re
door reactiemarie Mar 6, 2007 om 08:17
Voeding & gezondheid

Zefl roggebrood maken zonder toevoegingen??

halo allemaal - ik eet roggebrood en kan tot nu toe alleen het ouderwetse roggebrood zonder toeveogingen als gist tarme, en diverse flauwekul vinden bij de natuurwinkel, aar het dan vervoglesn voor mij te duur is - ik heb bedacht dat ik het misschien ook heel makkelijk zelf kan maken (water/zout/roggekorrels als ik heel simpel denk) maar weet niet hoe - alle tips izjn welkom waarvoor bij voorbaat dank - christine

10746 10 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 6, 2007 om 10:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Stuin eens wat rond op internet,

hoop recepten te vinden, hier alvast wat ;

Roggebrood

Fries roggebrood

recepten, brood enz.

Succes,

stacey
door stacey - Mar 6, 2007 om 10:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Stuin - moet zijn Struin..... ;-)

re
door reactiemarie - Mar 6, 2007 om 16:04
22 Antwoorden / 27 Vragen

hoi stacey - dank voor je tips - helaas zijn het altijd recepten waar wel dingen aan toegevoegd zijn als gist en suiker etc en daarom wil ik via deze weg net proberen of er iemand een recept zonder al dat soort toevoegingen kent - liefst ook niet voor broodbakmachine - ik zoek verder - christine

stacey
door stacey - Mar 6, 2007 om 16:12
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Misschien is dit wat ? Geen giste en tarwe in ieder geval,

brood/roggebrood/

Succes,

re
door reactiemarie - Mar 7, 2007 om 05:38
22 Antwoorden / 27 Vragen

hoi stacey -d at ziet er wel heel spannend uit maar ik heb het nog neit helemaal kunnen bekijken - leuke site - dank voor het doorgeven - christine

ma
door marie-annet - Dec 29, 2009 om 19:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is je vraag al lang opgelost maar ik vond een geweldige beschrijving van zelf roggebrodbakken in het kookboek : dedikkevandam geschreven door Johannesvan Dam.
het is een geweldig boek over koken en ingredienten. een van de boeken die ik het vaakst uit de kast haal. De schrijver woonde een tijd in de pirinee en daar bakte hij zijn eigen roggebrood in een snelkookpan. voor het recept , lop binnen bij een boekhandel of ga naar de bibliotheek maar mijn advies is koop dit boek.Het is er nu ook in een goedkopere uitgave.
met hartelijke groet, Marie-Annet

zwemmer
door zwemmer - Nov 23, 2011 om 10:03
2638 Antwoorden / 35 Vragen

@22254

Peter, het wordt afgeraden om je emial-adres zo op de site te exposeren. Je kunt via de knop "contact" hier onder aan de redactie vragen om het weg te halen.

door 22254 - Nov 23, 2011 om 14:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Wel een late reactie , maar ik heb een recept voor roggebrood zonder enige toevoegingen. Het is een recept met zuurdesem...geen suiker.....geen vet....het is puur natuur... gemaakt van puur rogge meel.
Als je nog geen recept heb laat me dat dan even weten
Gtr
Peter

detijgerkat
door detijgerkat - Aug 24, 2013 om 18:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

Volg deze link voor originele roggebrood recepten (fries, gronings, limburgs, drents, gelders, amsterdams) als er een kok is die een hedendaagse stappenbeschrijving wilt posten, graag!

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Molen_De_Nieuwe_Molen_roggebrood_recepten.jpg

gompy2
door gompy2 - Aug 24, 2013 om 19:11
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Tijgerkat,

Je reageert op een vraag van 6 jaar en 4,5 maand geleden.
Als die vraagstelster Christine in die tussentijd nog niets gevonden zou hebben vrees ik dat ze allang verhongerd is...