vliet
door vliet Feb 8, 2012 om 16:52
Voeding & gezondheid

Zakkenvullers

Op 7-12-2011 betaald voor 4 mg "Tobradex"oogdruppels
15,52 euro.
Op 4-1-2012 voor idem 21,69 euro.
Dit is 40% extra voor de zakkenvullers. Schande!

593 5 Rapporteer

vladja
door vladja - Feb 8, 2012 om 16:53
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Wat is de vraag?

Vladja

mahadma
door mahadma - Feb 8, 2012 om 17:15
11621 Antwoorden / 51 Vragen

Klik hier en zie de prijs.

edrick3
door edrick3 - Feb 8, 2012 om 17:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Halo vliet,

Neem aan dat je deze oogdruppels bij de apotheek gehaald hebt? (alleen verkrijgbaar op recept)
Heb je daar om een verklaring gevraagd?
Is het alleen een prijsverhoging?
Dan is die inderdaad buitensporig hoog.
Bedoeld voor dezelfde persoon?

cf
door cfk - Feb 20, 2012 om 13:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik herken dit:

begin november 2011 heb ik 90spuiten fraxodi gehaald (alleen op recept). Dit kostte toen €903,94, dit is €10,04 per spuit. Vandaag moest ik 1 spuit ophalen deze ene spuit kostte € 15,22. Volgens mij is dit een prijsverhoging van meer dan 50%.

Ik zag dit pas toen ik thuis was, maar het zal vast te maken hebben met de nieuwe regelgeving: Medicijnen hebben geen vaste prijzen meer en de zorgverlening van de apotheek is zichtbaar in de prijs. Zie ook www.veranderingenindezorg.nl

he
door henk51 - Feb 20, 2012 om 14:31
90 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=cfk schreef op maandag 20 feb 2012, 13:54]Ik herken dit:

begin november 2011 heb ik 90spuiten fraxodi gehaald (alleen op recept). Dit kostte toen €903,94, dit is €10,04 per spuit. Vandaag moest ik 1 spuit ophalen deze ene spuit kostte € 15,22. Volgens mij is dit een prijsverhoging van meer dan 50%.

Ik zag dit pas toen ik thuis was, maar het zal vast te maken hebben met de nieuwe regelgeving: Medicijnen hebben geen vaste prijzen meer en de zorgverlening van de apotheek is zichtbaar in de prijs. Zie ook www.veranderingenindezorg.nl

Ik denk dat je het verkeerd berekend.
De apotheker mag namelijk afhandelings kosten berekenen die zijn bij 1 spuit net zoveel als bij 90 ,nu lijkt 1 spuit veel duurder maar als je van beide de kosten eraf trekt kom je aan een ander bedrag per spuit.

gr Henk