

met dank en vriendelijke groet

ve
door verwijderd - Apr 7, 2008 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag geugjes,

 Jij schrijft: Wie heeft er met de ziekte van Lyme een soortgelijke ervaring gehad? Of wie weet er meer van de mogelijke invloed van röntgenstraling/nucleaire botscan/magnetisme/electromagnetische goven op de borrelia bacterie of op mogelijk andere spyrocheten?

Hopelijk tref je hier iemand aan die een soortgelijke ervaring heeft en die die ervaring met jou wil delen. Het tweede deel van jouw vraagstelling is dermate specifiek en ingewikkeld, dat die vraag hier niet op zijn plaats is. Daarvoor kun je het beste via de vereniging kontakt opnemen met experts die wel veel expertise hebben over dit onderwerp.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2008 om 10:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

dag read,

dank voor je reactie. Ik heb het specifieke gedeelte van mijn vragen al voorgelegd aan de NVLP (Nederlandse Vereniging Van Lyme Patiënten), aan de Stichting Tekenbeetziekten en aan de infectioloog en zijn afdeling van het AMC. Aan de laatste heb ik zelfs het petrischaaltje met de uit een bioptie van mij gekweekte borreliabacteriën (figuurlijk gesproken) officieel voor verder onderzoek in deze beschikbaar gesteld.

Aangezien ik van niemand een reactie heb gekregen, probeer ik het "gewoon" maar eens via dit medium.

groetjes

ve
door verwijderd - Apr 7, 2008 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag geugjes,

Jammer dat je geen antwoord krijgt van echte experts op dit gebied. Ik ben zelf 2 keer besmet geweest/geraakt en heb tot nu toe wel goede ervaringen met de koepels. Wellicht dat jouw vraagstelling zich uitstrekt over een gebied waarop nog geen gedegen onderzoek is gedaan. Maar een reaktie zou dan wel zo fatsoenlijk zijn.

Vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2008 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Read

Wat bedoel je met "goede ervaringen met koepels"?

groetjes