ma
door main1234 Nov 16, 2005 om 15:30
Voeding & gezondheid

Zorgverzekering

Ik woon in Nederland, doch werk in het buitenland,bij een buitenlandse werkgever, vaak in meerdere verschillende landen per jaar, ik betaal belastingen etc. in het land waar ik op dat moment werkzaam ben, nu ben ik al 25 jaar particulier verzekerd in Nederland, nu kan ik mij na 1 januari mij niet meer verzekeringen in Nederland.

Is dit correct

501 30 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Main,U zegt dat u zich niet meer kunt verzekeren na 1-01-06,  u zegt ook dat u al 25 jaar particulier verzekerd bent.De bedoeling is dat uw verzekerings maatschappij u bericht over hoe zijn verder gaan met u.Als u dat bericht hebt gehad ( en ik denk dus van niet) zou ik toch bij die club even informeren naar de stand van zaken.Verder de regels van de fiscus,

Hoe krijg ik zorgtoeslag in het buitenland?

Antwoord:

Als u in het buitenland woont ontvangt u niet automatisch een aanvraagformulier voor de zorgtoeslag. Verwacht u recht te hebben op zorgtoeslag, neem dan zo snel mogelijk contact op met de belastingdienst/Toeslagen. Mensen die nu ziekenfonds verzekerd zijn zullen vaak voor een zorgtoeslag in aanmerking komen.
Wanneer u het aanvraagformulier voor 1 november 2005 ingevuld terugstuurt, zorgt de Belastingdienst dat u vanaf eind december 2005 maandelijks uw zorgtoeslag krijgt uitbetaald; d.w.z. voor dat u premie voor uw nieuwe zorgverzekering of bijdrage aan het CVZ moet gaan betalen. Insturen na 1 november 2005 is ook mogelijk, maar dan ontvangt u de zorgtoeslag later.

Overigens kunt u de zorgtoeslag ook ontvangen op een buitenlandse bankrekening. U moet voor de aanvraag dan wel een papieren formulier gebruiken. Indien u een Nederlandse bankrekening heeft kunt u het aanvraagformulier ook digitaal invullen op www.toeslagen.nl.

U kunt het aanvraagformulier bestellen via de Belastingtelefoon buitenland.

BelastingTelefoon Buitenland:
Telefoonnummer +31 55 538 53 85. Succes Fred

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 16:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedendag,  ik heb al antwoord van 2 verschillende verzekeringen, beide zeggen dat ik met de rekeningen naar verzekeringen moet gaan ik het land waar ik belasting betaal, maar dit werkt toch niet ?

Maarten

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Main ,Als dat zo is , ga ik er van uit dat uw verzekerings maatschappij, u wat richtlijnen kan geven m.a.w. als een stukje service( na 25 jaar ) een aantal adressen geeft waar u wat voorinformatie kunt verzamelen.Zodt u 2006 VERZEKERD !! in gaat.Fred

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Werkt u ook in Nederland? Als u niet in Nederland werkt valt u niet onder de sociale zekerheidswetgeving van Nederland. Dus ook niet onder de nieuwe zorgverzekeringswet. Ik neem aan dat u alleen in de landen binnen de EG werkt. Als dat zo is dan valt u onder de wetgeving van het land waar uw werkgever gevestigd is. Afhankelijk van de regels van het land waar u werkt kunt u daar wellicht onder de wettelijke ziektekostenverzekering vallen. Als dat zo is schrijft u zich bij deze instelling in. Op grond van de verdragen (EG-verordening) ontvangt u van die instelling een E106 formulier. Met dit formulier meld u zich bij CZ in Heerlen. U bepaalt de premie in het land waar u werkt en u heeft recht op zorg in zowel het werkland als het woonland. Valt u niet onder de wettelijke ziektekostenverzekering van uw werkland dan gaat bovenstaand verhaal niet op. U zult zich dan op een andere manier moeten verzkeren. De particuliere verzekeringen verdwijnen, toch is er nog een groep mensen die niet onder de zorgverzekeringswet vallen en zich ook niet kunnen beroepen op een verzekering vanuit een ander land. Er zijn al maatschappijen die om die rede nog wel een soort particuliere verzekering hebben. Op dit moment weet ik nog niet welke dat zijn. Werkt u buiten de EG en niet in een verdragsland dan gaat bovenstaand verhaal ook niet.

Omdat u niet onder de zorgverzekeringswet valt heeft betaalt u ook geen nominale premie en heeft u dus geen recht op de zorgtoeslag.

Wellicht kunt u mij meer informatie geven, zoals in welke landen u werkt, welke periodes en waar uw werkgever gevestigd is, ik kan u dan beter en duidelijker antwoorden.

groet

louisa2

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Louisa,(Wellicht kunt u mij meer informatie geven, zoals in welke landen u werkt, welke periodes en waar uw werkgever gevestigd is, ik kan u dan beter en duidelijker antwoorden) prima verhaal!!,Wat ik (fred) ook zou willen weten ?? Maarten bij welke maatschappij ben je 25 jaar verzekerd .En dit ook voor de eventuele vervolg vragen over dit soort kwesties,fred

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 18:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk in Schotland op een olie productie platform, met een schema 3 weken op en 3 weken af. mijn salaris is in Engelse ponden,wij hebben een kantoor in Aberdeen, ook in Nederland, ons hoofdkantoor is in Houston

Maarten

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 18:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maarten

Ligt het olieplatform buiten de territoriale wateren? En bij welke vestiging staat u op de loonlijst. Olieplatforms zijn een aparte groep en de regels hiervan ken ik niet uit mijn hoofd. Morgen kan ik het op mijn werk opzoeken, als u bovenstaande vragen beantwoord.

u hoort morgen meer van me

louisa2

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 19:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Louisa,

Ons platform ligt 66 miles ( 100 km ) buiten de kust van Aberdeen, Schotland. het kantoor van waar ik werk is in Aberdeen gevestigt

Maarten

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maarten ik kwam na wat zoeken ook deze ! nog tegen

Buitenland: U woont in Nederland en ontvangt een pensioen uit, of werkt of studeert in, het buitenland - toelichting

Waar u woont, moet worden bepaald op basis van uw persoonlijke omstandigheden. De inschrijving in de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) is hierbij niet altijd bepalend. Emigreert u met uw gezin en uw inboedel naar het buitenland, dan is duidelijk dat u dan niet meer in Nederland woont.

Is uw verblijf van tijdelijke aard, dan blijft u voor de verzekeringen wel in Nederland wonen. Die tijdelijke aard kan blijken uit de volgende omstandigheden:

  • de duur van het verblijf. Een verblijf korter dan één jaar in het buitenland wordt in het algemeen als tijdelijk aangemerkt

  • uw verblijfstatus in het buitenland (de aard van het eventuele benodigde verblijfsdocument in het land waar u verblijft)

  • de aantekeningen die in het paspoort zijn opgenomen over het vertrek uit Nederland en het verblijf in het buitenland

  • u komt regelmatig of met vakanties terug naar Nederland

  • u hebt de bedoeling om weer terug te keren naar Nederland

  • u beschikt nog over zelfstandige woonruimte (gekocht of gehuurd) met huisraad en eigendommen in Nederland (een postbusadres of een adres bij een familielid is op zich niet voldoende)

  • er blijven gezinsleden in Nederland achter.

Neem bij twijfel contact op met uw zorgverzekeraar. Wederom succes fred

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fred

Voor de duidelijkheid. Nederland kent het fenomeen volksverzekeringen. Dit zijn de AOW (algemene ouderdomswet), de Anw (algemene nabestaandenwet), de AKW (algemene kinderbijslagwet) en de AWBZ (algemene wet bijzondere ziektekosten) en daar komt per 01-01-2006 de zorgverzkeringswet ook bij. Iedereen die verzekerd is voor de AWBZ zal ook onder de nieuwe zorgverzekeringswet vallen. Een volksverzekering betekent in grote lijnen dat iedere ingezetene van Nederland verzekerd is volgens deze wetten. Echter er zijn uitzonderingen. We kennen het besloot uitbreiding/beperking kring der verzekerden oftewel in vakjargon kb 746. Dit besluit bepaalt wie er ook al voldoet deze persoon niet aan de wooneis toch verzekerd blijft voor de volksverzekeringen. Aan de andere kant bepaalt dit besluit wie ook al voldoet de persoon aan de wooneis niet verzekerd is. Het stukje dat jij hebt gevonden heeft met dit kb te maken. Iemand die bv in het buitenland studeert en woont voldoet niet meer aan de voorwaarden, onder bepaalde voorwaarden mbt tot leeftijd enz valt deze persoon toch nog onder de Nederlandse volksverzekeringen. Ook als iemand tijdelijk buiten Nederland gaat werken (korter dan 3 maanden) en wel in Nederland blijft wonen is zo'n uitzondering.

Het volgende stukje gaat over de EG-verordening.

Louisa2

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Buiten het KB 746 hebben we ook te maken met de EG-verordening 1408/71. Dit is een verdrag tussen alle landen die lid zijn van de Europese Unie of behoren tot de Europese economische ruimte en Zwitserland en Noorwegen. Een internationaal verdrag gaat altijd boven de nationale wetgeving. Dus de bepalingen in de EG-verordening gaan voor op het kb 746. In dit verdrag staan de aanwijsregels voor de toe te passen wetgeving. Zo is bepaalt dat als iemand op het grondgebied van een van de lidstaten zijn arbeid verricht de wetgeving van deze lidstaat van toepassing is. Maw iemand woont in Nederland en werkt uitsluitend in Duitsland. Deze persoon valt onder de Duitse wetgeving. In deze verordening is ook geregeld hoe dat dan met de ziektekosten gaat, wat hier belangrijk bij is, is dan weer de nationale wetgeving van het aangewezen land. De persoon die in Duitsland werkt en in Nederland woont valt onder de Duitse wetgeving. Als de nationale wetgeving van Duitsland bepaalt dat deze persoon onder het wettelijk geregelde Duitse zorgstelsel valt dan bepaalt het verdrag weer dat deze persoon ook recht heeft op zorg in zijn woonland. Deze persoon bepaalt de in Duitsland geldende premie en kan in Nederland aanspraak maken op de hier wettelijk geregelde zorg in 2006 dus de basisverzekering. Om een en ander goed en volgens de regels te laten verlopen moet deze persoon zich inschrijven bij het orgaan van Duitsland dat zich bezig houdt met zorgstelsel (de Krankenkasse in het geval). Dit orgaan geeft een bewijs de E106 aan betrokkene en met dit E106 formulier kan deze persoon zich aanmelden in Nederland om hier recht te hebben op zorg. De in Nederland genoten zorg komt wel ten laste van Duitsland, maar daar hoeft deze persoon zelf niets voor te regelen. Omdat de Duitse wetgeving in dit geval van toepassing is kan het dus zijn dat iemand in deze situatie niet onder het wettelijke zorgstelsel valt. Bv in het geval dat iemand als zelfstandige uitsluitend in Duitsland arbeid verricht. De Duitse wetgeving bepaalt dat deze persoon niet onder zorgstelsel valt. Deze persoon moet zich dus particulier verzekeren.

Straks meer

Louisa2

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nu dit specifieke geval. Maarten verricht zijn arbeid niet in Nederland en uit zijn vraag maak ik op dat dat al een langere periode is. Hij valt dus niet onder de Nederlandse wetgeving  Hij werkt op een olieplatform, over het algemeen liggen deze platformen buiten de territoriale wateren en zoals in het vorige stukje beschreven heeft de EG-verordening betrekking op het grondgebied van de lidstaten, de territoriale wateren horen daar dus niet bij. Uiteraard is er ook iets geregeld voor mensen in zulke situaties. Ik ga morgen uitzoeken onder welke wetgeving hij valt, zodat de juiste stappen ondernomen kunnen worden.

Tot zover de uitleg

Louisa2

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag louisa, Wacht het vervolg met belangstelling af , wat wel blijkt dat het meedoen aan dit forum leerzaam kan zijn ! fred

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Louise,

Maar hoe zit het dan als ik te werk gesteld wordt in bv. een Afrikaans land waar Nederland geen belasting over eenkomst mee heeft, moet ik wel ineens hier in Nederland belasting gaan betalen,ook dan heb ik nog steeds een buitenlands werkgever. Dit probleem speelt nu nog niet, maar voor het zelfde geld over 6 maanden wel.Of zoals ik van 1998 tot dec.2004 werkzaam ben geweest in Brazilie, moet ik dan met Nederlandse dokters rekeningen naar een Brazilaanse verzekering gaan

Maarten

ve
door verwijderd - Nov 16, 2005 om 22:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Maarten

U maakt het nu wel erg ingewikkeld. Stel, daar ben ik bijna zeker van, dat u onder de wetgeving van Groot britannie valt dan is het afhankelijk van het feit of GB een verdrag heeft met Brazilie of het Afrikaanse land. Als dat zo is dan zijn er zaken geregeld wat betreft de sociale wetgeving. Waarschijnlijk is dat niet het geval en dan is het afhankelijk van de nationale wetgeving van GB of u onder de nationale regelingen valt. In de Nederlandse situatie zou dat niet het geval zijn. Stel iemand die in Schotland woont en werkt in Nederland. Deze persoon valt dus onder de Nederlandse wetgeving. Als deze persoon uitgezonden wordt naar een verdragsland dan blijft deze persoon onder de Nederlandse wetgeving vallen. Als deze persoon uitgezonden wordt naar een niet verdragsland dan valt hij niet meer onder de Nederlandse wetgeving, maar onder de wetgeving van het land waar hij zijn werkzaamheden verricht. Aangezien er geen verdrag is met het werkland heeft hij geen recht op zorg via het buitenlandse land. Dit is dus ook de groep mensen waarop ik doelde. Er bestaat dus een groep mensen die niet verzekerd kunnen worden in Nederland en ook niet op grond van een verdrag verzekerd zijn. Bij dit soort kwestie is het handiger om dit persoonlijk te bespreken, maar ik zou niet weten hoe dat moet. Ik ga morgen dan ben ik om mijn reguliere werkplek een en ander voor u uitzoeken, vrijdag kan ik voor u uitzoeken welke verzekeraars nog verzekeringen hebben voor de uitzonderingsgevallen.

U hoort nog van me

louisa2

ve
door verwijderd - Nov 17, 2005 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

In werkelijheid is het nog ingewikkelijker, als ik in Engeland/Schotland werk, val ik onder Aberdeen en betaal ik daar belasting, werk ik in Nederland, Noorwegen of Denemarken, val ik onder de vestiging in Nederland en betaal belasting in het land waar ik werk. Moet werken buiten Europa, val ik onder Houston USA de ene keer moet ik belasting betalen in het land waar ik werk en als Nederland geen belasting overeenkomst heeft met dat dat moet ik de belasting enz in Nederland betalen, nooit heb ik problemen gehad,maar nu zijn ze er wel.En ik ben echt de enigste niet in in Nederland.

Maarten

ve
door verwijderd - Nov 17, 2005 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

In werkelijheid is het nog ingewikkelijker, als ik in Engeland/Schotland werk, val ik onder Aberdeen en betaal ik daar belasting, werk ik in Nederland, Noorwegen of Denemarken, val ik onder de vestiging in Nederland en betaal belasting in het land waar ik werk. Moet werken buiten Europa, val ik onder Houston USA de ene keer moet ik belasting betalen in het land waar ik werk en als Nederland geen belasting overeenkomst heeft met dat dat moet ik de belasting enz in Nederland betalen, nooit heb ik problemen gehad,maar nu zijn ze er wel.En ik ben echt de enigste niet in in Nederland.

Maarten

ve
door verwijderd - Nov 17, 2005 om 13:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Louisa,

Zoals je kunt zien, ben ik niet de enige met dit probleem

Maarten

ve
door verwijderd - Nov 17, 2005 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Louisa

In werkelijheid is het nog ingewikkelijker, als ik in Engeland/Schotland werk, val ik onder Aberdeen en betaal ik daar belasting, werk ik in Nederland, Noorwegen of Denemarken, val ik onder de vestiging in Nederland en betaal belasting in het land waar ik werk. Moet werken buiten Europa, val ik onder Houston USA de ene keer moet ik belasting betalen in het land waar ik werk en als Nederland geen belasting overeenkomst heeft met dat dat moet ik de belasting enz in Nederland betalen, nooit heb ik problemen gehad,maar nu zijn ze er wel.En ik ben echt de enigste niet in in Nederland.

Maarten

ve
door verwijderd - Nov 17, 2005 om 21:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Maarten

Inderdaad een ingewikkelde zaak. Als u in Schotland werkt valt u onder de wetgeving van Groot-Britannie, hoeft geen probleem te zijn. Als u daar ook onder het wettelijk geregelde ziektkostenstelsel valt is de procedure als eerde omschreven (met dat E106 formulier). Als u in andere landen werkt neem ik aan dat u ook op olieplatforms werkt en deze vallen dan buiten de EG-verordening. Vandaar dat u dan onder de wetgeving valt van het land waar deze zgn continentale platen toe behoren. De vraag is of u onder deze nationale wetgevingen wettelijk verzekerd wordt voor de ziektekosten en blijkbaar is dat niet het geval. Voor u is een particulier verzekering een uitkomst Zoals ik al eerder schreef en gezien de reactie nav van uw vraag bent u niet de enige die in deze situatie zit. De Nederlandse wetgeving heeft met de nieuwe zorgverzekeringswet gepoogd om iedereen verplicht te verzekeren en daarmee het verschil tussen ziekenfonds en particulier af te schaffen. De particuliere verzekeringen worden dus afgeschaft. Maar zoals bij alle regels en wetgevingen vallen er toch weer mensen buiten de boot. Maandag heb ik iemand gesproken die wist te vertellen dat er toch nog een zorgverzekeringsmaatschappij is die voor deze gevallen een particulier verzekering handhaaft. Morgen ben ik op een plek waar ik dat kan uitzoeken.

groet

louisa2

ve
door verwijderd - Nov 18, 2005 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Louise, Hartelijk dank voor je antwoorden, maar nu doet zich op dit moment en gedeeltelijk volgend jaar voor. Mijn vrouw zit doordat ze een paar dagen per week werkte in het ziekenfonds, die heeft pas een zware operatie ondergaan en alles gaat niet zo als we gehoopt hadden, nu moet zij hulp in de huishouding hebben zodra ik weer moet gaan werken, zij heeft recht op hulp, doch nu worden onze salarissen wel samen opgeteld en moet ik alles zelf betalen.Dit is dan toch ook niet redelijk.

Maarten

ve
door verwijderd - Nov 18, 2005 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Maarten

Wat naar van uw vrouw. Lijkt me ook lastig om dit te combineren met het soort werk dat u doet. De huishoudelijke hulp wordt vergoed vanuit de AWBZ. De zorg die uit de AWBZ vergoed wordt is over het algemeen erg duur, omdat het veelal langdurige zorg betreft. De premie die op dit moment betaald wordt is al 13,45% van het inkomen. Om te voorkomen dat de zorg onbetaalbaar wordt is er voor een aantal soorten zorg een eigen bijdrage. Deze bijdrage is in principe naar draagkracht. Mensen met een laag inkomen betalen een lagere eigen bijdrage dan mensen met een hoog inkomen. Bij de vaststelling van de hoogte van het inkomen wordt er gekeken naar het totale inkomen dat een gezin ter beschikking heeft, dus ook uw inkomen wordt erbij opgeteld er wordt daarbij niet gekeken waar dat inkomen vandaan komt. Of dat onredelijk is? U betaald in Nederland geen premie voor de AWBZ (dit houdt wel in dat u er ook niet voor verzekerd bent). U (uw vrouw) maakt wel gebruik van deze zorg en ja dan zal er betaald moeten worden. Iemand met een gelijk inkomen als u, maar die dat in Nederland verdient zal hetzelfde betalen mij lijkt me dat alleszins redelijk Ik hoop voor u en uw vrouw dat deze hulp niet al te lang nodig is.

Ik heb geprobeerd er achter te komen welke verzekeraar nog particuliere polissen aanbiedt, maar deze heb ik tot op heden niet gevonden. Zodra ik meer weet hoort u van me

groet louisa2

ve
door verwijderd - Nov 19, 2005 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Luisa, Vanmorgen een aanbieding ontvangen van de zorgverzekering voor mijn vrouw,gisteren nog even gebeld naar haar verzekering Trias met nog even de vraag, of er voor mij een mogelijkheid bestaat om toch met haar verzekerd te kunnen worden, het antwoord was nagatief, volgens hun heb ik sociaal en belasting technisch niets met Nedeland te maken, maar met de vraag waarom wordt mijn salaris dat wel bij het hare opgeteld, zodat zij zorgtoeslag geen krijgen, wat zij volgens haar inkomen wel zou moeten kunnen krijgen. Is niet een beetje met 2 maten meten

Maarten

ve
door verwijderd - Nov 19, 2005 om 20:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maarten

Informeer in Schotland of u daar onder het wettelijke stelsel valt. Als dat zo is kunt u aanspraak maken op zorg in Nederland zonder hier de nominale premie voor te betalen. (zie stukje over de EG verordening). Als dat niet zo is valt u buiten de boot. Wat betreft de zorgtoeslag voor uw vrouw en de eigen bijdrage AWBZ. Beide maatregelen zitten zo in elkaar omdat het een soort vangnetregelingen zijn. De zorgtoeslag is in het leven geroepen om mensen met een laag inkomen niet in finaciele problemen te laten lomen. (de AWBZ heb ik al uitgelegd). U vormt met uw vrouw een economische eenheid en het inkomen van die eenheid is uw inkomen (het maakt daarbij niet uit dat u het niet in Nederland verdient) en dat van uw vrouw, blijkbaar zijn deze inkomens dusdanig hoog dat de regering het niet nodig vindt uw vrouw financieel te ondersteunen.

groet

louisa2

ve
door verwijderd - Dec 13, 2005 om 22:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nieuwe ontwikkeling. De zorgverzekeraars zijn er inmiddels achter dat er een groep mensen bestaat die buiten de boot valt. In overleg met Hans Hoogervorst zijn de maatschappijen bereidt om nog particuliere verzekeringen te voeren. Dus raad ik u aan bij uw huidige maatschappij te informeren hoe het zit met uw particulier verzekering.

groet

louisa2

ve
door verwijderd - Jan 5, 2006 om 08:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Louisa2

Ik heb een aanbod gehad van de zorgverzekering Euro 374,-- per maand persoon en dat voor een basis pakket

Doet Hans Hoogervorst nu, doen wat hij belooft heeft, inpakken en weg wezen

Maarten

ve
door verwijderd - Jan 5, 2006 om 18:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is waarschijnlijk een verdubbeling van de premie die u betaalde, maar ook voor mensen die onder de zorgverzekeringswet vallen is de premie verhoogd. Voor mensen die onder de zorgverzekeringswet vallen wordt ook nog een inkomensafhankelijke premie betaalt, deze wordt weliswaar vergoed door de werkgever, maar uit het volgende rekensommetje blijkt dat de premie behoorlijk hoog is. Voor iemand die 30.000 euro per jaar verdiend wordt 30.000 x 6,5% = 1950.     1950 : 12 = 162,50 per maand procentuele premie betaalt. Per maand wordt er dus ongeveer 90 (nominale premie) + 162.50 (procentuele premie)= 252.50. Dit is weliswaar minder dan uw particuliere verzekering maar toch ook een hoog bedrag. Maar goed daar schiet u niets mee op.

Heeft u al geinformeerd of u onder de wetgeving van Groot-Brittanie valt? Ook heeft u de mogelijkheid om u te verzekeren waar u wilt. Wellicht is er in Schotland een particuliere verzekering te vinden die werelddekking biedt en betaalt u daar minder. Ik zou u aan willen raden om snel opzoek te gaan naar een alternatief.

En wat Hans Hoogervorst betreft: ik denk niet dat hij erkend dat het stelsel een flop is, dus hij blijft voorlopig lekker zitten.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2006 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lousa2

Ik heb al bij AXA PPP geinformeerd, doch wij kunnen als niet ingezetene, sinds 1 Jan 2006 niet ons daar niet meer verzekeren.

Maarten

ve
door verwijderd - Jan 5, 2006 om 18:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lousa2

Ik heb al bij AXA PPP geinformeerd, doch wij kunnen als niet ingezetene, sinds 1 Jan 2006 niet ons daar niet meer verzekeren.

Maarten

ve
door verwijderd - Jan 6, 2006 om 22:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het spijt me, maar meer advies heb ik niet voor u.

succes

louisa2