lucy1971
door lucy1971 Jul 21, 2011 om 17:04
Voeding & gezondheid

Your look for less

Wie kent Your Look For Less?
Heb er op 18 juni wat besteld en kreeg via internet een klantnummer toegewezen. Paar dagen later kreeg ik via een brief de mededeling dat ik 150 euro moest aanbetalen, omdat het nogal een hoog bedrag was wat ik moest betalen. Daar stond hetzelfde klantnummer in. Heb via een mail nagevraagd waarom dit was, die aanbetaling en daar werd gezegd omdat ik voor een hoog bedrag besteld had en nieuwe klant was. In die mail stond een ander klantnummer. Ik heb bij de aanbetaling beide klantnummers doorgegeven. Alles was per direct leverbaar. Omdat het zo lang duurde heb ik navraag gedaan en ineens is alles pas eind augustus leverbaar. Ik wil dus van de bestelling af en mijn aanbetaling terug. Nu doen ze ontzettend moeilijk, want ze zeggen nu ineens dat een van de klantnummers aan een ander toebehoort. Maar ze kunnen toch zien aan mijn naam en rekeningnummer aan wie ze het terug moeten storten.
Heeft iemand voor mij een tip wat nu te doen? Heb al diverse mailtjes gestuurd en ze ook allemaal bewaard. Hoe moeilijk kan het zijn om mijn 150 euro terug te storten? Ik heb dit nog nooit meegemaakt, zelfs niet bij Neckermann, Otto en Wehkamp dat ik iet moest aanbetalen. Voor mij nooit meer Your Look For Less. Maar ja, hoe krijg ik nu de 150 euro terug.

49403 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 21, 2011 om 17:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het verzoek aan nieuwe klanten om bij een eerste bestelling een ruim bedrag vooruit te betalen komt wel vaker voor. Dit om de reeds genoemde reden dat u nog niet bekend men en men geen zicht heeft op uw betaalgedrag om het zo maar eens te zeggen.
Waarom uw bestelling niet geannuleerd kan worden met al wat erbij komt kijken valt na te trekken. Daarvoor is het verstandig om een brief te sturen als het met de mail niet lukt. Het adres is :
Postbus 295, 3000 AG Rotterdam.
Misschien is er iets met de klantnummers misgegaan. Dat moet dan voor u uitgezocht worden.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2011 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schriftelijk aangetekend de bestelling annuleren + verzoek tot restitutie aanbetaald bedrag binnen uiterlijk 30 dagen conform de wet koop op afstand.

Bijvoegen: bankafschrift als bewijs van betaling + afdrukken van volledige e-mail correspondentie.

Maak dubbele afdrukken + copie brief, dan kunt u tegelijkertijd uw klacht sturen naar thuiswinkel.org

Zie klachten en geschillenregeling in Algemene voorwaarden: klik

Ik denk dat het niet handig was om het verkeerde klantnummer ook te vermelden, maar omdat ook het juiste klantnummer vermeld stond, moet deze betaling in combinatie met uw bankrekening nummer naar u te traceren zijn.

Mocht niet terug betaald worden binnen uiterlijk 30 dagen start dan een geschillenprocedure conform de a.v. artikel 15

Copie van alles wat verstuurd wordt in map. Verzendbewijzen bewaren.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2011 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo lubje1971,

Ken deze organisatie niet, maat ze hebben wél het thuiswinkel waarborg.

# Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
# In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.

De 30 dagen zijn nu (bijna?) voorbij, dus je zou het geld vandaag of morgen op je rekening moeten hebben staan.

En anders:
# Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie www.thuiswinkel.org
De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie gestuurd.
# Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

In het geval u over onze produkten of service ontevreden bent, kunt u vanzelfsprekend mondeling of schriftelijk contact met ons opnemen. Wij zullen uw klacht uiteraard snel en zorgvuldig proberen op te lossen.

Ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf de datum van ontvangst, beantwoord.
1. Per telefoon: 010 7141499
Wij zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8.30?21.00 uur. Op zaterdag zitten wij van 9.00 tot 17.00 uur voor u klaar om u telefonisch van dienst te zijn.

2. Per post:
Your Look for less! Klantenservice
Postbus 295
3000 AG Rotterdam

3. Per e-mail:
klantenservice@your-look-for-less.nl

Suc6

ve
door verwijderd - Jul 21, 2011 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo!
ik bestel ook regelmatig bij deze shop, en hoef nooit vooruit te betalen. Ik betaal achteraf via internet en heb hier nog nooit problemen gehad (nee, ik werk er niet en heb ook geen aandelen in dit bedrijf ;-) Stomtoevallig net vamiddag een bestelling ontvangen, ook boven 100 euro.
Als ik u was zou ik even bellen om het uit te laten zoeken.

ve
door verwijderd - Jul 21, 2011 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik ,geen aandelen, en regelmatige hoog bedrag besteller, nooit een aanbetaling hoeven doen, achteraf betalen en altijd netjes geleverd

ve
door verwijderd - Jul 21, 2011 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

tappie schreef op donderdag 21 jul 2011, 18:12: Ook ik ,geen aandelen, en regelmatige hoog bedrag besteller, nooit een aanbetaling hoeven doen, achteraf betalen en altijd netjes geleverd

Aanbetaling wordt wel vaker door postorderbedrijven gevraagd, zeker als iemand voor 1e keer besteld. Ook wordt naar de postcode gekeken.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 17:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

birdies schreef op donderdag 21 jul 2011, 18:23:
tappie schreef op donderdag 21 jul 2011, 18:12: Ook ik ,geen aandelen, en regelmatige hoog bedrag besteller, nooit een aanbetaling hoeven doen, achteraf betalen en altijd netjes geleverd

Aanbetaling wordt wel vaker door postorderbedrijven gevraagd, zeker als iemand voor 1e keer besteld. Ook wordt naar de postcode gekeken.

Heb vanmiddag, als nieuwe klant, besteld bij Yves Rocher. Werd niet over aanbetaling gerept, kon kiezen hoe ik wilde betalen en dat was het. Vorige week ook bij Meijer Mode iets besteld voor het eerst; hetzelfde verhaal, géén aanbetaling, heb het al in huis, betaald met Visa Card. Dus tot zover heb ik het (nog) niet meegemaakt als nieuwe klant.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iedereen bedankt voor de reacties. Heb eindelijk na lang heen en weer mailen, dat ze er bijna gek van zouden worden, eindelijk mijn geld terug ontvangen. Voor mij geen Your Look For Less meer.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2011 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lubje1971,

Mooi dat het dan toch nog 'opgelost' is: in ieder geval je geld terug.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Dec 28, 2012 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had twee dingen besteld bij your-look-for-less. Ze waren op voorraad en er werd niets gezegd of geschreven over vooruitbetalen. Daarover staat ook niets op de website.
In de bevestigingsmail stond bij betaling: op rekening.

Na een tijdje maar eens gebeld: pas toen hoorde ik dat ik eerst moest betalen! EN dat de spullen pas over een week of drie bezorgd worden, ook al zijn ze (nu nog wel!) op voorraad.

Ik begrijp er niets van en het komt zo onbetrouwbaar over dat ik mijn bestelling geannuleerd heb.
Voor mij geen your-look-for-less meer :-(