Ka
door Karina Kamp Jan 10, 2024 om 11:12
Voeding & gezondheid
zilvervisjes in de roerbakmie en een onbereikbare klantenservice van Honig

Zilvervisjes in de roerbakmie en een onbereikbare klantenservice van Honig

Hoe vind ik een mailadres van de klantenservice van Honig?

Ik vulde mijn voorraadbox met Honig Roerbakmie, en zag tot mijn afgrijzen dat de inhoud van het pak niet alleen uit mie bestond, maar ook uit een groot aantal wriemelende zilvervisjes. Op het pak stond de volgende vermelding: 03-2024 94742 C04 29.
Omdat het me niet lukte om digitaal contact te krijgen met de klantenservice van Honig, diende ik een klacht in bij Klacht.nl.
Van deze organisatie kreeg ik zojuist de mededeling dat Honig klachten, via Klacht.nl niet in behandeling neemt.
Hoe stel ik Honig verantwoordelijk voor dit onsmakelijke feit?

14233 18 Rapporteer
in
door inno1 - Jan 10, 2024 om 11:15
119 Antwoorden / Vragen

Honig klantenservice? Adresgegevens Honig en Honig. Benedenweg 310 1834 BE Sint Pancras. Telefoon Honig en Honig. 072-5642669. E-mail Honig en Honig. info@honigenhonig.nl ...

sira
door sira Jan 10, 2024 om 11:38
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Deze (Honig & Honig) doet alleen in assurantiën en geen mie. Dé Honig zit tegenwoordig in Koog a/d Zaan (voorheen Nijmegen), maar is eigendom van Heinz.

in
door inno1 Jan 10, 2024 om 14:31
119 Antwoorden / Vragen

sorry, te snel:)

sira
door sira Jan 10, 2024 om 21:22
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Geeft niet.
Het zal misschien wel familie zijn, wie weet.

sira
door sira - Jan 10, 2024 om 11:33
2347 Antwoorden / 24 Vragen

U moet helemaal niet bij Honig zijn, maar bij de verkoper en dat is de winkel waar u de mie heeft gekocht. Dàt is uw aanspreekpunt.
Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat u de mie rechtstreeks bij Honig heeft gekocht.

pr
door prikker Jan 15, 2024 om 11:39
15 Antwoorden / 1 Vragen

Als die beestjes IN de verpakking zitten, lijkt me de wederverkoper niet aansprakelijk te stellen.

In dit geval lijkt Honig me toch wel de juiste persoon om aan te spreken.

sira
door sira Jan 15, 2024 om 12:17
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Volgens de regels van de wet is uw opmerking m.b.t. Honig onjuist.
De verkoper (winkelier) is aansprakelijk en zij moeten het verder met Honig uitzoeken.
Als ze het rechtstreeks bij Honig heeft gekocht, moet ze bij Honig zijn, maar Honig verkoopt niet rechtstreeks aan consumenten, dus blijft er niets anders over dan de winkelier.

Buiten dat  feit, we weten niet wanneer de vraagstelster het pak heeft gekocht. Heeft dat pak te lang bij haar in de kast gestaan of heeft het te lang in de winkel gestaan. Bij Honig in ieder geval niet.
Als het bij haar te lang heeft gestaan, is de kans groot dat er meer voedingsmiddelen besmet zijn.

ne
door neodutchio - Jan 10, 2024 om 11:35
5154 Antwoorden / 12 Vragen

U moet niet bij Honig klagen, maar bij de verkoper. U hebt niet rechtstreeks gekocht bij Honig en u weet ook niet of dit artikel wel bij Honig Nederland vandaan komt.

ju
door juliomariner Jan 10, 2024 om 11:41
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Aangezien Honig een merk is dat alleen in Nederland (en misschien Belgie) verkocht wordt is het zeer waarschijnlijk dat het dus bij Honig Nederland vandaan komt. In principe kloppen bvovenstaande antwoorden en moety je bij de supermarkt waar product gekocht is klagen echter bij voedingsmiddelen wil klagen bij de fabrikant nog wel eens een gratis pakket met producten opleveren.

sira
door sira Jan 10, 2024 om 11:44
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Uiteindelijk Heinz. Honig is eigendom van Heinz.

ne
door neodutchio Jan 10, 2024 om 12:02
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Dat Honig enkel in Nederland verkocht word wil niet zeggen dat Honig Nederland dit maakt. Elke willekeurige fabriek kan elke verpakking in de machine zetten. Er staat een naam op de doos, maar meer dan een merknaam is dat niet.
Ook hoeven de zilvervisjes niet bij de fabrikant in de doos zijn gekomen, in de supermarkt kan het ook. En zelfs ook bij de klant thuis.

sira
door sira Jan 10, 2024 om 12:17
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Bij Kraft Heinz worden de producten van o.a. Honig gemaakt.

wi
door wilhelmina59 - Jan 10, 2024 om 12:31
516 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe lang geleden heeft u dit pak gekocht.???
Datum is nl 2024

sira
door sira Jan 10, 2024 om 12:36
2347 Antwoorden / 24 Vragen

Jij bent wakker ;-))
Het was mij nog niet opgevallen.

tenormin
door tenormin - Jan 10, 2024 om 12:34
16836 Antwoorden / 108 Vragen

U moet gewoon bij de winkel zijn waar u dit product heeft gekocht. De fabriekant heeft immers geen overzicht waar producten worden bewaard. Overigens een heel korte houdbaarheidsdatum op dat pak. Ik had even verder gekeken: pakken gaan meestal 2 jaar langer mee.

Ozymandias
door Ozymandias - Jan 10, 2024 om 12:57
167 Antwoorden / Vragen

Dit kan ook gewoon thuis gebeuren, als hij in een niet zo hygiensche omgeving staat. Want gezien de datum zou ik denken dat deze niet recentelijk is aangeschaft.

Dus...wanneer heb je dit pak gekocht?

th
door thieu - Jan 10, 2024 om 15:25
148 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien pasta (indien goed droog bewaard) vele jaren lang houdbaar is, en de houdbaarheidsdatum op het pak dus ook minsten twee jaar is, is dit pak niet recent gekocht.  En dan kunnen die zilvervisjes er dus ook bij jou thuis ingekomen zijn.
Mocht dat niet zo zijn dan is de winkelier de eerste aangesprokene.

1paul
door 1paul - Jan 10, 2024 om 15:31
3155 Antwoorden / 0 Vragen

vraag is natuurlijk, hoe lang staat dit pak al bij u thuis en hoe lang staat dit pak al open????

gerbera
door gerbera - Jan 10, 2024 om 15:43
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Hoe stel ik Honig verantwoordelijk voor dit onsmakelijke feit?

Gewoon doen wat er op de verpakking staat, bellen of schrijven naar het vermelde adres. Maar kijk eerst even de ruimte en eventuele kartonnen of papieren ( waar deze beestjes dol op zijn) verpakkingen na waar het pak stond, misschien komt u er daar meer tegen.

ju
door juliomariner Jan 10, 2024 om 15:56
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Precies, heel de voorraadkast nakijken want zeer waarschijnlijkzitten ze bijna overal in. Alle papieren en kartonnen verpakkingen goed nakijken. Vergeet vooral het meel niet daar willen ze ook nog wel eens in zitten.

sira
door sira Jan 10, 2024 om 21:25
2347 Antwoorden / 24 Vragen

En waarschijnlijk komen die zilvervisjes uit een geheel andere verpakking of uit naden en kieren.

De TS reageert niet, dus die is misschien al flink aan het soppen.

gerbera
door gerbera - Jan 11, 2024 om 14:55
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik de foto goed bekijk zie ik links boven op de bodem een gaatje waardoor ze binnen zijn gekomen. Komen dus zeer waarschijnlijk uit uw kastruimte die ietwat vochtig is waardoor de verpakking week is geworden. Dus ook eventuele andere verpakkingen na kijken.

Ci
door Ciskaaa - Jan 11, 2024 om 15:05
10 Antwoorden / Vragen

Ik ben zelf genegen om, als een bedrijf niet via wat 'beleefdere' methodes wil reageren, de klacht openbaar (en goed onderbouwd) op zowel Facebook als X te zetten.
Dit heeft mij al meermaals geholpen, als het zo publiekelijk wordt dan kunnen ze vaak ineens wel reageren!

wi
door wilhelmina59 Jan 11, 2024 om 15:16
516 Antwoorden / 0 Vragen

Gezien de datum op het pak zou ik toch wat voorzichtiger zijn om dit soort zaken op het internet te zetten.

pr
door prikker - Jan 15, 2024 om 11:37
15 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer consumentenservice@honig.nl  eens.

jo
door joskaa - Jan 15, 2024 om 11:50
80 Antwoorden / 44 Vragen

Deze zilvervisjes komen gezien de datum op de verpakking wsl uit je eigen huis/keukenkastjes. Controleer alle overige verpakkingen in je keukenkastjes en doe om alle kartonnen verpakking een plastic zakje met knijpertje. Dan kan er geen zilvervis meer bij.

@q
door @qwerty@ - Jan 15, 2024 om 12:03
68 Antwoorden / 1 Vragen

Houdbaar tot 03-2024 ! Voor Roerbakmie is dat nu nog maar kort houdbaar.
Vorige week nog Honig macaroni (is dus ook een pasta product) gekocht en is houdbaar tot 10-2025 !
Dus je product is niet van gisteren (minimaal 18 maanden oud), dus vul de rest maar in en wat anderen daarvan vinden.
Daarbij, als het toendertijd al boven water was gekomen, dan was dat toendertijd al bekend gemaakt zijn want, het zal dan om veel meer dozen gegaan zijn.

john devries
door john devries - Jan 15, 2024 om 13:20
219 Antwoorden / Vragen

De kans het ongedierte bij de fabriekant of de winkelier in de verpakking gekropen is klein en moeilijk te bewijzen. De mie is nog goed  bruikbaar door
 de mie met heet water afspoelen en daarna koken .

ka
door kaartendraak - Jan 15, 2024 om 14:18
182 Antwoorden / 2 Vragen

Precies wat ik denk is hier al eerder gezegd, het kan zomaar thuis gebeurd zijn. Bij warme, vochtige dagen komen ze veelvuldig tevoorschijn. Ze eten graag cellulose wat in papier zit en dus ook karton(verpakkingen) en als ze maar het kleinste kiertje in een dergelijk pak vinden kruipen ze erin, omdat ze ook nog eens van donker houden. Kijk maar eens op de wc, als je het licht aandoet zie je weleens 'zwemmen' over de vloer en zoeken ze gauw weer een donker plekje, daar komen ze ook vaak door de kleinste gaatjes tussen de tegels/muren/vloeren vandaan.

joost12
door joost12 - Jan 15, 2024 om 16:20
52 Antwoorden / 0 Vragen

Wie zegt dat het de schuld is a Honig, ken van je eigen kast komen geien de datum, of bij de winkel waar je het een tijd geleden ooit gekocht hebt. Gewoon de mei goed schudden en als het in het water gekookt wordt dan komen de beestjes gewoon boven drijven en kan je ze er zo uit scheppen, niet zo zeuren want zo wordt dat in het buitenland ook gewoon gedaan en de mensen leven nog

mo
door mof - Jan 15, 2024 om 19:53
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De vraag is of Honig verantwoordelijk is. De supermarkt waar u het hebt gekocht is het eerste aanspreekpunt.  Zilvervisjes kunnen ook tijdens de opslag in de supermarkt in het pak zijn gekropen.