jw
door jwvanleeuwen Dec 16, 2015 om 11:28
Voeding & gezondheid

Zijn dure brilleglazen beter als goedkope

grote verschillen tussen de diverse opticiens

2750 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2015 om 11:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee,dure zijn niet beter dan goedkope. U moet "passende" hebben.

sw
door swerkman - Dec 16, 2015 om 11:48
29 Antwoorden / 10 Vragen

Nee , als je je ogen laat opmeten zijn de glazen van een goedkopere keten net zo goed . Ik heb zelfs een keer mijn glazen van een dure keten laten vervangen door een goedkopere en deze bevallen me veel beter .

pi
door pieterwolters - Dec 16, 2015 om 14:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Puur technisch gesproken kan je wel stellen dat duurdere glazen beter zijn dan goedkopere. Vaak modernere materialen, beter coating, dunner, dat soort dingen.

Maar of je dat het geld waard vindt kan je alleen zelf beoordelen.

Het is net als met alle andere zaken. Je kan op een sinaasappelkistje zitten, maar je kunt ook een comfortabele stoel kopen.

holstein
door holstein - Dec 16, 2015 om 15:05
922 Antwoorden / 16 Vragen

Dan doel je op de kwaliteit, sterkte, lang meegaan, krasbestendigheid enz enz neem ik aan, want dat het ene glas beter bevalt dan de andere zegt weinig over de prijs volgens mij.

Deze vraag is volgens mij alleen te beantwoorden door de opticien zelf, want het gevoel dat mensen bij de een of andere winkel hebben is alleen suggestie, omdat we het als leek gewoon niet weten, we geloven de opticien, dus een echt antwoord....nee.

sw
door swat1500 - Dec 17, 2015 om 01:23
3855 Antwoorden / 0 Vragen

U ziet door een bril met goed geslepen goedkope glazen net zo goed als door een bril met goed geslepen dure glazen.
Of de goedkope glazen net zo lang meegaan of sneller krassen dan dure glazen is een tweede. Van belang hiervoor is vaak u u zelf omgaat met de bril.

h.
door h.terpstra - Dec 17, 2015 om 01:45
203 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger 16-12.

U bent deskundige blijkbaar. Ik heb er "totaal geen verstand van" , maarrr,
Maar heb wel enige kennis en ervaring als brildragende.

Eenvoudig gesteld ; Tijger heeft gelijk als je een blad of krant leest.Zonder zonlicht.
Maar, als ik in de auto rijdt heb ik meer en breder zicht en minder last van reflecties en spiegelingen dan bij een goedkope bril.

Ik koop voor 300= euro een bril met de duurste lenzen bij een discounter. Geven wel zeer goede service, maar?
Wacht na meerdere malen herstel, en nu al weken op een goede bril. Zonder fouten!

Koop bij de reguliere brillenman een bril met glazen van 400 E per stuk /is 800 = ; en heb breder zicht en geen reflactie.